Strana 2 z 2

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 27 Júl 2009, 23:35
od užívateľa Jerry
:( Tak nejdřív sem zapoměl a teď se mi to smazalo...
Chtěl sem jen napsat, abys vyzkoušel odpor jednotlivejch větví pod pojistkou č. 1 proti kostře (bez napájení!). Odpor by se měl pohybovat v desítkách ohmů. pokud bude někde jen 2 tak tam může bejt problém, nevim jak moc máš vzdělání v elektro oboru.

Ps: A ta světelná houačka atd. už funguje, našel si chybu?

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 28 Júl 2009, 07:37
od užívateľa 613krakenn
Ano svetla a hukacka uz iduuu no aspon jedna dobra sprava hah :lol: -- ta zelena poistka bola zaoxidovana ako hovado -presne ako si vravel

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 28 Júl 2009, 23:30
od užívateľa Jerry
Tak když máš vyměněný zapalování i cívku, tak se to zůžilo na 3 místa (jak již bylo řečeno odrušovací člen, něco pod palubkou a zkrat pocestě ke spotřebičům). Pokud vyhodíš z pojistkovky fous, kterej jde pod palubovku (napájení budíků) a nebude to zlobit, víš že to bude v tom. Pokud to bude upalovat pojistku i tak, tak je to po cestě dozadu, nebo filtr (ten váleček u regleru). Ten můžeš prozatimně odpojit, jak psal Marián, ale pak půjde rušení od tyristoru do palubní sítě (např bude šumět rádio atd...).

Pochlub se s pátráním, na co jsi přišel.

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 02 Aug 2009, 09:56
od užívateľa 613krakenn
Caute no takze dal som dole celu palubovku aj s pristrojovkou poodpajal vsetky koncovky od budikov od lucasa a stale mi to striela --nikde som skrat neobjavil

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 02 Aug 2009, 22:01
od užívateľa Jerry
Jerry napísal:..., tak je to po cestě dozadu, nebo filtr (ten váleček u regleru). Ten můžeš prozatimně odpojit, jak psal Marián, ale pak půjde rušení od tyristoru do palubní sítě (např bude šumět rádio atd...).
:arrow:
Marián Mitrík napísal:Pánové mal som podobný problém,skontroluj odrušovací kondenzátor pri regleri alternátora je to pri tyristorovom zapaľovaní.Odpoj z neho vodiče spoj ich na priamo a uvidíš,daj vedieť.
Nebral sem to jako 100% diagnózu, ale vše směřuje k tomuto vynálezu, tak to zkus dle Mariána.

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 03 Aug 2009, 11:15
od užívateľa 613krakenn
to uz som skusal tiez a nic sa nedeje

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 03 Aug 2009, 18:52
od užívateľa Jerry
Zkusil jsi odpojit regulátor nabíjení (ten kabel co je připojenej na svorku 54, je to ten samej co vychází k tyristoru)? To už je poslední věc, co tam může dělat neplechu v závislosti na režimu motoru. Pak to prohlásim za zakletý a budu se na to muset dojet podívat osobně. :mrgreen:

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 04 Aug 2009, 09:38
od užívateľa 613krakenn
Jerry napísal:Zkusil jsi odpojit regulátor nabíjení (ten kabel co je připojenej na svorku 54, je to ten samej co vychází k tyristoru)? To už je poslední věc, co tam může dělat neplechu v závislosti na režimu motoru. Pak to prohlásim za zakletý a budu se na to muset dojet podívat osobně. :mrgreen:



No to by bolo asi naidealnejsie ale nie neunuvaj sa ja najdem kde je ten pes zakopany :twisted: :D

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 10 Aug 2009, 23:05
od užívateľa 613krakenn
No dobra sprava aspon pre mna v stredu pride elektrikar pozriet na to tak dufam ze pride na to co tomu je... :D

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 09 Aug 2011, 22:59
od užívateľa Hynek603
Já něco podobného, dnes jsem poprvé zkoušel nahodit bufíka, ventilátor se točil ale foukalo to studené. Najednou se ventilátor točit přestal, tak říkám nic, jedu domu. Nastartuju, přejíždím přes práh a za ním motor zhasnul a nic. Zkoušel jsem našlapat a se sytičem (byl studený), ještě to párkrát mělo tendenci ale opravdu nenaskočil, teď už jen točí a nic. Pojistky jsem kontroloval a zdají se být všechny v pořádku. Netušíte co by to mohlo být? Může to mít nějakou souvislost s tím ventilátorem co přestal fungovat?

Díky

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 15 Aug 2011, 22:04
od užívateľa Luboš
S bufíkem by to při originálním zapojení souvislost mít nemělo. Buď zkontrolovat, zda není někde upadlý kabel nebo ten práh přejet znovu a třeba se to samo opraví... :D

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 18 Okt 2011, 21:07
od užívateľa roman
Tohle téma je asi společné pro i pro 603. Koupil jsem nové fajfky pro svíčky a ejhle ani jedna neměla vnitřní odpor menší jak 20 Mohm. Tedy naprosto nevodivé. Než je donesu vrátit, tak by jsem se chtěl zeptat, zda-li to není naschvál. To aby jsem nevědomky ze sebe neudělal blbce. Ale řekněte. 8 fajfek a že by byly všechny KO????
Označení= TESLA OK13-5.
Dle mého by měly mít cca 5 kiloohm.

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 20 Okt 2011, 18:14
od užívateľa Jerry
Tak vysokej odpor se mi teda taky nezdá... Ale vim, že vnitřek je vyplněnej takovym žlutym sajrajtem (připadá to jako síra) a ten je časově nestálej. Dnešní svíčky mají polovodivej zátav a často i odrušovací odpor přímo v izolátoru, takže by byla možnost odpor vyvrhnout a kabel natvrdo přiletovat ke konektoru. Už se to tu někde v Kačenách probíralo... Tu, už sem to objevil, ale tam se mluví o staršim typu, má spodek víc baňatej a jde rozšroubovat...

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 21 Okt 2011, 11:14
od užívateľa Honzík
Jestli mohu trochu přispět tak jsem vzal měřák MX56 a ten mi ukazal na koncovkách (fajce) Tesla OK 13-5 odpor 4kohmy zaokrouhleně. Tyto koncovky je třeba pravidelně kontrolovat protože při používaní tyristor. zapalovaní odchází ten odpor uvnitř. Výsledkem je neklidný motor v nízkých otačkách.

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 21 Okt 2011, 13:50
od užívateľa roman
Otázkou zůstává, co se stane, když odpor vyhodíme. Přesněji dáme fajfky pryč. Přemýšlím, že by jsem je nahradil něčím bezodporovým. Rusové dělali fajfky z porcelánu. Co myslíte. Ty by do motoru šly????

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 21 Okt 2011, 18:51
od užívateľa Jerry
Pokud budou sedět dýlkou, proč ne... Abys je pak při vytahování nemusel lovit jak doktor. :lol: Ohledně provozu bez odrušovacího odporu jsem psal již výše, fungovat to bude, ale abys nerušil sousedy při poslechu rádia, tak si kup svíčky s odrušovacím odporem. Označení v názvu je "R" např. Brisk NR15YC. :wink:

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 17 Jan 2012, 17:00
od užívateľa Vlada
Hynek603 napísal:Já něco podobného, dnes jsem poprvé zkoušel nahodit bufíka, ventilátor se točil ale foukalo to studené. Najednou se ventilátor točit přestal, tak říkám nic, jedu domu. Nastartuju, přejíždím přes práh a za ním motor zhasnul a nic. Zkoušel jsem našlapat a se sytičem (byl studený), ještě to párkrát mělo tendenci ale opravdu nenaskočil, teď už jen točí a nic. Pojistky jsem kontroloval a zdají se být všechny v pořádku. Netušíte co by to mohlo být? Může to mít nějakou souvislost s tím ventilátorem co přestal fungovat?

Díky
No projevuje se to ale jako nedostatek benzinu..... Bufik se vypnul protože nedošlo k zapalení směsi do x minut... (termopojistka) a ten motor bych viděl že se vyčerpal benzin z karburátorů a pak taky kaput. Je to asi blbý, ale viděl bych to na to - benzín je jediny společny. Bufik je jištěnej zvlast. A zapalovani ti funguje jako takovy?? Omrkni ten benzin a palivovou pumpu :idea: Hlavně si nemysli, že z tebe dělám vola :mrgreen:

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 27 Feb 2012, 17:53
od užívateľa LuckyLuk
....špatná kostra na motoru...?

Re: elektrika a motor t 613

Napísané: 29 Feb 2012, 23:51
od užívateľa peto
Zdraví Páni ,mám otázku ohľadom zapojenia ovládacej skrinky pre ventilátor na motore 613/4.
Jedná sa hlavne o relé ktoré je umiestnené za zapaľovaním.