vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2
Sundával jsi někdy nárazníky posměváčku oftopikováčku martine havle?
Edo, že nejezdím Tatrou každý den rozhodně neznamená, že jí neznám. Oproti jiným majitelům T613 - kteří si třeba nechávají triviální (pro mě) opravy dělat v servisu , já si dělám vše, na co mám vybavení a znalosti. Takovou prasárnu jako například zoxidované FASTONy na objímkách předních blinkrů které ti při výměně žárovky zůstanou v ruce na mé Tatře nenajdeš. A vyměnit ložiska kol si taky umím sám. A kdyby teoreticky existovaly nějaké záznamy o počtu demontáží nárazníků, velmi rád bych je s tvými porovnal. Bohužel, nejsou. Už pouhá existence vyfrézovaných drážek v nosnících nárazníků takové délky dokazuje, že je třeba nárazník seřizovat ve značných mezích. Kdyby karoserie byla svařena přesně, těžko by jich bylo potřeba - asi žádný normální člověk by nechtěl mít nárazník třeba 2cm od masky nebo od blatníku. Ale u PATa a MATa je holt možné všechno. Na minulé Tatře šel přední nárazník seřídit v širokých mezích, mohl jsem si nechat mezi nárazníkem a maskou dostatečnou mezeru pro snadnou demotáž masky. U nynější Tatry je to ovšem jiné - nárazník je možné přišroubovat pouze v poloze "nejdelší auto", protože jinak mu vadí maska která je moc vystrčená dopředu. I tak je nárazník namáčknutý na masce a její demontáž je pracná - je nutné jí deformovat a hrozí prasknutí. Spodní držáky masky nejdou víc ohnout, protože maska už zase sedí na reflektorech. To je holt ta přesnost +- traverza. Jinak by stejně nárazník nešel posunout, protože by zase nelícoval s blatníkem a s tím nemůžu hnout, protože by nesedělo všechno ostatní. Poloha zadního nárazníku je zase daná lícováním blatníku a s ním se taky těžko šíbuje.
....posměváčku...
Proč jsem posměváčkem?
Víš jaký je rozdíl mezi tebou a postavičkou kterou máš v náhledu? Její hlouposti se lze smát.
Edo, že nejezdím Tatrou každý den rozhodně neznamená, že jí neznám. Oproti jiným majitelům T613 - kteří si třeba nechávají triviální (pro mě) opravy dělat v servisu , já si dělám vše, na co mám vybavení a znalosti. Takovou prasárnu jako například zoxidované FASTONy na objímkách předních blinkrů které ti při výměně žárovky zůstanou v ruce na mé Tatře nenajdeš. A vyměnit ložiska kol si taky umím sám. A kdyby teoreticky existovaly nějaké záznamy o počtu demontáží nárazníků, velmi rád bych je s tvými porovnal. Bohužel, nejsou. Už pouhá existence vyfrézovaných drážek v nosnících nárazníků takové délky dokazuje, že je třeba nárazník seřizovat ve značných mezích. Kdyby karoserie byla svařena přesně, těžko by jich bylo potřeba - asi žádný normální člověk by nechtěl mít nárazník třeba 2cm od masky nebo od blatníku. Ale u PATa a MATa je holt možné všechno. Na minulé Tatře šel přední nárazník seřídit v širokých mezích, mohl jsem si nechat mezi nárazníkem a maskou dostatečnou mezeru pro snadnou demotáž masky. U nynější Tatry je to ovšem jiné - nárazník je možné přišroubovat pouze v poloze "nejdelší auto", protože jinak mu vadí maska která je moc vystrčená dopředu. I tak je nárazník namáčknutý na masce a její demontáž je pracná - je nutné jí deformovat a hrozí prasknutí. Spodní držáky masky nejdou víc ohnout, protože maska už zase sedí na reflektorech. To je holt ta přesnost +- traverza. Jinak by stejně nárazník nešel posunout, protože by zase nelícoval s blatníkem a s tím nemůžu hnout, protože by nesedělo všechno ostatní. Poloha zadního nárazníku je zase daná lícováním blatníku a s ním se taky těžko šíbuje.
....posměváčku...
Proč jsem posměváčkem?
Víš jaký je rozdíl mezi tebou a postavičkou kterou máš v náhledu? Její hlouposti se lze smát.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 05 Jan 2007, 12:21
- Tatry, ktoré vlastním: T 613
T 613-2
T 613-3
T 613-3
T 613-3 - Bydlisko: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovať užívateľa:
Při mé poslední návštěvě STK na mě koukali, s čím tam chci najet. Technik byl vyvalenej a koukal jak tele na nový vrata. Když jsem mu ukázal číslo na ventilátoru /sám ani nevěděl, kde jaká čísla má T 613 vůbec vyražena/,poděkoval a pěkně jsem si najel na konec haly. Známky mě nalepil a že byl kdy motor úplně jiného ražení neměl nikdo ani ponětí. Nebál bych se záměny motoru ani trošinku. Navíc, stará garda, která kdysi těmhle vozům rozuměla nebude trčet někde na STK, ale v úplně jiném zaměstnání.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Nikdy mě nenapadlo, že nárazník "seřizuju" a dokonce podle masky :-O.
Prostě ho naladím na výkroje blatníku (P i Z) a dotáhnu. Jediné, co jsem kdy seřizoval, byla maska (dotvarování držáčků pod "brejlemi" a případné zvětšení výřezů pro reflektory), popřípadě pozice předních blinkrů.
S tolerancemi při přenosu blatníků / dveří / nárazníků z auta na auto jsem nikdy popisované problémy nezažil, asi mám mimořádné štěstí (kdosi tam nahoře na Tatranebi mne má rád ), a/nebo je to tím, že dodržuju pár hygienických zásad:
- pokud to jen trochu jde, vezmu raději nový ND
- ruce pryč od mendezmršenin (blaťasy pouze ve specifikaci "plech", nárazníky jen origo kombinátní)
- pracuju s veselou myslí, žádný stres (montážní pravidlo IKEA )
Kdo ještě kromě Martina někdy něco nemohl dopasovat?
Prostě ho naladím na výkroje blatníku (P i Z) a dotáhnu. Jediné, co jsem kdy seřizoval, byla maska (dotvarování držáčků pod "brejlemi" a případné zvětšení výřezů pro reflektory), popřípadě pozice předních blinkrů.
S tolerancemi při přenosu blatníků / dveří / nárazníků z auta na auto jsem nikdy popisované problémy nezažil, asi mám mimořádné štěstí (kdosi tam nahoře na Tatranebi mne má rád ), a/nebo je to tím, že dodržuju pár hygienických zásad:
- pokud to jen trochu jde, vezmu raději nový ND
- ruce pryč od mendezmršenin (blaťasy pouze ve specifikaci "plech", nárazníky jen origo kombinátní)
- pracuju s veselou myslí, žádný stres (montážní pravidlo IKEA )
Kdo ještě kromě Martina někdy něco nemohl dopasovat?
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Seděly.
Seřizování v servisu jsem viděl jednou - před cca 15 lety - sochorem. Na zánovním autě (8 let, 120tkm) jsem to pak ladil ručně (pouze příklon, ne polohu vůči dveřím) a od té doby vždycky všechno pasuje, kam chodíte na ty centimetrové vůle???
(pozn. mimo mísu - u Warťasa jsem kdysi napoprvé zabral obvyklou tatrasilou a přihnul rám okna zadních dveří včetně malého okénka téměř o 90 stupňů - naštěstí to šlo vrátit )
Seřizování v servisu jsem viděl jednou - před cca 15 lety - sochorem. Na zánovním autě (8 let, 120tkm) jsem to pak ladil ručně (pouze příklon, ne polohu vůči dveřím) a od té doby vždycky všechno pasuje, kam chodíte na ty centimetrové vůle???
(pozn. mimo mísu - u Warťasa jsem kdysi napoprvé zabral obvyklou tatrasilou a přihnul rám okna zadních dveří včetně malého okénka téměř o 90 stupňů - naštěstí to šlo vrátit )
To jsi mě Agente nepochopil, nárazník samozřejmě neseřizuju a už vůbec ne podle masky. Tímto příkladem jsem chtěl pouze doložit mojí poznámku ohledně značných vůlí v celkové délce auta. Popsal jsem situaci u mé současné Tatry, kdy tolerance přední části je na max. Vypadá to jako by byly úchytné prvky nárazníku přivařené moc vzadu, jenže konec nárazníku lícuje s blatníkem takže to vypadá, že je namontovaný správně. A ze vzdálenosti 50 metrů je na mé Tatře slícované všechno dokonale.
- pracuju s veselou myslí, žádný stres......
šťastný to člověk
- pracuju s veselou myslí, žádný stres......
šťastný to člověk
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- Lukáš_613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí - Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2
V com sa podstatne lisia motory t613-1 a t613-3 a t613-4. viem ze boli nejkame modernizacie pri 3 E1/I ci nejako tak, viem to co som nasiel na tatraportali. 5 stupnova prevodovka sa zacala montovat od 4 ?? dakujem za odpovede a pripomienky
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2
Podstatně v ničem. Všechno to jsou více méně detaily, dávaly se různé válce, písty, hlavy, vačkové hřídele, chladiče oleje, karburátory, výfuky a podobné věci. Pětikvalt se začal nabízet v průběhu výroby modelu 4.
Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2
Kyby jste náhodou jeli na STK do Nymburka, tak jsem jim zaslal kopii z Dílenské příručky- KDE NAJÍT VÝROBNÍ ČÍSLO NA VOZE TATRA 613 (specifikace s štítkem a i bez štítku)s doporučením Proškolení zaměstnanců neboť neznalost neomlouvá -Doufám že to předejde Osočování školeného specialisty Pana Technika z Výměny motoru či přebouchávání Výrobních čísel a podobných černot ..Divil se že nemam Výrobní štítek v kufru jako š 120 ,a že číslo motoru neni vyboucháno na Bloku...no u Tatry to je opravdu Divné
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2
U těch novějších motorů je výrobní číslo aspoň vyraženo na zadní stěně a amatér houby ví, jestli je to součást bloku nebo ne, ale když se dříve vyrážely v. č. jen na směšné nýtované štítky, to byla opravdu kravina, nemající v civilizovaném světě obdoby. To si pak někomu po třiceti letech vysvětlujte, že to není podvod...
Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2
Hmm, a pod "model 4" se tedy zahrnuje i třeba 4Mi long (TMT613016) nebo jak to je? Posledně jsem byl poučen, co je a co není "nový typ", tak bych rád znal, podle čeho se pozná, že dvě auta jsou stejný nebo jiný "model".Luboš napísal:Pětikvalt se začal nabízet v průběhu výroby modelu 4.
Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2
TMT613016 má Mi-long ale i třeba panceřovaná Tatra, která je kraťas.
- Lukáš_613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí - Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2
su dake velke rozdiely v spotrebe medzi tymito motormi ???? 5 stupnoiva prevod. je ekonomickejsia ako 4 stupn. ????
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných