Přehřívání kabelu od světel.
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Přehřívání kabelu od světel.
Přehřívá sa mě kábl od přívodu do vypínača světel. Nemáte s tým nekdo skušenost? Nemajů tatry slabé dráty k tomuto přívodu? Je tam drát o průměru 2,5mm a naměřil sem na něm při zapnutých přídavných tlumených světel 30 A. Je to normální?
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Mám na mysli tatru 613/3
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Tak 30A by mělo odpovídat 360W , a to je jako bys rozsvítil 6,5 žárovek na tlumené vlákno 55W . Takže to asi ůplně v pořádku nebude.... pokud nemáš 6 , 5 tlumených světel A co říkají pojistky ? Jaké tam máš hodnoty ?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Na spínači světel by mělo bejt do 15A. Teplo může vznikat zaoxidovanym konektorem, co je za spínačem, tam to rádo hoří... Pokud je to 30A tak může bejt někde šluslej vodič a dře se o kostru, pozor, ale přívod neni jištěnej, jde to přímo z baterky.
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Ten přívoďák živý všecky obrysovky asi 5A a žárovky sů 4x55W. Když vypnu přídavné tlumené tak mám odběr 15A. Zajímavé je,že při dálkových to nedělá,tam slyším cvaknůt relé a nic sa nehřeje. U tlumených nemám relé. Jemon u přídavnách tlumených.Přívodový kontakt na spínači světel uplně pálí v ruce a smrdí. Mám strach,aby nedošlo k požáru. Naštěstí majů tatry bateriový vypínač takže spím docela klidně. Chtěl bych to ale opravit. Zítra to hned zkusím.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
A nesvítí ti teda jak píšeš o těch "přídavnejch tlumenejch" tlumené, mlhovky a přídavné dálkové ve vnitřních světlech naráz ?
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Mlhovky v předu nemám. V tych prostředních světlách mám H4 na dálkové a tlumené světla.Jak píšeš o tom káblu,že ide přímo z baterky nemá jít třeba přes nejaké relé? Jde až na baterku nebo enom k pojistkové skříni? Díky za odpovědi.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Ty prostřední na H4 by měly být právě mlhovky...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Tak Dane prohlídni ten konektor, asi se nevyhneš štípání a lisování novejch fastonů (možná ten konektor ani nerozpojíš), přinejhoršim ho zruš a dej to do dutinek (vodiče se nestřapí a nerozdrtí se pod šroubkem) a do čokolády. Pak ale při demontáži kapličky musíš vyšroubovat spínač a zůstane Ti na kabelech. Kdyžtak se nechají i ty konektory sehnat nový (bakelitový), nebo tam dej ze současný produkce.
Ke mě se moje 3 dostala s nafasovanou čokoládou (samo že to bylo doprasený), jak sem měl čas, tak sem to opravil a dal tam zpět konektor, kvůli jednodušší manipulaci s kapličkou přístrojů.
Ke mě se moje 3 dostala s nafasovanou čokoládou (samo že to bylo doprasený), jak sem měl čas, tak sem to opravil a dal tam zpět konektor, kvůli jednodušší manipulaci s kapličkou přístrojů.
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Mohl bych ho i přeletovat,ale mám obavu,že to chce kábl o průřezu 4mm. Ten odběr je tam dost velký,ale nevím odkud je ten přívod přivedený.Nebo nainstalovat relé před přívod,aby ten přívoďák sloužil jenom na sepnutí relátka.Hlavní proud by pak obstaraly nové silnější dráty.Mám ještě jednu trojku na součástky,ale tam je to to také nějaké zatavené.Jestli to není slabina tater 613. Už mě to blbne asi 5 let ,ale jedu sní za měsíc do Chorvatska a nechcu vyhořet.Takže to musím řešit.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Je to slabina T613. To relé tam dej (když už je to rozdělané, však to znáš)
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Kabel jde do pojistkovky, ale je připojen na klemě od přívodu z baterky. Možná je vytaženej od přívodu do spínačky, ale to už si nepamatuju přesně.
Jinak jak říká Luboš, vitřní potkávací mají funkci mlhovek. A v Kopřivnici to nezvládli a nedali tam žádný relátko, takže potkávací maji cestu od baterky do spínače pak do přepínače světel a pak přes pojistky k parabolám. Přední i zadní mlhovky jsou na jednej pojistce a ta je spínaná relátkem (z levejch parkovaček), takže i přes zapnutý mlhovky tam nemá téct víc jak 20A. Dálkový mají taky relátko, přídavný dálkový ne, jsou tažený cestou necestou od pojistky pravýho dálkovýho až ke spínači na tunelu a pak od něj až k parabolám, takže taky zbytečný ztráty...
Jinak jak říká Luboš, vitřní potkávací mají funkci mlhovek. A v Kopřivnici to nezvládli a nedali tam žádný relátko, takže potkávací maji cestu od baterky do spínače pak do přepínače světel a pak přes pojistky k parabolám. Přední i zadní mlhovky jsou na jednej pojistce a ta je spínaná relátkem (z levejch parkovaček), takže i přes zapnutý mlhovky tam nemá téct víc jak 20A. Dálkový mají taky relátko, přídavný dálkový ne, jsou tažený cestou necestou od pojistky pravýho dálkovýho až ke spínači na tunelu a pak od něj až k parabolám, takže taky zbytečný ztráty...
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Asi bude problém v tom jak to zapojit. Jak ty vodiče najít? Vede to v tom svazku kolem pojistkovky? Nebo je to tam přerušené na nějaké pojistce,?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Jinak k průřezům, přívod je 4mm kvadrát, vývod je 2,5 a sdruženej přepínač má 1,5mm. Letování silně nedoporučuju, zaprvý ta měď už je vyhřátá a nebude ten cín tak dobře držet a když to prohřeješ a zaletuješ pořádně, tak licna ten cín natahne klidně i 10 cm hluboko do vodiče a ztvrdne, pak se může vodič zlomit, protože nebude pružnej. To jsem už taky řešil. Když faston správně sevřeš, tak nemusíš mít strach o přechodový odpory... Já si kontakty očistil a před zasouváním si přimáčknul fastony, aby šli fest bez vůlí a pomáznul kontaktní vazelínou (něco jako vosk). Od tý doby si toho nevšímam. Na celym autě sem trávil asi tři odpoledne a to sem šel spoj po spoji.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Už i u posledních T613-3 je přes relé zapojené téměř úplně všechno, takže standardní řešení existuje, leč čitelné schéma instalace jsem zatím neviděl...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Tak si najdi pojistku číslo 9 a 10 (potkávací), mají stejnej přívod. Ten vytahneš a dáš ho na cívku relátka, deuhej konec ukostříš. A silový kontakty připojíš od přívodu baterky (kontakty na tej malej krabičce se dvěma pojistkama, co je přívod si změříš po vyndání pojistek) a druhej na vypojený místo na vstupu pojistek (9 a 10). Fungovat to bude a hořet ne. přívodem poteče proud už jen pro osvětlení přístrojů na palubce a pravých obrysovek.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Luboši schéma tu přeci bylo jen zahledej, někdo to dělal a je to přesná kopie z příručky. Já si to v příručce osvojil a vím přesně kde je jaká značka i popisek... Ale dalo to zabrat.
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Budu moset neco vyšpekulovat. Ten přívod mám enom2,5 ne 4,takže když sa mě nepodaří zapojit tam nejaké relé,tak budu moset dat silnější drát na celý přívod od baterky.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Přívod od baterky do pojistkovky je 10mm. A když to zapojíš jak sem popsal výše, tak to běhat bude a posilování vodičů netřeba. Ale asi to bylo 4 do přívodu spínačky a 4 zpět ke startéru, a odbočka do světel je 2,5... já to na svym autě dělal před 3 rokama, tak už přesně nevim a poslení elektriku v 613 sem dělal předminulej rok... Ale oproti dnešním autům, je to dimenzovaný, naprosto správně. Peuegot má do předních světel 1mm a do zadních světel pouze 0,75mm (samo čtverečních, jako všechny průřezy vodičů, co tu zmiňuji).
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Ráno jdu na to relé . Vymontuju ho s mé náhradní t 613. Díky za rady
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných