cukání tatry 613
Re: cukání tatry 613
Dobrý den. Já jsem měl ten samý problem, trvalo dva měsíce než jsem to odstranil násl. zpusobem: Výčistil karburátory, trysky, zkontroloval správné osazení trysek (pruměry) profoukl přechodové kanálky, nastavil škrtící klapky, nastavil volnoběh (předtím ventily a předstih) skontroloval či nejsou přidřené škrtící klapky (deformované hřídelky klapek teplem, musí uplně lehce chodit, pokud ne třeba vyrovnat) a celý problem byl v tom, že klapky neotvíraly spolu naráz (nastavit na táhlech otv. klapek).
Doufám,že Vám aspoň trochu pomužu.
S pozdravem Bartoš
Doufám,že Vám aspoň trochu pomužu.
S pozdravem Bartoš
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
S nastavením karburátorů nemám zkušenosti. Dělá to někdo? Můsím je odmontovat z auta nebo na autě?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Pokud máš karby čistý (vevnitř samozřejmě), tak to můžeš udělat na autě. Odpoj si kloubky z táhla a zkus jednotlivý klapky, zda jdou volně a pokud se vrací až na dorazy. Pokud mají zalehlý uložení (často druhý stupně), lze to vyčistit vazelinou ve spreji a tím se i přimáznou (lze použít i WD40, ale to rychle vyschne). Když budou běhat lehce tak se harzda připojí zpět a podle příručky se ustaví nulová poloha, pak už musí karby otevírat synchronně.
Když ale bude vymačkanej doraz klapky, tak to na volnoběhu bude stejně chcípat, protože klapka se zapře o kanál pod difusorem (nebude tam předepsaná vůle) veškerej vzduch půjde jen přes volnoběžnou trysku. To už ale musí karby dolů a doladit je (šroubek pro seřízení je pod přírubou).
Když ale bude vymačkanej doraz klapky, tak to na volnoběhu bude stejně chcípat, protože klapka se zapře o kanál pod difusorem (nebude tam předepsaná vůle) veškerej vzduch půjde jen přes volnoběžnou trysku. To už ale musí karby dolů a doladit je (šroubek pro seřízení je pod přírubou).
- Tady máš příslušnou literaturu
strana 64
strana 65
popř. celá serviska
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Díky za rady. Musím se na ten výkon připravit. Doufám,že to zvládnu. Není tam moc místa.dalo práci jenom vyměnit vzduchový filtr.
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
No ja bych dal v zacatku nove svicky a kabely...
To vzdycky pomuze
To vzdycky pomuze
- juro 613 NM
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 26 Nov 2008, 17:34
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 613-4 r.v. 1992 stav auta riešim
613-3 zachranný systém slovakia
613-3 - Bydlisko: pri NMnV
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
V piatok som odstránil problém s trhaním auta, prestavenim zapaľovania na 12 stupňov,takže radosť jazdiť a motor šepot kvetín. Mám ale otázku
keď že tatrou jazdím pravidelne a zima nie je výnimkou. Aké kryty sa vlastne dávaju pri motor ? Aby som nejazdil s podchladeným motorom ?
keď že tatrou jazdím pravidelne a zima nie je výnimkou. Aké kryty sa vlastne dávaju pri motor ? Aby som nejazdil s podchladeným motorom ?
- David ABA
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12 Júl 2008, 21:33
- Tatry, ktoré vlastním: T623(S)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
no na ventilátor se dává taková plechova krytka a nebo taky taková koženková "dečka" na to žebrování na kapote motoru
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Ano používala se tato dečka s regulací nebo plechová krytka na ventilátor.
- juro 613 NM
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 26 Nov 2008, 17:34
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 613-4 r.v. 1992 stav auta riešim
613-3 zachranný systém slovakia
613-3 - Bydlisko: pri NMnV
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Myslel som, že na ventilátory je ta krytka vačšia... ale Ďakujem
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Juro 613 NM - môžeš byť kľudný, vyzerá to presne ako originálna clonka legendárneho zajačieho konštruktérskeho tímu z Kopřivnice.
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Caute keby mal niekto zaujem o takuto decku na rebovanie kapoty, tak by som jednu mal na predaj --original nie vyrabanu(ako napodobeninu)
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 20 Máj 2009, 21:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
krytka na ventilátoru je dostatečná,cloní přímý směr na olejový chladič........
Re: cukání tatry 613
Ahojky. Je to velice jednoduché. Tatry jsou na to náchylné. Tedy za l. proměřit kabely, za II. nové svíčky, odtrh 0,9 mm.
Zdraví majitel dvou Tater 613. Folda
Zdraví majitel dvou Tater 613. Folda
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Dneska jsem od rána čistil a seřizoval karburátory. Výsledek je 0. šroub seřízení chodu na prázdno nereaguje na žádnou stranu.Volnoběh nedrží. Když při jízdě sešlápnu plyn je to hluché až po vytočení se to rozjede na plný plyn.Sytič drží 2500otáček,když ho stahuju tak to zdechne. Už nevím co s tím.Neporadí někdo co tomu je,?
Re: cukání tatry 613
adlof napísal:Ahojky. Je to velice jednoduché. Tatry jsou na to náchylné. Tedy za l. proměřit kabely, za II. nové svíčky, odtrh 0,9 mm.
Zdraví majitel dvou Tater 613. Folda
no jo ale co když má tatra prasečí chřipku? ahoj majitel x TAvozů
kabely neměřit koupit nové
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
preplavujú karby
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Měl si karby dole? Víš, že ti nepřisávají mezi jednotlivejma přírubama? (Když dávam papírový těsnění, tak ho vždycky potřu olejem, pak je jistota, že těsní...) Jinak tak vysokej sytičovej volnoběh a chcípání se projevovalo moc chudou směsí. Takže vytočit šrouby bohatosti a vzduchu, zkontrolovat gumičky, když půjdou šrouby vytočit bez odporu tak vyměnit gumičky (při vkládání je pak mázni, mě se povedlo jednu roztrhat když sem točil šroub dovnitř). Potom šrouby natoč nadoraz a s každym otoč proti směru hod. ručiček o 720° tak máš základní nastavení. Předpokládam že máš osazení trysek podle příručky a klapky nemají extra vůle a ani nikde nepřidírají.Dan napísal:Dneska jsem od rána čistil a seřizoval karburátory. Výsledek je 0. šroub seřízení chodu na prázdno nereaguje na žádnou stranu.Volnoběh nedrží. Když při jízdě sešlápnu plyn je to hluché až po vytočení se to rozjede na plný plyn.Sytič drží 2500otáček,když ho stahuju tak to zdechne. Už nevím co s tím.Neporadí někdo co tomu je,?
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Klapky jsem seřídil,nastavil,trysky vyčistil.Byly podle katalogu v pořádku. Měl jsem karburátory samozdřejmě venku.Akorát jsem nenastavoval hladinu v plovákovce. Mám to na LPG. Na plyn to jede dobře,ale jak to dám na benzin tak nedrží volnoběh a přechody do vyšších otáček jsou špatné.Měnil jsem i péředstih ,ale to nepomáhalo.
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
S těma šroubkama bohatosti je také trochu problém.Jakým šroubovákem se tam dostat?Přes ty spojené táhla se tam blbě dostává. Navíc šroubky jsou zapadlé hluboko v nálitku .Jestli jsou to oni .Podle příručky by to měly být ty šroubky pod regulací vzduchu.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cukání tatry 613
Jo jsou to ty šroubky, vyrobil sem si na ně ze svářecího drátu šroubovák. Jeden konec sem rozklep kladivem a vybrousil, druhej konec sem ohnul do malýho trojúhelníčku. Dýkla je o trochu víc před větrák a tim se šroubujou dobře.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní