Strana 1 z 6

co s motorom?

Napísané: 16 Okt 2007, 23:03
od užívateľa Matus1
Zdravim vsetkych. Zatial pisem pod menom Matus1, lebo cakam kym mi Etienne povoli pristup.

V com je problem: mam tu MiLonga z r.1995 a problem s motorom. Ma najazdene cca 310tis a pokial viem, tak nebol generalkovany.
Motor cuka. Pri jazde medzi 1500 a 2500ot (teda najviac pouzivane otacky) nim dost cuka. Ci teply, ci studeny.
Najskor som vypojil nejake 2 cidla (cidlo nasavaneho vzduchu?), ziaden rozdiel. Potom som kupil nove sviecky a aj kable (tie americke)
Ziaden rozdiel. Palivovu cestu (a filter) som este nepozeral, ale ked sa to vo vysokych otackach neprejavuje, tak tam snad nieje problem, nie?
Auto bolo u Dvoracka, ktory premeral tlaky a povedal, ze jeden z valcov je na 30% a jeden na 60%, ze ostatne su OK. Takze asi bude naozaj problem tu.

Teraz stoji otazka, ako to vyriesit.
Dvoracek pyta za generalku motora, teraz neviem presne, ale proste strasne peniaze, takze to moc do uvahy nepripada. Rozmyslal som nad "polovicnym" riesenim. Zgeneralkovat iba tie 2 valce. Co vy na to?
Aby ste mi rozumeli, to auto je laska. Chcem to na 1000km rocne a preto hladam aj taketo docasne/polovicne riesenie.

Ako uplny ideal sa mi zda kupit slusny Ickovy motor a prehodit to.

Co vy na to?
Vdaka za kazdu ideu.

Napísané: 17 Okt 2007, 00:04
od užívateľa Luboš
Generální oprava je od toho generální, že se vztahuje na celé vozidlo nebo minimálně na celou skupinu, takže "generálkovat" dva válce je naprostý nesmysl, tomu se říká běžná oprava. V každém případě to chce motor demontovat zjistit, kde je závada. Může to vyřešit výměna pístních kroužků nebo zabroušení resp. zafrézování ventilů, ale mám trochu obavu, že hlavní zádrhel bude někde jinde, třeba zrovna v tom přísunu paliva.

Napísané: 17 Okt 2007, 00:05
od užívateľa Erik
Matus, slusny I-ckovy motor za rozumnu cenu uz nezozenies(podla toho co je pre Teba rozumna cena) keby sa dal zohnat i-ckovy motor za slusnu cenu, mnohi z nas by urcite uz davno nemali karburatory. Nevidim zmysel ani v tom, generalkovat 2 valce, pretoze ajtak musis cely motor vybrat z auta a kompletne ho rozobrat- aj ked budes generalkovat iba 2 valce- a to by uz bola skoda vykaslat sa na tie ostatne... Kazdopadne 310 000 km bez akejkolvek rozsiahlejsej GO je na kazdy motor akosi vela, takze ak Ti mozem poradit- aj ked na nej urobis 1000 km rocne, nechaj si urobit komplet GO motoru aj za cenu vyssej ceny. A kym to este ide a ma Ti to kto urobit, pretoze cim dlhsie budes cakat, tym to bude horsie...

Napísané: 17 Okt 2007, 00:19
od užívateľa Erik
Lubos, v privode to s najvacsou pravdepodobnostou nebude, kedze Tatra ide prakticky na 6 valcov+ ked sa k tomu pripocitaju kilometre bez GO je to jasne...

Napísané: 17 Okt 2007, 08:32
od užívateľa etienne
Matus: Je to sice off topic, ale hod sem nejake fotky ? Je to M95 ? Farba ?

Napísané: 17 Okt 2007, 08:57
od užívateľa ondrej
Matus1 - ak si mal auto na kontrole u p.Dvořáčka, iste ti ho aj diagnostikoval - aké boli chybové hlásenia? To cukanie môže mať totiž rôzne príčiny. Tie dva valce s menšou kompresiou sa nemusia prejavovať práve takto - iba ak by dochádzalo napr. k zanášaniu sviečok.
Ja by som skôr očakával príčinu niekde v elektrickej časti (vadný niektorý snímač..)

Napísané: 17 Okt 2007, 09:04
od užívateľa Maxono
A hlavne pripíš, čo znamená výrok "mám tu miLonga"? To akože je tvoj alebo je len u teba a pomáhaš ho opravovať?

Napísané: 17 Okt 2007, 09:13
od užívateľa Matus1
Etienne, mohol by si mi plz povolit konto "Matus"?
vdaka

nieje to M95, 1995 je iba rok vyroby. Je to klasicky Milong, takze nielepene skla. farba zlata metla s bezovym kozenym interierom a el.sibrom.

Maxono> nebud taky detailista :) Auto je moje.

Dvoracek povedal, ze ten problem sposobuju tie valce. Na diagnostike to asi mal, ale nic od toho nemam ani nic nepovedal, ze by tam bolo nieco zle.
Neviem ake vsetky cidla tatra ma - je mi jasne, ze tam bude nejake cidlo tlaku nasavaneho vzduchu, ale ako hovorim, tak to som obisiel a nic sa nezmenilo. Potom je tam este urcite aj lambda sonda, tie boli zanesene, on ich vycistil a nic sa nezmenilo. Toz tak.

Ohladom tej generalky - kto to vie spravit poriadne, je to spolahlivy clovek a co to vyjde?

Napísané: 17 Okt 2007, 09:48
od užívateľa ziza
Matus1 napísal: Dvoracek povedal, ze ten problem sposobuju tie valce. Na diagnostike to asi mal, ale nic od toho nemam ani nic nepovedal, ze by tam bolo nieco zle.
:lol: Nesmíš hned slepě věřit všemu, co ti tady v Brně chalani napovídají... :wink: zejmena když na to nemáš žádný exaktní doklad. To bys teda dopadl! :?

Sdílím Ondrejův názor, netěsné válce bych řešil až po vyčerpání VŠECH ostatních možností. Podobně mě na jaře vyděsili u Renaultů - a pak to v jiné dílně stálo necelé dva tácy za nové víko rozdělovače, kabely a svíčky + filtr paliva a důkladné zaverglování se všemi možnými kontakty. A ještě jsem měl v ceně opravu utrženého nárazníku. A proč to vlastně půl roku škubalo? Nikdo neví. Ovšem podpálené ventily apod. se projevují zpravidla jinak. A 310000 bez generálky? No, myslím, že motor Tatry by bez ní měl žít mnohem dýl.

Napísané: 17 Okt 2007, 10:09
od užívateľa radek
Lambda sondy jsou to poslední, co by cukalo motorem. Jesli má některý válec 30% tlaku, patrně jsou v něm v háji minimálně těsnící kroužky a to už se klidně může mazat tělo pístu o válec, což se projevuje právě v nižších otáčkách motoru. Například.... Co se týká senzoriky/řízení motoru, to je taky celkem stabilní zroj anomálií/poruch, nicméně zjišťování poruchy stylem odpojování konektorů za chodu motoru (potažmo že ani nevíš co vlastně odpojuješ) je vysoce diletanstský přístup, na prověření řízení motoru je třeba o něm něco vědět a použít pár adekvátních měřících přístrojů, diagnostika ala gems je prakticky pouze podpůrným prostředkem.....

Co se týká konstatování "mám životní lásku, je to T613, chci ji na 1000 km v roce a nemám peníze na opravu motoru, tak opravím dva válce" - to je přímo patologický jev, doporučuji přehodnotit přístup, či se auta co nejrychleji zbavit ve prospěch někoho, kdo MÁ finance, čas a možnosti na jeho další korektní provozování, neboť s těmito najetými kilometry, věkem a veskrze průměrným stavem těchto porevolučních korábů silnic je náklad na mechanickou SO motoru pouze nákladem úvodním a další náklady na sebe dlouho čekat nenechají.....

Napísané: 17 Okt 2007, 10:18
od užívateľa ondrej
Matúš - ak to auto prakticky nejazdí (len 1000km ročne..) a predtým niekoľko rokov len tak stálo (tvoj prípad) a predým tiež jazdilo iba sporadicky (ak je to tá Tatra z Východu, pamätám sa, keď sa pred viacerými rokmi predávala), asi by bolo treba ho najprv trocha "rozjazdiť", aby si zistil, ako na tom skutočne je. Možno naozaj bude treba ten motor robiť, možno však bude stačiť vymeniť iba pár drobností. Takto sa to nedá zodpovedne posúdiť, poskytol si na to príliš málo informácií (skoro žiadne)...

Napísané: 17 Okt 2007, 10:32
od užívateľa Matus1
radek napísal: Co se týká konstatování "mám životní lásku, je to T613, chci ji na 1000 km v roce a nemám peníze na opravu motoru, tak opravím dva válce" -
Radek, myslim ze troska nechapes o akych sumach tu ja rozpravam.

Mam chut investovat do auta nejake peniaze, aby bol motor v slusnom stave, ale p.Dvoracej rozpraval o generalke za nejakych +-150tis Kc.
Ja sa v tatrovackych kruhoch nepohybujem, a neviem ci to je cena abnormalna alebo normalna.
Ked mi najdes niekoho, kto mi ten motor zgeneralkuje za 50tis Sk, tak o tom budem rozmyslat uplne inac. Ale 150tis Kc je proste moc.

Napísané: 17 Okt 2007, 10:36
od užívateľa Matus1
ondrej napísal:Matúš - ak to auto prakticky nejazdí (len 1000km ročne..) a predtým niekoľko rokov len tak stálo (tvoj prípad) a predým
ja som s tym autom jazdil v r.2005 cely rok, najazdil som asi 10tis km a potom som si kupil "normalne" auto. Tych prvych 5tis km auto islo uplne v poriadku a krasne za plynom, ale potom som siel do tatier a dal som mu troska zahul a na ceste spat mi to zacalo trhat za certovicou a trha to dodnes.

Som si vedomy, ze nedavam poriadne informacie, niesom totiz ani automechanik ani tatrovak. Takze otazka znie - kam s tym mam ist?
vdaka

Napísané: 17 Okt 2007, 11:03
od užívateľa Sedo
No tak aj mna odpoved zaujima, kam s tym ma ist.

Napísané: 17 Okt 2007, 11:09
od užívateľa etienne
Matus: Neaktivujem, porozmyslaj preco.

Napísané: 17 Okt 2007, 11:15
od užívateľa Matus1
Etienne, nemam sajnu.
btw uz som tu bol zaregistrovany, ale dlho som tu nebol a nechce mi to akceptovat heslo.

ked mas nejaky problem zavolaj mi na 0903 589 722
vdaka

Napísané: 17 Okt 2007, 11:21
od užívateľa ondrej
Matúš1:
"...auto islo uplne v poriadku a krasne za plynom, ale potom som siel do tatier a dal som mu troska zahul a na ceste spat mi to zacalo trhat ..."

také "zahul" (ak som to slovo pochopil správne) už odrovnalo pár motorov, aj nedávno sa tu rozoberal jeden podobný prípad, ktorý po "zahul" skončil pridretým piestom..
no a obávam sa, že odhad 150 tis. CZK na celkovú opravu motora Mi je vcelku realistický...

Napísané: 17 Okt 2007, 11:22
od užívateľa etienne
Matus: Nemam ziadny problem ale niekoho, kto sa zaregistruje s emailom matusje@podvodnik.cz - pricom domena podvodnik.cz neexistuje konto jednoducho odmietam aktivovat...

Napísané: 17 Okt 2007, 11:53
od užívateľa Matus1
Etienne, ten mail je matuskoje@podvodnik.cz a ked mi na neho posles mail, velmi rad ti odpoviem.

Alebo snad nechces povedat, ze klamem?

Napísané: 17 Okt 2007, 11:59
od užívateľa Matus1
ondrej napísal: také "zahul" (ak som to slovo pochopil správne) už odrovnalo pár motorov, aj nedávno sa tu rozoberal jeden podobný prípad, ktorý po "zahul" skončil pridretým piestom..
kazdy chape pod zahulom nieco ine, takze aby som to vysvetlil: obycajne, ked idem pohodicku, jazdim s tatrou podla podmienok od 1200 do 2500ot.
Pod zahulom myslim plny plyn, tocenie do 4500ot a podobne. Samozrejme to vsetko uz pri zohriatom motore. To mu snad nemoze ublizit!!!
no a obávam sa, že odhad 150 tis. CZK na celkovú opravu motora Mi je vcelku realistický...
tak to je smutne :( lebo je to naozaj vela.
Preto sa snazim kupit nejaky iny motor, aj ked bude mat nieco najazdene, lebo na tych 1000km za rok mi bude stacit.

ale ajtak teda by ma zaujimalo, ze kde by som teda mohol odniest to auto niekomu, kto sa v tom vyzna.