problemy s volnobehem t613
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 02 Jan 2014, 21:34
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A 1935
Tatra 603 1965
Tatra 613 1990 - Kontaktovať užívateľa:
problemy s volnobehem t613
Opet vas tady vsechny zdravim, mam asi tyden tatru 613-3 rok 90, ze Slovenska dovezenou, majitel mi k ni dal zgeneralkovane karburatory ... Ukazoval mne ze za ne dal cca 150euro...kdyz jsem se na ne dival, opravdu vse super, cistene ultrazvukem, nove pouzdra v osickach atd atd...namontoval jsem je, tatra okamzite chytla po par zatoceni, ale po stahnuti sytice mi za cca 5s chcipne. Kdyz tesne pred chcipnutim pridam plyn opet zase cca 5s bezi a pak chcipne. Sroubky s perkem na pridavači plynu mam uplne zatocene... Jsou karburatory prednastaveny z vyroby, nebo se musi na kazdym motoru doladit ? Pokud ano, poradite jak ? Nejak jednoduse podle nejakych figluu.
Druhy problem mam s bufikem, bufik mne blafe, strili a nerozebehne se.... Je pravda ze asi hoodne dlouho nesel...
Pokud by se tu nasel nejaky dobrak, ktery by byl ochoten mi radit po telefonu....byl bych vdecnej...nejlepe z CR. Abych zde stale neotravoval...
Dekuju za odpovedi. Jirka
Druhy problem mam s bufikem, bufik mne blafe, strili a nerozebehne se.... Je pravda ze asi hoodne dlouho nesel...
Pokud by se tu nasel nejaky dobrak, ktery by byl ochoten mi radit po telefonu....byl bych vdecnej...nejlepe z CR. Abych zde stale neotravoval...
Dekuju za odpovedi. Jirka
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: problemy s volnobehem t613
Ahoj Jirko, to je těžké, karburátory by se měly seřídit na emisích. Občas to někde ještě umí. Podle ucha seřídíš starou bačkoru. Než tam pojedeš, tak zkontroluj zbytek - filtr, svíčky, kabely, jestli nesaje falešný vzduch, výfuk.
Topení byly dva druhy - jedno s takovým malým pulsním čerpadlem a s jiskrožhavicí svíčkou, druhé, starší, s velkým čerpadlem a dvěma svíčkami, kde žhavicí je zvlášť. To starší je podle mě za trest, seřizuje se na něm šroubkem přes membránu množství paliva jdoucí do topení a seřídit se to podle mě nedá, neboť ta guma za ta léta ztvrdla.
Závad může mít mnoho - ucpané sání, moc benzínu, nežhaví... těžko říct na dálku. Doporučuju topení vyndat, rozebrat a zrepasovat. Dokumentace, schémata jsou na internetu, zvládl jsem to i já, takže to dokáže každej:-)
Topení byly dva druhy - jedno s takovým malým pulsním čerpadlem a s jiskrožhavicí svíčkou, druhé, starší, s velkým čerpadlem a dvěma svíčkami, kde žhavicí je zvlášť. To starší je podle mě za trest, seřizuje se na něm šroubkem přes membránu množství paliva jdoucí do topení a seřídit se to podle mě nedá, neboť ta guma za ta léta ztvrdla.
Závad může mít mnoho - ucpané sání, moc benzínu, nežhaví... těžko říct na dálku. Doporučuju topení vyndat, rozebrat a zrepasovat. Dokumentace, schémata jsou na internetu, zvládl jsem to i já, takže to dokáže každej:-)
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 02 Jan 2014, 21:34
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A 1935
Tatra 603 1965
Tatra 613 1990 - Kontaktovať užívateľa:
Re: problemy s volnobehem t613
děkuju Jirka
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: problemy s volnobehem t613
Mezi hroty šroubů s pérky na konzole co ovládá klapky a jejich protiplechy musí být naopak vůle. Dále, nejdůležitější na repasi karburátorů není jak moc se blýskají, ale jestli je někdo poté, co srovnal víčka, vyměnil osičky a! přestružil osičkové uložení v přírubě, taky strčil na podlakový měřák a nastavil dorazy klapek na shodný průtok v obou difuzorech. Pokud ano, neexistuje, aby po namontování na motor tento nechytil a neběžel. Pokud nejsou seřízené průtoky difuzorama, je zbytečné jakékoli seřizování na motoru, už to nedoženeš. Základní nastavení před startem motoru jsou 2 celé otáčky velkých šroubů vzduchu a 1,5 otáčky malých šroubků bohatosti, bráno od úplně zašroubovaného stavu. Nicméně to je půlka práce, až se motor ohřeje (olej min 70), sáhneš po analyzátoru spalin a nastavíš si ve volnoběhu šroubkama bohatosti (to jsou ty menší) cirka 0,8% CO na každé půlce motoru, co nejpodobněji. Pokud je všechno správně, při téhle bohatosti budou uhlovodíky (HC) někde mezi 120-150 a ve spalinách uvidíš trošku zbytkového kyslíku. Pokud Ti při téhle bohatosti klesnou volnoběžné otáčky, doladíš je velkými šrouby vzduchu zpátky na 800/min. Necháš to minutu, dvě vrčet, ať se to ustálí, pak to vytočíš na 3000/min a zkontroluješ, zda bohatost nepadá pod 0,5%.Pokud ano, opět doseřídíš, s tím že se Ti pak na volnoběhu může ta bohatost doplazit někam k 1,2% CO, maximálně. toto opakuješ na obou karburátorech tak dlouho, až je z toho jedoucí, nežeroucí, na cvrnk startující osmiválec, běžící bez pazvuků dokonale dokulata studený i teplý, a který studený bez sytiče udrží 300 ot/min. Jo a samozřejmě - všechno seřizování děláš s nasazeným vzduchovým filtrem, který dobře těsní na hrdla karburátorů i na trubku odsávání par oleje z vačkových komor a s vyřazenou klapkou sání horkého vzduchu v hrdle filtru....
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: problemy s volnobehem t613
Teda Radku! Když sem se s tim seřizoval naposled, tak sem na emisích zdržoval provoz asi 5 minut s tim, že sem jen nastavil bohatost na volnoběh (po předchozím vyčištění a mechanickýho seřízení dle příručky, tedy klapky od dorazu hodinkama na předepsanou vůli a za provozu doladil na ucho), o zbytku sem netušil. Ale pravda je, že se mi to podařilo a auto po nastartování a stažení sytiče těch 300 - 400 ot/min fakt udrží, sytič sem používal až někdy kolem 5°C. Jen mě napadá, kde na emisích dnes budou mít tolika trpělivosti, aby sis tam mohl s jejich nádobíčkem hrát a ladit si auto...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 02 Jan 2014, 21:34
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A 1935
Tatra 603 1965
Tatra 613 1990 - Kontaktovať užívateľa:
Re: problemy s volnobehem t613
UF tak to nedám... zkusím někoho ukecat na emisích..
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: problemy s volnobehem t613
Ještě jak psal Heky, auto chce mít v pořádku i z mechanický stránky. Seřízený ventily, předstih, zkontrolovaný nebo nový svíčky s elektrodama 0,9mm (standartně jsou 0,7mm a to pak auto na volnoběh prostě nejde! - to se to pak divně hádá), zkontrolovaný kabely, že všechny svíčky pálí.... Hodně, nebo spíš skoro vše, je toho popsáno v příručce tady na fóru, tak si jí prolistuj a určo to rozchodíš.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: problemy s volnobehem t613
Jerry: Já jezdím na TK/ME stanici, vždyckyvolám dopředu aby neměli press.... a není problém, dokonce je to i baví. Koneckonců - ono to málokdy trvá víc jak půl hoďky,protože za půl hodiny volnoběhu jetý motor T613 stejně natahá do výfuku tolik oleje, že už ten analyzátor ani neměří Když je motor gut, tak za 15 minut není co dělat...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných