Závada motoru i

Technické problémy s našimi tatrovkami

Tomek

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Tomek » 07 Mar 2008, 23:20

Odkud si Jirko_ ?

Jirka_

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Jirka_ » 07 Mar 2008, 23:27

Michal B. napísal:No, to je pak těžký. Víš jak nám to říkali na vojně. Bez spojení není velení.
No jo, právě. Proto jsem psal, že si nejsem jistý, jestli tady není chyba na mojí straně.
Tomek napísal:Odkud si Jirko_ ?
Na západ od Prahy.

Tomek

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Tomek » 07 Mar 2008, 23:52

zkus radka zacka, pokud bude mit cas... nebude mit dobre zpravy... dival si se nekdy na kostru motoru? lanko kastle, motor? nebo ukostreni gemse?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa ondrej » 08 Mar 2008, 07:38

Jirka - skús prekontrolovať pripojenie konektorov (a správny kontakt) k poistkovej skrinke, predovšetkým ten 8-kolíkový vpredu bližšie k blatníkovej stene (a prípadne aj ten vedľajší 6-kolíkový),
po rokoch prevádzky to môže byť dosť zaoxidované, prípadne aj niektorý pin môže byť uvoľnený..(nepravidelný chod palivového čerpadla)

ak by ti to blblo aj potom, treba zistiť, či je chyba vo vysadzujúcej dodávke paliva, alebo vo vynechávajúcom zapaľovaní,
ak ti zase bude zapínať/vypínať čerpadlo paliva, skús dať dolu kryt jeho relé (pri motore pod plexi krytom) a napevno spojiť kontakty preklopením kotvy (napr. vložením papierika) - čerpadlo by vtedy malo bežať stále. Ak motor pôjde naštartovať, je chyba tam. Ak nepôjde (neskúšaj dlho, aby si motor nezahltil palivom), bude chyba najskorej niekde v riadení zapaľovania (vadné otváranie vstrekovačov je dosť nepravdepodobné, treba však preveriť ukostrenie motora), čo sa hľadá už horšie... :|

Jirka_

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Jirka_ » 08 Mar 2008, 18:20

Tomku, Ondreji, díky za rady. Kostru motoru i GEMSe jsem zkoušel jako jednu z prvních věcí. Tvrdé sepnutí palivového čerpadla taky.

Teď jsem měřil na kontaktech relátka pro čerpadlo. Při zapnutém zapalování je na kontaktu 85 cívky relátka asi 4,5 V, na 86 12 V. Předpokládám, že 85ka by měla být spínána do 0, ale při vypnutém zapalování se to tváří tak, že odpor mezi kontaktem a zemí je asi 7 kOhmů, když zapalování zapnu, měřím rozpojenou smyčku. Hlavní relé (to pod relátkem čerpadla) spíná jako obvykle.

ondrej.

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa ondrej. » 14 Mar 2008, 17:43

Jirka - ako pokračuješ?

Jirka_

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Jirka_ » 14 Mar 2008, 21:54

Ondreji, zatím jsem nepokročil, neměl jsem na to od soboty vůbec čas, vracel jsem se domů dost pozdě. Zítra se k tomu snad dostanu. Uvidíme.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Apr 2008, 08:20

Jirka - máš niečo nové? podarilo sa ti zistiť príčinu problémov?

Jirka_

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Jirka_ » 29 Apr 2008, 20:23

No, měli jste s Tomkem asi pravdu s kostrou motoru. Sice jsem to proměřil hned, jak jsem ostatně i psal, ale ono pár desetin ohmu, které jsem přičítal přechodovému odporu mezi svorkami měřáku a blokem motoru, resp. šroubem na kastli, udělá při startovacím proudu svoje.

A v GEMSu byla na tištěném spoji trochu porušená, ne přerušená, kostra u stabilizátoru napájení jednotky. Stabilizátor byl v háji taky, čímž bylo na obvodech v jednotce napětí asi 7V místo 5.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Apr 2008, 22:04

čo si robil s tým vadným stabilizátorom? výmena nejakých polovodičových prvkov? tam by som ja totiž skončil... :?

Jirka_

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Jirka_ » 29 Apr 2008, 22:24

Ano, stabilizátor jsem dal nový. Jednotka se rozeběhla, ale odpálil jsem si tam vlastní nešikovností ještě něco a teď nemám a ještě chvíli nebudu mít čas se tím zabývat, tak jezdím s jinou jednotkou.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Máj 2008, 16:28

vedel by si mi na obrázku plošného spoja GEMS-u vyznačiť ten stabilizátor, ktorý si mal vadný?
foto môžem poslať...

Jirka_

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Jirka_ » 04 Máj 2008, 20:55

Jasně, po mejlu můžu poslat fotky.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa etienne » 04 Máj 2008, 20:56

Bolo by fajn dat ich aj sem...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Máj 2008, 21:06

GEMS - vrch a spodok plošného spoja..
Prílohy
Vrch1.JPG
Spod1.JPG

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Máj 2008, 21:38

no tak Jirka - môžeš krúžkovať...

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa kovoo » 04 Máj 2008, 22:18

ja by som zakrúžkoval toto :P
Prílohy
Vrch1.JPG

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa tomas » 05 Máj 2008, 06:46

Ja by som naopak niektory z tych dvoch 5-nozickovych vpravo, ktore su priskrutkovane ku skatuli s oznacenim U1 a U2.

Jirka_

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa Jirka_ » 05 Máj 2008, 12:16

Byl to U2.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Závada motoru i

Príspevok od užívateľa ondrej » 06 Máj 2008, 14:54

OK,
ak by niekto kvôli lepšej orientácii vedel popísať jednotlivé segmenty (oblasti) GEMS-u podľa ich funkcie, veľmi by som to uvítal..

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní