Testovanie starých budíkov

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Robo Hanák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 19:31
Bydlisko: Bratislava Jarovce
Kontaktovať užívateľa:

Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa Robo Hanák » 08 Feb 2009, 12:44

Ahojte! Mám asi tak 3 kompletné 3kové palubovky s budíkmi. Problém je ten , že neviem ako mám otestovať budíky (palivo, teplota, otáčky, rýchlosť) či sú v poriadku alebo nie bez toho aby som ich pracne pripájal k autu. Viete mi niekto poradiť ako na to? Nechcem ich zbytočne otvárať. Bol by som veľmi vďačný za informáciu typu : Na tento kontakt pripoj xV a na tento xV a budík sa pohne .... atď . Vopred Vám veľmi pekne ďakujem!

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Feb 2009, 13:04

Nepředpokládám, že by byl nějaký budík vadný. A přesnost na přístrojích neurčíš (ani nenastavíš) dokud ty budíky nebudeš mít zapojený s komponenty do auta. Například palivoměr může bejt přesnej, nebo lhát o půl nádrže,záleží na přihnutí drátu plováku. Teploměr má danou přesnost nastavenou z továrny, když k němu připojíš čidlo z auta neukáže nic, dokud čidlo neohřeješ přes 60°C. Na otáčkoměr potřebuješ generátor impulsů, kterym nahradíš rozdělovač. Jedinej problémovej budík je tachometr a to přesně počítadlo. Do konektoru se připojí + a - a pak dotýkáním vodiče - na svorku SZ začne (nebo nezačne) budík "tikat". Číslice na počítadle se nemění s každým inpulsem, ale asi jednou za 12? (už si to přesně neamatuju). Na zapojení budíků se kouknu po obědě a napíšu čísla a barvy svorek, ale pokud nemáš bližší vztah k elektronice, tak z toho mít rozum stejně nebudeš.

Užívateľov profilový obrázok
Robo Hanák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 19:31
Bydlisko: Bratislava Jarovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa Robo Hanák » 08 Feb 2009, 13:25

Vďaka Jerry za odpoveď. To s generátorom implulsov som si myslel tiež a počítadlo km má krokový motor a ten som skúšal presne ako si popísal. Čidlo na teplotu oleja mám len jedno a to v aute takže som potreboval spôsob ako to otestovať bez neho. Na tom budíku sú tri kontakty rovnako ako na palivovom. Predpokladám že jeden je zvlášť zemniaci ale načo sú potom ďalšie dva? Akým spôsobom sa meria hodnota? Zmenou napetia alebo prúdu?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Feb 2009, 14:10

Napětí a proud jsou na sobě závislé veličiny. Čidla v autě jsou odporový (mnění svůj odpor s polohou, nebo teplotou). Budíky jsou napájený napětím od klíčku a kostřený, pak je vývod pro čidlo a to je zapojený proti kostře vozidla. Jdu kouknout na ty barvy a čísla...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Feb 2009, 15:10

Tak se mi budíky zatoulali neznámo kam... Holt k tomu tachometru a otáčkoměru. 30 je +, 31 je kostra (-), SZ jsou impulsy (počítadlo tachometru, snímání otáček na rozdělovači), M je svorka "rychlosti" (napětí od 0 do cca 20V) od tachodynama. Na plováku jsou barvy modrá, černá, žlutá a pod jednou dutinkou je kostra. Připojení s budíkem je barva na barvu. Mam pocit, že žlutá je od hladovýho oka. A na teploměru je +, - a V. Tak na V se připojuje čidlo teploty, je shodný s čidlem vody na škodivce... 8) Snad sem ten palivoměr trefil...

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 14 Apr 2009, 15:04

zdravim, teplomer kolise z jednej strany na druhu,,,co je podla Vas chyba ??? cidlo ??? ako by sa to dalo odstranit ??? ci je lepsie setko vymenit ??
dakujem

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa Jerry » 14 Apr 2009, 19:26

A dělá to pouze při rozsvícení světel, nebo když přejedeš přes hrb, tak to poskočí? Podíval bych se na konektor na čidle a na spoje u budíků.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa D.A. » 14 Apr 2009, 20:05

Kde je můj příspěvek? Psal jsem, že má nejdřív osahat konektor, než bude něco zbytečně vyměňovat!

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Testovanie starých budíkov

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 14 Apr 2009, 21:00

Jerry napísal:A dělá to pouze při rozsvícení světel, nebo když přejedeš přes hrb, tak to poskočí? Podíval bych se na konektor na čidle a na spoje u budíků.
dakujem,,nie to stale robi,

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných