co s motorom?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Matúš - tu si naozaj treba dobre rozmyslieť, ako ďalej, hlavne či a koľko si do toho ochotný zainvestovať. Pokiaľ ešte váhaš, by som navrhoval tento postup:
- ako prvé skontroluj správne nasadenie vysokonapäťových káblov na sviečky (ak sú len 1-2 nasadené nesprávne, motor sa môže správať presne tak, ako si popísal) - musíš mať 100% istotu, že je to OK
- nastaviť motor (hlavne ventilové vôle)
- skontrolovať/vymeniť sviečky (aj nové môžu byť vadné)
- neviem, aký tam máš olej - zabezpečiť, aby tam bol taký, ako predpisuje výrobca
- s autom trocha pojazdiť (pár sto km) bez dávania "zahul", radšej nejaké dlhšie trasy
- znova pozrieť sviečky, hlavne na tých slabších valcoch - či nie sú viac čierne, ako ostatné
- odsledovať spotrebu oleja a olejové dymenie motora
Ak nenastane zlepšenie, ešte by som uvažoval zopakovať kontrolu chybových hlásení GEMS-u, resp. sa dohodnúť s p.Dvořáčkom a krátkodobo tam vyskúšať ADCIS a odsledovať jeho chybové hlásenia.
Až po tomto všetkom budeš mať dostatok informácií k tomu, aby si sa mohol zodpovedne rozhodnúť, ako ďalej a či sa potvrdí, že sa jedná naozaj o mechanicky opotrebený motor, alebo pôjde o nejakú závadu na príslušenstve (snímač, kontakt, netesnosť a pod.).
Krátkodobý plný plyn a nejakých 4,5 tis. ot. by nemalo odrovnať ani slabší motor. Ak si ho však v tomto režime držal dlhšie a prípadne aj prehrial (nepísal si, akú si mal teplotu oleja a aký olej v motore), potom si to mohol naozaj doraziť. To ale už musíš vedieť sám...
- ako prvé skontroluj správne nasadenie vysokonapäťových káblov na sviečky (ak sú len 1-2 nasadené nesprávne, motor sa môže správať presne tak, ako si popísal) - musíš mať 100% istotu, že je to OK
- nastaviť motor (hlavne ventilové vôle)
- skontrolovať/vymeniť sviečky (aj nové môžu byť vadné)
- neviem, aký tam máš olej - zabezpečiť, aby tam bol taký, ako predpisuje výrobca
- s autom trocha pojazdiť (pár sto km) bez dávania "zahul", radšej nejaké dlhšie trasy
- znova pozrieť sviečky, hlavne na tých slabších valcoch - či nie sú viac čierne, ako ostatné
- odsledovať spotrebu oleja a olejové dymenie motora
Ak nenastane zlepšenie, ešte by som uvažoval zopakovať kontrolu chybových hlásení GEMS-u, resp. sa dohodnúť s p.Dvořáčkom a krátkodobo tam vyskúšať ADCIS a odsledovať jeho chybové hlásenia.
Až po tomto všetkom budeš mať dostatok informácií k tomu, aby si sa mohol zodpovedne rozhodnúť, ako ďalej a či sa potvrdí, že sa jedná naozaj o mechanicky opotrebený motor, alebo pôjde o nejakú závadu na príslušenstve (snímač, kontakt, netesnosť a pod.).
Krátkodobý plný plyn a nejakých 4,5 tis. ot. by nemalo odrovnať ani slabší motor. Ak si ho však v tomto režime držal dlhšie a prípadne aj prehrial (nepísal si, akú si mal teplotu oleja a aký olej v motore), potom si to mohol naozaj doraziť. To ale už musíš vedieť sám...
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
No samo, PRÁVĚ že není!! Ovšem k tomu všemu by pořád musel přidat těch 150litrů za GO motoru. Nebo snad je při GO motoru to všechno vyjmenované u SOS v ceně? Nevím.radek napísal:... zjistí že je shnilá nápravnice a zadní nosníky je celkem běžné ), dále kompletní rozebrání + přetěsnění sacího traktu, poloviny výfukového traktu, rozebrání + složení a přetěsnění půlky motoru...... jo, není to kouknutí zrovna za 5,50...
Myslím, že ziza poněkud uhodil hřebíček na hlavičku. Kolem tater se pohybuje řada naivních idealistů, kteří věří, že:
1. GO, případně jiná velmi drahá oprava jednou pro vždy vyřeší jejich problémy s tímto autem a pak už se bude jen jezdit, případně uchovávat.
Znám lidi, kterým přijde normální opakovaně nastrkat do oprav auta tolik peněz, že je pak kilometr vychází dráž než taxíkem. Kdyby se jednalo o zlomek měsíční výplaty, to bych se jim ještě tak moc nedivil.
2. auto musí být v perfektním stavu, jinak z něj není ten pravý požitek. Perfektní stav je opravdu důležitý - karoserie bez koroze, lak bez poskvrnky, všechny parametry v tolerancích jako u nového motoru.
Auto musí být připraveno absolvovat dalších 300 000 km. Že zřejmě až do svého zániku už nikdy tolik km nenajede, případně že velmi pravděpodobně dojde ještě za jejich života ke změně jeho majitele (nejčastější příčinou bývá přehodnocení životních priorit) a nový majitel tedy od nich dostane kus jejich života (co museli věnovat vydělávání peněz na hodnoty, které si už neužijí), to se jaksi nepočítá. Důležité je uspokojení jakési touhy po (nedosažitelné) dokonalosti.
Můj názor je, že většina perfekcionistických renovací je zbytečně přehnaných. Opravil bych auto tak, aby jezdilo, aby svému majiteli přinášelo radost, jestli jde o 1000km ročně, pak oprava za 150 000 nemá smyslu.
Druhá věc je, že Matúš to sám dělat nebude a většina lidí, kteří přichází v úvahu, že by mu to dělali, ho bude tlačit do kompletní renovace, ať už z idealismu nebo prostě proto, že je to živí.
[/i]
1. GO, případně jiná velmi drahá oprava jednou pro vždy vyřeší jejich problémy s tímto autem a pak už se bude jen jezdit, případně uchovávat.
Znám lidi, kterým přijde normální opakovaně nastrkat do oprav auta tolik peněz, že je pak kilometr vychází dráž než taxíkem. Kdyby se jednalo o zlomek měsíční výplaty, to bych se jim ještě tak moc nedivil.
2. auto musí být v perfektním stavu, jinak z něj není ten pravý požitek. Perfektní stav je opravdu důležitý - karoserie bez koroze, lak bez poskvrnky, všechny parametry v tolerancích jako u nového motoru.
Auto musí být připraveno absolvovat dalších 300 000 km. Že zřejmě až do svého zániku už nikdy tolik km nenajede, případně že velmi pravděpodobně dojde ještě za jejich života ke změně jeho majitele (nejčastější příčinou bývá přehodnocení životních priorit) a nový majitel tedy od nich dostane kus jejich života (co museli věnovat vydělávání peněz na hodnoty, které si už neužijí), to se jaksi nepočítá. Důležité je uspokojení jakési touhy po (nedosažitelné) dokonalosti.
Můj názor je, že většina perfekcionistických renovací je zbytečně přehnaných. Opravil bych auto tak, aby jezdilo, aby svému majiteli přinášelo radost, jestli jde o 1000km ročně, pak oprava za 150 000 nemá smyslu.
Druhá věc je, že Matúš to sám dělat nebude a většina lidí, kteří přichází v úvahu, že by mu to dělali, ho bude tlačit do kompletní renovace, ať už z idealismu nebo prostě proto, že je to živí.
[/i]
Ondrej, dakujem za ponuku v maili. Mas odpoved.
Co sa tyka prehriatia, tak motor sa samozrejme nepriehrial, nedosahoval ani 100st. Co sa tyka oleja, je tam plne synteticky olej, ten isty, s akym som to auto kupil.
Inak toho, co tu bolo naznacene sa prave obavam. Ze do toho dam 150tis a potom zistim, ze tam treba dat este dalsich 100, lebo huci diferak, alebo sa odfajci spojka...
No uvidime. Zatial to vyzera tak, ze zbehnem k Ondrejovi, necham ho povozit sa a on povie.
Co sa tyka prehriatia, tak motor sa samozrejme nepriehrial, nedosahoval ani 100st. Co sa tyka oleja, je tam plne synteticky olej, ten isty, s akym som to auto kupil.
Inak toho, co tu bolo naznacene sa prave obavam. Ze do toho dam 150tis a potom zistim, ze tam treba dat este dalsich 100, lebo huci diferak, alebo sa odfajci spojka...
No uvidime. Zatial to vyzera tak, ze zbehnem k Ondrejovi, necham ho povozit sa a on povie.
Sam seba ne*jebes, ale tym co to das spravit, ta oj*bu, pokial ta budu tlacit do celkovej generalky, aj ked nie je nutna, lebo z toho ziju. Cest vynimkam (a akoze existuju!).jack napísal:AT : s tím si dovolím nesouhlasit..jestli něco udělat na pasblink, pak to radši nedělat vůbec..a pokud si něco dělám pro sebe...byl bych sám proti sobě, kdybych něco oj*bal...
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Hmm Tajomníček, vlastne si protirečíš. Na jednej strane píšeš, že auto má slúžiť na jazdenie a preto nieje treba žiadna kompletná GO. A hneď s tým odsudzuješ všetkých, pre ktorých je "dokonalý" stav zaujímavejší, ako stav priemerný. Na druhej strane však píšeš, že auto má svojmu majiteľovi prinášať radosť. Aká je ale radosť majiteľa, ktorý vie že auto nieje vo výbornom stave. Takéto plátanie závad a lacné napodobeniny opráv neuznávam ani na aute na každodenné použitie ani na aute ktoré najazdí len 1000km ročne. Predsa Matúš Tatru nemá nasilu, ale pre radosť.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Obdivuji schopnost najít v textu něco, co tam není (= nevidím to tam). Nedávno jsem se ovšem poučil, že existují lidé, kteří dokážou za auto zcela nesmyslně utratit ohromné peníze a mít z toho radost
Matúš: Kdyby ses náhodou rozhodl pro GO, měj na paměti, že dříve je lépe. Ceny už budou jenom vyšší. Osobně bych do toho nešel (a kdyby tatra nebyla takový horší merkur, tak se jí zbavím úplně)
Matúš: Kdyby ses náhodou rozhodl pro GO, měj na paměti, že dříve je lépe. Ceny už budou jenom vyšší. Osobně bych do toho nešel (a kdyby tatra nebyla takový horší merkur, tak se jí zbavím úplně)
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Maxono napísal: Predsa Matúš Tatru nemá nasilu, ale pre radosť.
Maxono, nikdo z nás tady přece Matúšovi nechce a nemůže bránit, aby těch 150litrů (případně další a další hektolitry) solil s radostí . Naopak! Budeme jeho radost z jeho perfektně opraveného stroje s radostí sdílet. A uděláme si u toho společnou, radostnou fotku. Jen doufám, že na ní bude (nebo se aspoň pokusí vypadat) o hodně radostnější, než je teď.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ríšane, to je dost relativní. Sice také moc musím auta, která jsou po renovaci z funkčního a vzhledového hlediska lepší než když byla nová, ale na druhou stranu, když už se v nějaké ojetině začnu hrabat a investovat do toho svůj čas a peníze, tak by se to mělo v cílovém stavu blížit parametrům nového vozu. Mně by nějaká za pár šupů zalátaná kraksna určitě radost nedělala.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 67 neregistrovaných