Únik+spotřeba oleje

Technické problémy s našimi tatrovkami

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Únik+spotřeba oleje

Príspevok od užívateľa sudetak » 06 Okt 2009, 18:00

Kolik oleje může pustit špatný simering na klikovce T613 u spojky?vana+spodek převodovky jsou celé zaolejované,jsou tam všude kapky,ale po odstavení vozu se netvoří kaluž.Po vytáhnutí motoru je vidět i zaolejované mřížky spojkové skříně.Je možné aby vychcal litr na tisíc km?
Dále prolíná olej pod gumovými koleny odvětrávání klikovky-motor po výměně:písty,kroužky,válce,opravené hlavy.
Simering vyměním,ale co dál?Mám znovu rozebrat motor a pátrat zda není zlomený některý kroužek,nebo jen dát dolu výfuk.svody a kouknout jestli jsou výfukové kanály zasviněné od oleje?
Motor má od opravy najeto cca12 000.
Prílohy
2009_09_30-11_53_11.jpg
2009_09_30-11_51_9.jpg
2009_09_30-11_51_7.jpg

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Únik+spotřeba oleje

Príspevok od užívateľa bazilisak » 06 Okt 2009, 20:19

Takže máš spotřebu oleje 1 L / 1000 km ? Spotřeba zaběhnutého motoru je v normě 1 L / 1000 km . Takže pokud Ti tolik ubývá , odečti od toho to co Ti odkape a máš výslednou spotřebu - podle mě - naprosto v normálu. Nic víc bych v motoru nehledal.

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Re: Únik+spotřeba oleje

Príspevok od užívateľa sudetak » 06 Okt 2009, 21:10

No jde mi o to,že když je ten motor venku,tak abych jen nevyměnil gufero,dal ho zpět a za chvíli ho zas netahal v krvi a potu ven.Neměl by mít motor po výše uvedené opravě spotřebu oleje takovou,že od výměny do výměny doleju litr-dva,tj 1-2deci na 1000km.
Je pravda,že před opravou za nízkých teplot špatně startoval a baštil asi 1l oleje na necelých 500km.
Nesvědčí objevení oleje u těch gumových kolínek o tom,že motor více "dýchá" do oil vany což by svědčilo o nějakém problému s pístní skupinou?

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Re: Únik+spotřeba oleje

Príspevok od užívateľa sudetak » 08 Okt 2009, 12:33

No co? Nikoho nic nenapadá?

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Únik+spotřeba oleje

Príspevok od užívateľa michal heky » 08 Okt 2009, 13:25

No, já si nechal vyměnit válce, písty a kroužky a po 2000 km jsem nedoléval nic. (Nicméně i tak jsem tam kde jsem byl předtím, po dalších 2000 jsem propálil píst...)

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Únik+spotřeba oleje

Príspevok od užívateľa Havrla » 08 Okt 2009, 15:05

No na kolenka dej stahovacky bez nich ti ten olej bude prolinat furt, vymen gufeo na klikovce, ujisti se ze mas silikonove O krouzky na ty trubce prevodovka motor co v ni je hridel k diferaku, a jeste je O krouzek na tom hrideli tusim...
Proste povymenuj vsechno gumove a mas vystarano :-)
Beztak uz mas motor venku.

Havrla

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Re: Únik+spotřeba oleje

Príspevok od užívateľa sudetak » 09 Okt 2009, 10:12

Havrlo díky,ty gumové věci určitě vyměním,když bude převodovka dole.Určitě to bude hlavně tim guferem kliky,neb dle přičuchnutí k unikajícímu oleji je to motorový.
Takže motor dále nerozebírat?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Únik+spotřeba oleje

Príspevok od užívateľa ondrej » 10 Okt 2009, 09:38

Ak chceš tomu úniku oleja účinne zamedziť, musíš presne identifikovať miesto, odkiaľ to prelína. Hriadeľové tesnenie na kľukovom hriadeli to môže byť, ale nemusí. Taktiež môže byť tých príčin spoločne viac. Dobre by bolo motor umyť a potom sledovať, odkiaľ olej prelína. Pomôcť by ti tiež mohlo, keby si vedel, ako to bolo pred opravou a ktoré spoje boli počas opravy rozoberané..
Nedávno som riešil podobný problém u T-603. Únik však nebol veľký a tak sa ťažšie zisťoval - po dlhšej jazde som mal na plechu pod motorom vždy trocha oleja. Ak som ho tam však nechal dlhšie, začínali ho prisávať ventilátory a bolo zle.. Aby som zistil príčinu, očistil som motor, naštartoval a vliezol pod Tatru. Tesne nad hlavou mi ľahko poklusávalo 105 tatrováckych koní. Neskôr som ich priviedol do zrýchleného behu, potom do cvalu a keď sa stále nič nedialo -tak som ich nechal revať v plnom trysku. Olej nakoniec prelínal spod príruby olejového filtra - až u plne zahriateho motora pri dlhšej jazde..
Pre istotu som potom skontroloval aj ostatné podozrivé miesta. Tiež som si sprvu myslel, že olej tečie okolo upchávky kľukového hriadeľa - T-603 tam nemá Gufero, ale takú azbesto-grafitovú šnúru. Po demontáži zotrvačníka tam však bolo sucho.

No a - tvoj motor by som iba kvôli troche oleja pri tých kolienkach asi ďalej nerozoberal. Každý motor tadiaľ trocha dýcha, nato tam to odvzdušnenie je.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných