T 613-4 Problem..

Technické problémy s našimi tatrovkami

Sten613
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Sten613 » 26 Feb 2010, 18:17

Zdravim všechny tatrovaky..
Obracím se na vas s radou.. :?
Tatra mě už nějakej čas zlobí jednou jede a pak nejede.. Myslej jsem že je problem v karburatorech a tak jsem je nechal u pana Kratochvíla v praze seřídit.. nasadil jsem je na auto a ejhle problem trva.. Je to jako by se motor strašně přemlouval aby se rozpohyboval do otáček rozjezd tak na třikrat. Jakž takž se to rozjede (auto se hodně klepe) zařadim dvě a vůbec se jí nechce. :cry: nemohl by být problem v tyristoru?? je třeba unavenej nebo tak něco.. jsem zoufalej a předem děkuji za rady.. PS: omlouvám se za gramatiku.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Feb 2010, 19:30

sviečky, káble, odbrzdiť ručnú :-)

Sten613
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Sten613 » 26 Feb 2010, 20:07

No ručka mě nenapadla :lol: Svíčky před rokem nové ale zkouknu je.. kabely taky nové ty šedé..
A co předstih no kolik ho nastavujete stroboskopem..??

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Feb 2010, 20:20

Mám v garáži náhradní kabel k rozdělovači, cívku a tyristor. Kdybys chtěl laborovat, tak se stav.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Feb 2010, 20:28

Sten613 napísal:No ručka mě nenapadla :lol: Svíčky před rokem nové ale zkouknu je.. kabely taky nové ty šedé..
A co předstih no kolik ho nastavujete stroboskopem..??
a kolko km na tých "nových " sviečkach to auto odjazdilo? kedy si tam tankoval benzin? Alebo to stojí ten rok?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Feb 2010, 20:29

mimochodom, aký máš odtrh na sviečkach?

Sten613
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Sten613 » 26 Feb 2010, 23:58

Kabely a svíčky sem tam daval v loni v unoru a od ty doby do prosince jezdil (cca 500km) ale opravdu jednou to jelo a pak zase ne. Před silvestrem sem auto odvez uklidit a to jelo a ted nic prostě nejede... :( je v tom čert.. zitra zkusim vyndat svíčky a uvidim..

Sten613
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Sten613 » 26 Feb 2010, 23:59

Roman Maďar napísal:mimochodom, aký máš odtrh na sviečkach?
Odtrh mam 0,9mm

Sten613
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Sten613 » 27 Feb 2010, 23:51

Tak dneska sem vyndal svíčky a tři mi nepályli byli mokré a zbejvající černé očouzené.
Tak jsem je vyčistil a nastavil předstih mechanycky cca 9° před HU..
Tatra pěkně chytla a zvuk hned lepší nechal trochu ohřát a jel ji projet a jela velmi pěkně až na ten předstih bude chtit doladit podle stroboskopu..

Sten613
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Sten613 » 04 Mar 2010, 07:52

Chtěl bych se zeptat jestli byste my nemohli poradit jaké svíčky jsou nejlepší do tatry?
zas mě to začlo zlobit a abych po 20km čistil furt svíčky tak to se mi fakt nechce..

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Mojžo » 04 Mar 2010, 08:40

Mojžo používa dlhé roky NGK BCP 6 E s odtrhom 0,9 mm. Funguje to úplne bez problémov. Mením ich preventívne každých cca 10 až 15 000 km. Ako príde :) Obvykle na nich potom ešte behá niektorý môj kamarát ďalej

Mnoho ľudí užíva dlhé roky Brisk L 14 YC a vraj tiež k plnej spokojnosti. To ale musí napísať niekto iný

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 04 Mar 2010, 11:07

Sten613 napísal:Chtěl bych se zeptat jestli byste my nemohli poradit jaké svíčky jsou nejlepší do tatry?
zas mě to začlo zlobit a abych po 20km čistil furt svíčky tak to se mi fakt nechce..
Tak to asi nebolo tými sviečkami a káblami, skús pozrieť, či ti nevisia sytiče, pripadne , či to nepreplavuje-vysoká hladina v karboch

Sten613
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Sten613 » 05 Mar 2010, 07:50

Já sem měl Karburatory na stolici je pravda že sem je nasadil a byla ohřátá na 70°C tak nechtěla akcelerovat jen s vytaženym sytičem.. Když jsem vyčistil ty svíčky ,tak tři ktere byli mokré a nepálili tak znovu přestali pálit. Prej se stává jak jednou přestanou pálit a jedeš s tim tak se prošlehnou nebo co.. Tyhle svíčky co tam mam jsou nějaký japonský.. V mototechně mi je doporučil že prej je to dnešní náhrada a že házej dvojí jiskru tak že je to ještě lepší..

Sten613
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Sten613 » 05 Mar 2010, 07:53

Mojžo napísal:Mojžo používa dlhé roky NGK BCP 6 E s odtrhom 0,9 mm. Funguje to úplne bez problémov. Mením ich preventívne každých cca 10 až 15 000 km. Ako príde :) Obvykle na nich potom ešte behá niektorý môj kamarát ďalej

Mnoho ľudí užíva dlhé roky Brisk L 14 YC a vraj tiež k plnej spokojnosti. To ale musí napísať niekto iný
A tahle Brisk L 14 YC je na 16 klíč??

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Jerry » 05 Mar 2010, 11:48

Svíčky s šestihranem 16mm mají název D 14 YC (D je 16mm klíč a L je 21mm klíč, oboje jsou dlouhej závit 19mm).

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa radek » 05 Mar 2010, 12:48

Jo japonské... hmmmmm (+ 50 koní)..... dvojí jiskra....... hmmmmmm (+30 koní)...... :mrgreen:

A teď vážně, motor konstručně z roku 1967, s kapacitní zapalovací soupravou, poměrně netěsnou pístní skupinou a karburační přípravou směsi o stabilně neudržitelném směšovacím poměru palivo-vzduch potřebuje svíčky, které jsou s to tyhle podmínky vydržet. Veškeré laborování či používání hi-tech současných řešení přinese pouze problémy a nefunkčnost. Zajdi si pro 8 kusů L14YC (LR14YC), nastav odtrh na 0.9 mm, dej je tam a další pozornost - výměnu jim věnuj po ujetí 15.000 km. Jednoduchý, vyzkoušený recept se zaručeným výsledkem, je-li samozřejmě motor a zapalování mechanicky a elektricky v pořádku.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Julo600 » 05 Mar 2010, 14:47

radek napísal:Jo japonské... hmmmmm (+ 50 koní)..... dvojí jiskra....... hmmmmmm (+30 koní)...... :mrgreen:
Nebral by som kvalitu a zivotnost takejto suciastky na lahku vahu. Ja pouzivam NGK v Trabantoch a tiez viem preco. Netvrdim, ze je to jedine a najlepsie riesenie. Viac sa nebudem rozpisovat.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Mar 2010, 16:14

Dôležité je zachovať tepelnú hodnotu - teda 14 u Brisk a 6 u NGK.

No najdôležitejšie u sviečok do týchto motorov (v kombinácii s originál zapaľovaním) je používať štandardné klasické sviečky s jedným iskričom a jedným uzemňovákom. Akékoľvek iné konštrukcie sviečok zlyhali. Aj mne, aj ostatným.
Môžu byť kľudne aj japonské, veď ich sám užívam, ale žiadne 4-odtrhové, ani "horáky" ani podobné výmysly
Proste takáto:

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Mar 2010, 16:16

Jediný pokrok ktorý som zaznamenal je po použití V-Line od NGK, ktoré majú ako keby narezaný iskrič. Motor ide za studena lepšie ako so sviečkami s normálnym iskričom. Nie je to zázrak rozdiel, ale je to znateľné. Preto ich používam

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 613-4 Problem..

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Mar 2010, 16:17

Ešte pridám fotku čo myslím:

Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní