rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Štěpán » 16 Feb 2009, 15:34

nemůžu se dopátrat jaký je rozdíl mezi motory E1/1 a 613-4. Zjistil sem jenom že 4 má AlFer válce. Jsou jinak stejné?
5° převodovka a jiný stálý převod se dával i do 4 bez katalyzátoru?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 16 Feb 2009, 15:57

vypínatelný prevod ventilátora-hydrospojka, iná lamela, resp. mekano, katy. Ale je ťažké to presne určiť, kedže vo fabrike sa montovalo to, čo bolo práve poruke.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Feb 2009, 19:26

katalyzátory mala iba menšia časť motorov 613-4 (karburačných), stály prevod sa používal 3,15 a menej aj "chromkový" 3,9,
všetky však mali elektronickú reguláciu chladenia, AL-olejový chladič a valce AlFer, hlavy mali ventilové sedlá v úprave na bezolovnatý benzín,
spojky sa myslím montovali aj s vinutými pružinami, aj s tanierovou pružinou,
niekedy bol motor doplnený aj el. čerpadlom paliva,
myslím, že sa výrobca opäť vrátil k hlavnej tryske 118, aj keď asi až ku koncu výroby (nemám na 100% overené)..
bol to veľmi príjemný motor, asi najvhodnejší variant motora T-613 na denné jazdenie, aj keď bol subjektívne po väčšom km prebehu trocha viac náchylný na detonačné spaľovanie..

Užívateľov profilový obrázok
Pa3k
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
Tatry, ktoré vlastním: 613-4
Bydlisko: Dolny Kubin
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Pa3k » 16 Feb 2009, 22:35

Chcem sa opytat prave na tu regulaciu chladenia. nejde mi totiž tak ako by mala a niekedy vobec čiže mi vrtula ide aj na studeno dal som premerať tu elektronicku čast a je ok taktiež ventyl som vyčistil a vyskušal :( mate niekto radu? na čo sa ešte zamerat?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Jerry » 17 Feb 2009, 00:44

Většinou nefungujou čidla v hlavách válců, to byla nejčastější bolest regulace.

Užívateľov profilový obrázok
Pa3k
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
Tatry, ktoré vlastním: 613-4
Bydlisko: Dolny Kubin
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Pa3k » 17 Feb 2009, 19:59

Važne dik na tie čidla som tak nejako pozabudol daju sa ešte kupiť? Alebo z niečoho pasuju?

satan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 12 Apr 2005, 20:48
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa satan » 18 Feb 2009, 09:06

při vší úctě, skutečně regulace nefunguje? někdy je vrtule ventilátoru unášena i při funkční ale vypnutém ventilátoru regulace..

Užívateľov profilový obrázok
Pa3k
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
Tatry, ktoré vlastním: 613-4
Bydlisko: Dolny Kubin
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Pa3k » 18 Feb 2009, 19:37

No niesom si isty či to tak nieje ale v takom pripade by som čakal aspon vyzualne pomalšie otačky vrtule no tu je ten prievan poriadne citit ešte rozmyšlam pozriet vyskospojku

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Jerry » 18 Feb 2009, 22:51

Pokud na ventil připojíš 12V tak cvakne a uzavře průtok oleje, připrav si to bez připojený jednotky a pak nastaruj (vypínačem si to sepneš sám) a pokud se vrtule zastaví, tak hledej problém v čidlech... Osobně jsem se se čtyřkovym kompletním motorem nesetkal, ale rozhodně bych tak při diagnostice postupoval. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa radek » 19 Feb 2009, 03:19

V tom ventilátoru žádná visco-spojka není a oběžné kolo ventilátoru - vrtule, opravdu může být již při otáčkách zvýšeného volnoběhu (studený motor i studený olej) unášena. Dopručuju tak tři minutky chodu studeného motoru, poté chcípnutí, vyčkání tak pěti - deseti minut (teploty se sálavě rozloží po celém motoru) a pak opakování pokusu. Jo a vídal jsem v servisech, zejména na moravě, testování ventilátoru tak, že byl za chodu motoru proveden pokud o jeho zastavení prostrčením svazečku 2-4 špejlí krze pevé lopatky, když je vrtule jen unášena, tak ji to zasatví, pokud je hydrospojka naplněná olejem, špejle to samozřejmě nevydrží.........

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 19 Feb 2009, 09:20

Viackrát som sa stretol s prípadom, kedy na 4-kovom motore bol jednoducho namontovaný 3-kový ventilátor, s priebežnou hriadelou medzi remenicou a vrtulou, motor sa sice ne prvý pohlad tváril ako 4-kový, ale vrtula s remeniciu bily napevno. Poznám minimálne 3 takéto prípady, zrejme tunning, vyplývajúci z nefunkčného hydroprevodu. najprv by som skontroloval možnosť vzájomného pootáčania remenice a vrtule v klude.

Užívateľov profilový obrázok
Pa3k
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
Tatry, ktoré vlastním: 613-4
Bydlisko: Dolny Kubin
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Pa3k » 19 Feb 2009, 12:00

Dik za info keď sa konečne dostanem do garaže tak to všetko postupne vyskušam a dam veďieť ako to dopadlo :)

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa MarekK » 19 Feb 2009, 13:19

mám to tak ako píše roman

Užívateľov profilový obrázok
Pa3k
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
Tatry, ktoré vlastním: 613-4
Bydlisko: Dolny Kubin
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4

Príspevok od užívateľa Pa3k » 19 Feb 2009, 14:39

No dnes som sa tam zastavil cez obednu prestavku ale zabudol som v teplej pivničke baterky :( tak som skusil len variantu z potačanim ventylatoru v poho som ho potočil a remenica stoji takže nieje natvrdo :) Tak ked sa zas odhodlam nesmiem zabudnut tie baterie.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní