Strana 1 z 1

Demontáž palubky

Napísané: 15 Júl 2008, 11:00
od užívateľa satan
Vážení,
jak nejrychleji demontovat horní část palubky na 4ce, nemohu se dostat k ovládání topení, resp bovdeny mě nechtějí pustit. Neb mám tvůrčí krizi nechci vymýšlet vymyšlené. Děkuji!

Re: Demontáž palubky

Napísané: 15 Júl 2008, 11:26
od užívateľa radek
- nedemontovat a získat si trochu přístupu vyjmutím přístrojového štítu
- nebo tedy demontovat - přístrojový štít ven, krajní výdechy vzduchu ven, vyklidit odkládací kastlík. Po obvodě spodní hrany horního dílu přístrojové desky nahmatáš takové kovové "pásky" vedené přes dělící rovinu spodní-horní díl a v nich jsou šroubky - tuším M3 či M4 se šestihrannými hlavičkami, takže nahmatat a poslepu vyšroubovat (počet nevím přesně, tuším že dva na každé "boční" straně přístupné otvory po výdechu, dva přístupné ve výřezech v papíru zevnitř odkládací schránky, jeden plus jeden přístupný otvorem po přístrojovém štítu). Je to taková vysoká technologicky-konstruktérská škola, kterou kombinátu ještě dnes závidí celý svět....

Re: Demontáž palubky

Napísané: 15 Júl 2008, 23:04
od užívateľa Jelda
Doufám, že i pro majitele "trojek" připravil kombinát krásný, jednoduchý, srozumitelný a hlavně přístupný systém upevnění palubky!:-)

Re: Demontáž palubky

Napísané: 15 Júl 2008, 23:31
od užívateľa radek
No, ona přístrojová deska 613-4 se pro účely vyjmutí/vracení do vozu nemusí rozmontovávat na horní a spodní díl, vyndává se jako celek, který sám o sobě v karoserii drží na šesti šroubech. Satan řeší zvláštní případ vynucení si částečného přístupu formou sejmutí pouze horní části, kdy nejmasivnější základna, jakož i navazující středový panel zůstávají zamontovány v kabině.....

Majitelé interiérů "Zetor", tedy modelů T613/1975 až T613-3/1991 včetně (no fakt, 16! let výroby) mají přístup do útrob přístrojové desky umožněn snímáním horní desky jako celku, plus nezbytné laminátové "kapličky" nad přístroji. Demontáž/montáž se doporučuje provádět co nejpečlivěji a co nejméně, neboť hrozí zkroucení a popraskání vrchního dílu palubní desky, která se následně stává opticky ještě více nevábnou, oproti stavu nepopraskaném. Pro případ nutnosti demontáže celé přístrojové desky z těchto modelů stačí uvolnit šest šroubů a celek vyjmout, případně je praxí ověřeno, že na vskutku rychlou demontáž stačí dvě poctivé hrábnutí širší stranou krumpáče......

Ovšem pro přístup k mikrospínačům a bowdenům ovládajícím topení, což řeší "Satan", není u T613 až T613-3 vůbec této činnosti třeba, leze se k nim spodem, vysunutím toho 2kg šasí z 2mm plechu (po odšroubování) do prostoru kabiny nad kryt topení.