Strana 2 z 2

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 16 Nov 2010, 22:15
od užívateľa Kamikzde
No a v jakém stavu je úplný stabilizátor a tlumič řízení ? Provádělo něko kontrolu ? Měl jsem něco podobného a přišlo se na to,že stabilizátor a tlumič řízení vykazovaly závady. Po odstranění závad vůz se choval zcela normálně.

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 17 Nov 2010, 12:15
od užívateľa Eda
Nevěřím tomu, že jsi dostal smyk kvůli zadní nápravě. Proč? Pokud je "načatá" - což je vždy tak se kola začnou přiklánět do záklonu, proto že se začne hýbat horní plech ramena. Což je paradoxně pro stabilitu vozidla v zatáčce lepší situace.
Pokud je rameno již tak rezavé, že proletí pružina s miskou dovnitř - nemůžeš jet normálně a poznáš to. Pokud je uchycení nápravnice v karoserii vyrezlé, kolo se ti jakoby propadne do podběhu a taky nemůžeš jet. I drobná vůle v silentbloku zadního ramene se projevuje dost hlučným mlácením, takže bys to před fatálním selháním mohl alespoň detekovat jako zvuk.
Netvrdím, že je to banalita, ale to co popisuješ bych viděl osobně na kombinaci nevhodného rozměru pneumatik (a jejich stavu) s nevhodným nastavením geometrie.
Asi si ještě vzpomeneš na Tatra servis v Tatře. Tam se nastavovala geometrie na zvl. stojanu a auta se pomocí lan přitahovali k podlaze - jakoby se simulovalo zatížení. Až v "provozním" položení auta se nastavovala geometrie. Bylo to prý dost důležité. A navíc jsou jiné parametry pro různé velikosti kol a pro monoblok - zf na hřídeli a řízení bez posilovače.
Já jsem zaznamenal největší pokrok v jízdních vlastnostech auta po výměně partie tlumič, kulový čep, stabilus, a jeho uchycení (zvonky+silentbloky) a to v kombinaci s předepsaným obutím 16´ kol: 205/55/16 na předku a 225/50/16 na zadku. Teď tam mám dunlopy sport2 225 50 na celém autě a není to úplně ono.

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 17 Nov 2010, 12:29
od užívateľa Eda
tzn. přikláním se k Radkovi. Ještě přidám zážitek z jednoho pokusu který jsem absolvoval při výměně gum. Nechal jsem si i udělat "laserovou" geometrii, neboť měli v databázi i T613 long a 16´ kola. Předtím jsem měl předek řekl bych o.k. a zadek trochu "rozčaplý" (nevím ani se mi nechce dneska přemýšlet jak je to česky spisovně). Po lamentaci zaměstnanců při povolování všech šroubů a hlavně snad první nastavovaním podélné souměrnosti od roku 1993 (jestli se nepletu tak rovnoběžné tyče v silentblocích, ale opravte mne jestli se pletu) se auto podařilo podle laseru uvést do zelených čísel. Prvních 100km i 200km to bylo v pohodě, ale v jedné zatáčce při 130km/h ( :-)) ) na dálnici se ozvalo zezadu "L U P" a zadek byl zase "ročaplý" jako předtím. Návprava se vrátila do svého pohodlného korodálního místečka.

Poučení? Po dotazu u Vaška jak se dělá geometrie mi říkali že zadní ramena dotahují metrovou palicí a navíc nohama. V "laserové" geometrii na to šli "jen" nějakou větší golovkou. To jen ke know how

A s elektronikem jsem najezdil tento rok celých 15km :-))

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 18 Nov 2010, 06:52
od užívateľa MarekK
s utrhnutou jednou "kaskádou" som odjel cca 50km... jazdné vlastnosti do cca 80km/hod sa nezmenili :wink: , pribudli "len" varovné zvuky :wink: ...

Re: Geometrie T613-4

Napísané: 20 Nov 2010, 00:31
od užívateľa Luboš
No nevím, Edo. Metrovou palicí ty ramena dotáhneš tak, že se nebudou hýbat ani ve směru, v jakém mají... :P

I geometrie zadní nápravy má u T613 docela znatelný vliv. Když jsem napříkal loni u choromky vracel zadní nápravu po repasi zpátky, tak ačkoliv jsem se snažil to seřídit co nejlépe (podle oka), stejně mělo auto tendenci jít do smyku v rychlosti o cca 20km/h nižší, než normálně. Po pár set km se to překvapivě docela srovnalo, takže se to zatím nechalo tak... :D