Přehřívání kabelu od světel.
Re: Přehřívání kabelu od světel.
asi jsem magor, ale nechapu nejak smer oprav. nejdriv treba najit duvod tak velke spotreby ne? pak neco opravovat, menit fastony atd... 30A je opravdu trochu moc. a to zadnej zkrat na kostru neudela. tipuju na neodborne pridelne cosi... nebo 100W zarovky ve svetlech. ani jedna vase rada neodstrani 30A...
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Už to mám hotové. Jak poradil Jerry tak sem zapojil nové relé a je to super. Na vypínači mám proud 4A a přitom vše funguje a hlavně sa nic nehřeje. Moc díky Jerry.
Re: Přehřívání kabelu od světel.
a tech 30A se ztratilo kam? tecou jinudy, pres relatko? a co ja vim tak spinaci kontakty klasickeho rele na 30A dimenzovany nejsou, ale asi se delam moc chytrym a nebo zasahl kaprfild a tech 30A vysumelo... navic relatko, co ma odber 4A asi taky neni moc v pohode.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
pri prevádzkovom napätí 13,5 V (ak motor nebol naštartovaný, tak asi 11 V) a 30 A (predpokladám, že tento údaj je orientačný) vychádza príkon okolo 400W (330W)Dan napísal:... všecky obrysovky asi 5A a žárovky sů 4x55W. Když vypnu přídavné tlumené tak mám odběr 15A. ....
Dan písal, že mal zapnuté 4 hlavné svetlomety, t.j. 4x55W (nie náhodou 65W? sú aj také), okrem toho určite svietili obrysovky (ca 20 W), SPZ - 10W, prístroje a nejaké kontrolky - 15W, plus nejaký prúd berú aj zopnuté relé, minimálne jedno na prídavné svetlá - 5W? Ak by motor pracoval, tak dosť si zoberie aj zapaľovanie...
Spolu to je 270 až 310 W, čo je hodnota blížiaca sa horeuvedenému číslu, predpokladám, že ampérmeter meria viac-menej orientačne, tieto prístroje nebudú mať asi vysokú triedu presnosti, a aj údaj 30A bol +/-... takže by si to zhruba mohlo odpovedať....
- Dan
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Slovácko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Přesně tak přes relé jde 25A,ale novým vedením o průřezu4mm čtvereční a nekrátko,takže nepozoruju žádné hřátí. Obrysy veznů 5A hlavní světla 10A a přídavné tlumené 10A To je celkem oněch 25A. Pouze na tlumené je tam odběr 10A.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Já jsem to vyřešil využitím relátka,které je použito na jednu stranu parkovaček.
Parkovačky mám nyní bez relátka a tlumená jsem zapojil na to relé rovnou od pojistek.Už si to přesně nepamatuju jestli bylo nutno přidat nějaké dráty navíc,ale pokud ano,tak stačí krátký kousek relé-pojistky.
Parkovačky mám nyní bez relátka a tlumená jsem zapojil na to relé rovnou od pojistek.Už si to přesně nepamatuju jestli bylo nutno přidat nějaké dráty navíc,ale pokud ano,tak stačí krátký kousek relé-pojistky.
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Nepredpokladam, ze mas nove auto z tovarny, ale predpokladam, ze jsi n-ty majitel. a ted mi vysvetli, proc to tem predchozim nedelalo. dekuji tomek
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Tomku prošlo mi pazourama několik trojek+dvojka a navšech jsem našel ohořelý kabel v čokoládě,původní svorkovnice částečně teplem deformovaná!Takže kde udělali soudruzi chybu?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Tak ale tim, že jsi Sudeťáku vyhodil relátko z obrysovek a dal je napřímo, tak Ti po tom samym vodiči tekl proud přes obrysovky, přední a zadní mlhovky. Takže proud přívodem teče zhruba stejnej (pokud svítíš i mlhovkama). Pouze ten výkon nevede 2,5 jako je na potkávací světla, ale 1,5 kerá napájela puze relátko... Takže sis ve finále moc nepolepšil...
Re: Přehřívání kabelu od světel.
ono asi tady jakkoli radit nema smysl. kdyz tvrdim, ze neni dymu bez ohne a porad se ptam kam se 30A ztraci tak dostavam odpovedi ze jsme posilili kabelaz a ze uz se to nehreje a ze jsme tam dali relatko, ktere za cs odejde, neb kontakty na 30A stavene nejsou, jenze porad neni odstranena pricina, takze az se ten vuz v popel obrati, mozna nekomu ma slova dojdou. chytrakum zdar.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Tomku, mě světla žerou hrubo přes 30A a kdybys chtěl 30A relé klidně se zastav, mám jich dost. Ten přívodní kabel se může hřát třeba proto, že má půlku fousů nalomenou (už jsem to viděl). A pravda, bez toho, abych to auto osobně prohlédnul, si nemůžu být jistý, zda-li tam nějaká příčina kdy byla a zda-li byla odstraněna. Můžeme dál spekulovat, je to zábavné. Ovšem zodpovědnost za případné vzplanutí vozidla je na provozovateli, tak necháme na něm, jak moc bude pečlivý a zodpovědný. Na fóru se nic nevyřeší, vždycky se musí do garáže, a já budu doufat, že základy elektrotechniky jsou dosti provařené téma.
Re: Přehřívání kabelu od světel.
nejsou špatně zapojené "šavle" v konektorech pro žárovky? Mě se to stalo a težce jsem doplatil (díky Pyro). Jinak souhlas s Tomek, známe asi obadva jednoho pána který pořád zvětšoval silnice až shořel.....
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Už mám strach tady něco číst. Jak se tu o něčem píše, tak se mi to zakrátko na autě vykaká taky (já jen, abych nepoužil vulgarismus). Tož dneska odešly světla. Takže to zkrátím, veškeré konektory po cestě od zdroje k žárovkám natavené a zoxidované, fuj. Tak jsem to odstříhal a zapojil znova, už je to ok a líp to svíčá:)
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Kolik jich je a kde fšude jsou? Já zatím objevil jenom jeden za spínačem světel a vyřešil ho bakelitovou čokoládou. Zdá se mi - trvanlivější??Zdicho napísal: veškeré konektory po cestě od zdroje k žárovkám natavené a zoxidované, fuj. )
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Jerry myslím,že jsem si polepšil,neboť trojka už má origo relé mlhovek.Jerry napísal:Tak ale tim, že jsi Sudeťáku vyhodil relátko z obrysovek a dal je napřímo, tak Ti po tom samym vodiči tekl proud přes obrysovky, přední a zadní mlhovky. Takže proud přívodem teče zhruba stejnej (pokud svítíš i mlhovkama). Pouze ten výkon nevede 2,5 jako je na potkávací světla, ale 1,5 kerá napájela puze relátko... Takže sis ve finále moc nepolepšil...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Na přiloženym obrázku najdeš vysvětlení. To, že jsi použil relé B8 (původně levý obrysovky a mlhovky) a vřadil si cívku do okruhu 56b (potkávací světla), sis pomohl. Ale tím, že jsi propojil výstup 58l na pojistku č.8 (kde si vyřadil spínací kontakt B8) aby svítily levý obrysovky, Ti teče proud I (vyznačený v obrázku zeleně) přes spínač P1.Sudeťák napísal:Jerry myslím,že jsem si polepšil,neboť trojka už má origo relé mlhovek.
Je tudíž hezké, že má 613-3 relé předních mlhovek (B2 spínaného spínačem V2), mají to všechny 613, snad krom prototipů, ale ten proud ke kontaktům relátka B2 teče přes spínač světel (P1 Proud je +-12A) a ne přes původní kontakty relé B8. Pokud bys to zapojil podle mého návrhu, tak by proud tekl pouze cívkou relátka B8 (výstup 58l), osvětlením přístrojů a pravejma obrysovkama (výstup 58p) a cívkama relátek za přepínačem P7 (tlumená/dálková): B1 (spíná dálkový) a tim novým co spíná potkávačky. To je proud cca 4A.
V příadě nejasností mi pošli SZ.
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Jeden je za přepínačem, ten jsi našel, pak to pokračuje na Lucas, z něj někam za budíky, tam je další konektor. No dobře, tak byly jenom dva;)ziza napísal:Kolik jich je a kde fšude jsou? Já zatím objevil jenom jeden za spínačem světel a vyřešil ho bakelitovou čokoládou. Zdá se mi - trvanlivější??Zdicho napísal: veškeré konektory po cestě od zdroje k žárovkám natavené a zoxidované, fuj. )
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
PROČ NESVÍTÍM???
Nechci dělat nové vlákno, naskočil mi podobný problém:
T613-3 1988 - nesvítí to . Přesněji řečeno: Nereagují obrysovky, mlhovky, klopená světla (mlhovky jsou zapojeny tak, že zadní lze rozsvítit až při předních).
Indicie: Při poslední vyjížďce jsem rozsvěcel cca 500m po startu a světlům se "nechtělo" naskočit, po otočení přepínačem do II. polohy trvalo asi 1-2 sec., než cvaklo relé.
Funguje všechno ostatní elektrické, vč. "světelné houkačky".
Již jsem ověřil: baterii (je tam a je nabitá ); pojistky - jsou všechny OK a stejně by jich přece neodešlo tolik současně...
Stav je neměnný, ať to opakovaně zkouším jen z akumulátoru, nebo při nastartovaném motoru.
Proto se ptám: které přesně relátko má na starosti spínání obrysovek? Ať neměním všechna. Budu vděčný za "geografický" popis typu "třetí zprava" více než za odkaz na schéma. Moje podezření je následující: 1. relé, 2. přepínač, 3. kabeláž vč. konektoru (už jsem ji měnil, není to moc kilometrů nazpátek).
T613-3 1988 - nesvítí to . Přesněji řečeno: Nereagují obrysovky, mlhovky, klopená světla (mlhovky jsou zapojeny tak, že zadní lze rozsvítit až při předních).
Indicie: Při poslední vyjížďce jsem rozsvěcel cca 500m po startu a světlům se "nechtělo" naskočit, po otočení přepínačem do II. polohy trvalo asi 1-2 sec., než cvaklo relé.
Funguje všechno ostatní elektrické, vč. "světelné houkačky".
Již jsem ověřil: baterii (je tam a je nabitá ); pojistky - jsou všechny OK a stejně by jich přece neodešlo tolik současně...
Stav je neměnný, ať to opakovaně zkouším jen z akumulátoru, nebo při nastartovaném motoru.
Proto se ptám: které přesně relátko má na starosti spínání obrysovek? Ať neměním všechna. Budu vděčný za "geografický" popis typu "třetí zprava" více než za odkaz na schéma. Moje podezření je následující: 1. relé, 2. přepínač, 3. kabeláž vč. konektoru (už jsem ji měnil, není to moc kilometrů nazpátek).
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Agente relátka na světla (obrys a mlhovky) jsou na tom plechu připlácnutý "zádama k sobě" (tušim že, mlhovky k blatníku a obrys k sání bufíků) a na blatníku sou následovně (od sloupku dopředu) dálkový, houkačka, pomocný relé. Přijde mi ale že budeš mít problém se samotnym spínačem, pokud máš jinčí, tak to zkus prohodit, přecijenom už tam 20 let cvakají a oxidujou kontakty tak má právo vysadit... To že funguje světelná houkačka, je proto, že má přívod od jiný pojistky.
Ještě k relátkům, koukni na relé dálkových, jestli nemá vypálený kontakty, ona se ta potvora kotva přilepí a nechce odpadnout.
Ještě k relátkům, koukni na relé dálkových, jestli nemá vypálený kontakty, ona se ta potvora kotva přilepí a nechce odpadnout.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných