elektrika a motor t 613
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Tak nejdřív sem zapoměl a teď se mi to smazalo...
Chtěl sem jen napsat, abys vyzkoušel odpor jednotlivejch větví pod pojistkou č. 1 proti kostře (bez napájení!). Odpor by se měl pohybovat v desítkách ohmů. pokud bude někde jen 2 tak tam může bejt problém, nevim jak moc máš vzdělání v elektro oboru.
Ps: A ta světelná houačka atd. už funguje, našel si chybu?
Chtěl sem jen napsat, abys vyzkoušel odpor jednotlivejch větví pod pojistkou č. 1 proti kostře (bez napájení!). Odpor by se měl pohybovat v desítkách ohmů. pokud bude někde jen 2 tak tam může bejt problém, nevim jak moc máš vzdělání v elektro oboru.
Ps: A ta světelná houačka atd. už funguje, našel si chybu?
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Ano svetla a hukacka uz iduuu no aspon jedna dobra sprava hah -- ta zelena poistka bola zaoxidovana ako hovado -presne ako si vravel
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Tak když máš vyměněný zapalování i cívku, tak se to zůžilo na 3 místa (jak již bylo řečeno odrušovací člen, něco pod palubkou a zkrat pocestě ke spotřebičům). Pokud vyhodíš z pojistkovky fous, kterej jde pod palubovku (napájení budíků) a nebude to zlobit, víš že to bude v tom. Pokud to bude upalovat pojistku i tak, tak je to po cestě dozadu, nebo filtr (ten váleček u regleru). Ten můžeš prozatimně odpojit, jak psal Marián, ale pak půjde rušení od tyristoru do palubní sítě (např bude šumět rádio atd...).
Pochlub se s pátráním, na co jsi přišel.
Pochlub se s pátráním, na co jsi přišel.
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Caute no takze dal som dole celu palubovku aj s pristrojovkou poodpajal vsetky koncovky od budikov od lucasa a stale mi to striela --nikde som skrat neobjavil
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Jerry napísal:..., tak je to po cestě dozadu, nebo filtr (ten váleček u regleru). Ten můžeš prozatimně odpojit, jak psal Marián, ale pak půjde rušení od tyristoru do palubní sítě (např bude šumět rádio atd...).
Nebral sem to jako 100% diagnózu, ale vše směřuje k tomuto vynálezu, tak to zkus dle Mariána.Marián Mitrík napísal:Pánové mal som podobný problém,skontroluj odrušovací kondenzátor pri regleri alternátora je to pri tyristorovom zapaľovaní.Odpoj z neho vodiče spoj ich na priamo a uvidíš,daj vedieť.
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
to uz som skusal tiez a nic sa nedeje
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Zkusil jsi odpojit regulátor nabíjení (ten kabel co je připojenej na svorku 54, je to ten samej co vychází k tyristoru)? To už je poslední věc, co tam může dělat neplechu v závislosti na režimu motoru. Pak to prohlásim za zakletý a budu se na to muset dojet podívat osobně.
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Jerry napísal:Zkusil jsi odpojit regulátor nabíjení (ten kabel co je připojenej na svorku 54, je to ten samej co vychází k tyristoru)? To už je poslední věc, co tam může dělat neplechu v závislosti na režimu motoru. Pak to prohlásim za zakletý a budu se na to muset dojet podívat osobně.
No to by bolo asi naidealnejsie ale nie neunuvaj sa ja najdem kde je ten pes zakopany
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
No dobra sprava aspon pre mna v stredu pride elektrikar pozriet na to tak dufam ze pride na to co tomu je...
Re: elektrika a motor t 613
Já něco podobného, dnes jsem poprvé zkoušel nahodit bufíka, ventilátor se točil ale foukalo to studené. Najednou se ventilátor točit přestal, tak říkám nic, jedu domu. Nastartuju, přejíždím přes práh a za ním motor zhasnul a nic. Zkoušel jsem našlapat a se sytičem (byl studený), ještě to párkrát mělo tendenci ale opravdu nenaskočil, teď už jen točí a nic. Pojistky jsem kontroloval a zdají se být všechny v pořádku. Netušíte co by to mohlo být? Může to mít nějakou souvislost s tím ventilátorem co přestal fungovat?
Díky
Díky
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
S bufíkem by to při originálním zapojení souvislost mít nemělo. Buď zkontrolovat, zda není někde upadlý kabel nebo ten práh přejet znovu a třeba se to samo opraví...
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Tohle téma je asi společné pro i pro 603. Koupil jsem nové fajfky pro svíčky a ejhle ani jedna neměla vnitřní odpor menší jak 20 Mohm. Tedy naprosto nevodivé. Než je donesu vrátit, tak by jsem se chtěl zeptat, zda-li to není naschvál. To aby jsem nevědomky ze sebe neudělal blbce. Ale řekněte. 8 fajfek a že by byly všechny KO????
Označení= TESLA OK13-5.
Dle mého by měly mít cca 5 kiloohm.
Označení= TESLA OK13-5.
Dle mého by měly mít cca 5 kiloohm.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Tak vysokej odpor se mi teda taky nezdá... Ale vim, že vnitřek je vyplněnej takovym žlutym sajrajtem (připadá to jako síra) a ten je časově nestálej. Dnešní svíčky mají polovodivej zátav a často i odrušovací odpor přímo v izolátoru, takže by byla možnost odpor vyvrhnout a kabel natvrdo přiletovat ke konektoru. Už se to tu někde v Kačenách probíralo... Tu, už sem to objevil, ale tam se mluví o staršim typu, má spodek víc baňatej a jde rozšroubovat...
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Jestli mohu trochu přispět tak jsem vzal měřák MX56 a ten mi ukazal na koncovkách (fajce) Tesla OK 13-5 odpor 4kohmy zaokrouhleně. Tyto koncovky je třeba pravidelně kontrolovat protože při používaní tyristor. zapalovaní odchází ten odpor uvnitř. Výsledkem je neklidný motor v nízkých otačkách.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Otázkou zůstává, co se stane, když odpor vyhodíme. Přesněji dáme fajfky pryč. Přemýšlím, že by jsem je nahradil něčím bezodporovým. Rusové dělali fajfky z porcelánu. Co myslíte. Ty by do motoru šly????
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Pokud budou sedět dýlkou, proč ne... Abys je pak při vytahování nemusel lovit jak doktor. Ohledně provozu bez odrušovacího odporu jsem psal již výše, fungovat to bude, ale abys nerušil sousedy při poslechu rádia, tak si kup svíčky s odrušovacím odporem. Označení v názvu je "R" např. Brisk NR15YC.
Re: elektrika a motor t 613
No projevuje se to ale jako nedostatek benzinu..... Bufik se vypnul protože nedošlo k zapalení směsi do x minut... (termopojistka) a ten motor bych viděl že se vyčerpal benzin z karburátorů a pak taky kaput. Je to asi blbý, ale viděl bych to na to - benzín je jediny společny. Bufik je jištěnej zvlast. A zapalovani ti funguje jako takovy?? Omrkni ten benzin a palivovou pumpu Hlavně si nemysli, že z tebe dělám volaHynek603 napísal:Já něco podobného, dnes jsem poprvé zkoušel nahodit bufíka, ventilátor se točil ale foukalo to studené. Najednou se ventilátor točit přestal, tak říkám nic, jedu domu. Nastartuju, přejíždím přes práh a za ním motor zhasnul a nic. Zkoušel jsem našlapat a se sytičem (byl studený), ještě to párkrát mělo tendenci ale opravdu nenaskočil, teď už jen točí a nic. Pojistky jsem kontroloval a zdají se být všechny v pořádku. Netušíte co by to mohlo být? Může to mít nějakou souvislost s tím ventilátorem co přestal fungovat?
Díky
Re: elektrika a motor t 613
....špatná kostra na motoru...?
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 21 Máj 2009, 20:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603-2 r.v.1968 čaká na renováciu
Tatra 603-3 r.v.1974 čaká na renováciu
Tatra 613/2 prerobená na 3 v prevádzke
Tatra 613/4 r.v. 1992 započatá renovácia
Tatra 613/3 r.v. záchranný systém slovakia
Tatra 613/4 r.v. 1992 nekompletná s dokladmi - Bydlisko: SI
- Kontaktovať užívateľa:
Re: elektrika a motor t 613
Zdraví Páni ,mám otázku ohľadom zapojenia ovládacej skrinky pre ventilátor na motore 613/4.
Jedná sa hlavne o relé ktoré je umiestnené za zapaľovaním.
Jedná sa hlavne o relé ktoré je umiestnené za zapaľovaním.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných