Závada motoru i
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Závada motoru i
Porucha mohla nastat z mnoha příčin. Ten zničený integrovaný obvod, který spíná indukční cívku obsahuje i ochranné diody ve své vnitřní struktuře. Datový list přiložen. Takže jeho zničení je možné pouze vysokým napětím, nebo nadproudem.
Vysoké napětí mohlo vzniknout proražením indukční cívky, nebo neodebráním energie ze sekundární strany (vadný rozdělovač nebo příliš velký odtrh na svíčkách či jinak nefukční svíčky, vadné kabely). Ve struktuře IO jsou sice zabudovány přepěťové ochrany, které by měly obvod ochránit, ale pokud tam přišla špička v kV, tak neměl šanci, zejména proto, že ochrana hlídá jen napájení 12V.
Co se nadproudu týče, jsou výstupy IO opět chráněny nadproudovou ochranou a dokonce i tepelnou ochranou. Takže tam by snad ani při dlouhodobém přetěžování neměla nastat havárie.
Myslím si tedy, že to odešlo vlivem vysokého napětí. Určitě bych zkontroloval vše od kabelů vedoucím k indukční cívce až po svíčky. Indukční cívku bych raději proměřil testerem izolací v různých polohách.
Toď můj názor na dotaz. Snad se ti to podaří opravit. Mimochodem odešel jen ten IO, nebo i něco před ním?
Vysoké napětí mohlo vzniknout proražením indukční cívky, nebo neodebráním energie ze sekundární strany (vadný rozdělovač nebo příliš velký odtrh na svíčkách či jinak nefukční svíčky, vadné kabely). Ve struktuře IO jsou sice zabudovány přepěťové ochrany, které by měly obvod ochránit, ale pokud tam přišla špička v kV, tak neměl šanci, zejména proto, že ochrana hlídá jen napájení 12V.
Co se nadproudu týče, jsou výstupy IO opět chráněny nadproudovou ochranou a dokonce i tepelnou ochranou. Takže tam by snad ani při dlouhodobém přetěžování neměla nastat havárie.
Myslím si tedy, že to odešlo vlivem vysokého napětí. Určitě bych zkontroloval vše od kabelů vedoucím k indukční cívce až po svíčky. Indukční cívku bych raději proměřil testerem izolací v různých polohách.
Toď můj názor na dotaz. Snad se ti to podaří opravit. Mimochodem odešel jen ten IO, nebo i něco před ním?
- Prílohy
-
- TPIC2404KN.pdf
- (90.94 KiB) 430 stiahnutí
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Závada motoru i
Som si uz myslel ze nik mi s tym nepomoze. Takze dik za nazor MartinD Indukcnu cievku sme skusali hned ako prvu, dali sme ju do skodovice, sla v pohode, kable boli zanovne a sviecky tiez. Co sa tyka GEMSu neprisli sme na nic viac, co by bolo znicene, odpalene, ale okom sa to samozrejme zistit neda. vedel by teda niekto tu jednotku premerat a zistit pripadne dalsie poskodenie niektorej casti/suciastky? Indukcnu cievku skusime premerat.
Dakujem
Dakujem
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Závada motoru i
Už jste vyměnili ten odpálený IO? Po výměně bych to rovnou testnul a pak hledal případné další chyby.
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Závada motoru i
Ono problem je v tom, ze IO nemam, ak by niekto vedel pomoct ako ho objednat, pripadne mal nejaky nazvys, uvital by som to, ale ickovy motor je odlozeny, skryty a neviem kto by sa podujal na odskusanie GEMSu. Totiz po tej prihode poviem pravdu mam celkom strach sa znova pustat do systemu i, menit motory naspät, kedze mam momentalne v aute super trojkovy motor, ktory slape, ma dobru spotrebu a je spolahlivy...
Ak by predsa zvytazil i-motor, tak by bolo potebne vlozit zopar tisic do Lambda sond atd... Postupne si to vsetko chcem dat doporiadku a ked pride spravny cas, tak to tam nahodit, aby to bolo zase pekne kratke Mi
Ak by predsa zvytazil i-motor, tak by bolo potebne vlozit zopar tisic do Lambda sond atd... Postupne si to vsetko chcem dat doporiadku a ked pride spravny cas, tak to tam nahodit, aby to bolo zase pekne kratke Mi
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Závada motoru i
Ono problém je v tom, že ta součástka je dneska už zastaralá, takže ji už ani nevyrábí. Texas Instruments má objednávání zrušeno s tím, že produkt již nebude nikdy k dispozici. Daly by se snad koupit nějaké zásoby, které si nadělala nějaká firma. Bohužel, ty součástky jsou tak netypické pro elektroniku, že to bude problém nějaké sehnat. V nejhoším případě je to jistě nahraditelné jiným IO s jiným pouzdrem a zapojením vývodů. Bude však potřeba ho tam nějak "nabastlit". Určitě bych tu odpálenou GEMS jednotku nevyhazoval.
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Závada motoru i
Velmi příbuzný IO je např. L9346, který je běžně dostupný. Je však potřeba přizpůsobit zapojení i pouzdro. V mnohém to svými parametry předčí ten původní Quad Low-Side Switch TPIC2404. Takže neházej flintu do žita .
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Závada motoru i
Ahoj Kolegové,
jen pro úplnost uzavírám téma, problém je už delší dobu vyřešen.
Primární závada (bohatá směs) byla způsobena zřejmě nějak zaseklým vstřikovačem - vyměnil jsem za nový.
Další porucha - nevím která byla dříve vznikla rozleptáním závěsů a manžet palivového čerpadla v nádrži - projevovalo se přerušením dodávky benzínu při menším, než 1/4 naplnění nádrže. Nové manžety jsme vyrobili z přírodní kůže.
pro zajímavost uvádím číslo čerpadla:
Pierburg 1919196512258, 7.21598.02 2.258
jen pro úplnost uzavírám téma, problém je už delší dobu vyřešen.
Primární závada (bohatá směs) byla způsobena zřejmě nějak zaseklým vstřikovačem - vyměnil jsem za nový.
Další porucha - nevím která byla dříve vznikla rozleptáním závěsů a manžet palivového čerpadla v nádrži - projevovalo se přerušením dodávky benzínu při menším, než 1/4 naplnění nádrže. Nové manžety jsme vyrobili z přírodní kůže.
pro zajímavost uvádím číslo čerpadla:
Pierburg 1919196512258, 7.21598.02 2.258
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných