Opět problém - tlumič výfuku
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Tak mám o "nových" výfucích nové informace: jak mi bylo sděleno, chystá se jejich druhovýroba. Cena sice ještě není stanovena... jenže, stryci, bude hůř. Mnohem hůř!
Při tom mém shánění jsem narazil na dílnu, která vymyslela následující: na každé straně motoru svést potrubí do jednoho kolena a napříč vozu dát rezonanční tlumič (už nevím z čeho) a koleno ven za auto. Tedy dva tlumiče. Zvlášť pro pravou a levou stranu. Cenu si řekli 8 tisíc.
Ne, že bych zrovna o tuhle úpravu stál, ale co na ni říká velevážené forum
Při tom mém shánění jsem narazil na dílnu, která vymyslela následující: na každé straně motoru svést potrubí do jednoho kolena a napříč vozu dát rezonanční tlumič (už nevím z čeho) a koleno ven za auto. Tedy dva tlumiče. Zvlášť pro pravou a levou stranu. Cenu si řekli 8 tisíc.
Ne, že bych zrovna o tuhle úpravu stál, ale co na ni říká velevážené forum
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Odbrzdí to v sobotu Ondrej, ne? A protokol slíbil taky!D.A. napísal: Za 8 tisíc je to i s odbržděním a vystavením protokolu?
Ale teď vážně: jde o seriový, homologovaný tlumič, ke kterému nějaká ouřední certifikace (dB hluku apod.) je. Příslušné legislativy znalý nejsem. Hoši u ponku i kanceláři mně tvrdili, že je přípustné tlumiče zaměnit. Akorát, výsledný hluk prý bude hluboko pod hladinou (bohužel, že ) origo tatry. Něco věděli z hlavy, na něco se koukali do nějakých tabulek. Vzhledem k tomu, že každý rezový tlumič zrezaví spíš dříve než později a tedy přes avizovanou brněnskou druhovýrobu pro ledaskoho cesta nepovede, tak se mi zdá, že dvoutlumičová úprava z levných seriových dílů by mohla být pro budoucnost přinejmenším cenově zajímavá. Hlavně asi pro ty tatristy, kteří nebudují domácí muzea a mají 613ku jen na ježdění. Nicméně: rád se nechám zviklat.
Romane, nad Tatrou sa blýská a hromy divo bijů v mé garáži co chvíli! Jen těch "kurev" a "prdelí"co už musela ta chuděra vyslechnout. Sám se jí divím, že je ještě se mnou. Ale dyť se na ní podívej, copak můžu moji Mary Loo vyhnat? Je ještě zachovalá a docela "kost"! Ne?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
To se v neděli asi pan farář diví..tolik hříchů..!!! Že na Tebe ještě ten kostel nespad...ziza napísal:D.A. napísal:... Jen těch "kurev" a "prdelí"co už musela ta chuděra vyslechnout. Sám se jí divím, že je ještě se mnou. Ale dyť se na ní podívej, copak můžu moji Mary Loo vyhnat? Je ještě zachovalá a docela "kost"! Ne?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Ziza, alternatívu riešenia výfukovej sústavy dvoma nezávislími tlmičmi /pre každú radu valcov zvlášť/, s použitím seriového tlmiča- ov som už tiež zvažoval, ešte skôr , ako som sa podujal k výrobe replik.Po viacerých diskusiach som však od toho upustil, najmä kvôli vysokej teplote. Za okolností , aké platia pre T613, asi seriový tlmič dlho nevydrží, kvôli krátkej vzdialenosti medzi ním a hlavami. Ale želám ti, aby to vyšlo.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Strécu, nech si tu úpravu udělat, ale s tím, že zaplatíš tak po půl roce provozu. Je zde zásadní problém, který už zmínil Roman, a to teplota výfukových plynů, tedy doufej, že ty "univerzály" co Ti tam chtějí namontovat jsou stavěné na to že v nich po jisté provozní režimy prakticky více jak do poloviny jejich délky bude přítomen pravý a nefalšovaný plamen....
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Stryci, jak vás tady čtu, už jsem naprosto a zcela vyviklanej. Máte pravdu, je to blbost. Sice nejsem žádný ortodoxní, ale nějaké poťouchle nastrkané roury napříč károu se mně taky z duše příčí. Technické provedení hodnotíte velmi nízkou známkou a za umělecký dojem já dávám rovnou nulu. Takže tahle cestička je už zarůbaná.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- hrubystyl
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 23 Sep 2007, 10:01
- Tatry, ktoré vlastním: T613: chromka '77/84, T613-3 '86 2x, '91 2x, T613-4 '93, Special '87
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Mam jednu 613,kde boli namiesto orig. tlmica vrazene pozdlzne 2 ks nejake konc. tlmice (Lada,Favo?), mala velke vyrezy v narazniku,lebo pretrcali a byv. majitel tvrdil,ze vraj raz ten naraznik zahorel od tepla... pisem VRAJ, labo som to nevidel a ani tento zadny naraznik tam uz nebol. Ale tie upravene konc. tlmice este mam
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Pysta: původní řešení je úplně nanic, pouze působí další zbytečný hluk. Konstruktéři se tehdy zřejmě nechali příliš unést konstrukcemi výfukových systémů závodních motorů, kde se správným posloupným pospojením vývodů od jednotlivých válců dociluje lepšího vyprazdňování. Bohužel vyjma kraválu to u T613 jiný přínos nemá, konekonců byla to první věc, kterou z toho motoru britští motoráři (M. Berry z Lotusu) vyhodili a vyrobili společný svod ze všech 4 válců, končící logickou přírubou na šrouby, nikoli "sadou" hladkých trubek navzájem v chaotické poloze, jak se je povedlo svařit a naohýbat....
Strécu, kolikrát to tady má Roman psát, nelaboruj, nalož torzo tlumiče a udělej si výlet, mimo jiné ušetříš dost peněz...
Strécu, kolikrát to tady má Roman psát, nelaboruj, nalož torzo tlumiče a udělej si výlet, mimo jiné ušetříš dost peněz...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných