vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2

Technické problémy s našimi tatrovkami

martin h

Príspevok od užívateľa martin h » 10 Okt 2007, 20:09

Sundával jsi někdy nárazníky posměváčku oftopikováčku martine havle?


Edo, že nejezdím Tatrou každý den rozhodně neznamená, že jí neznám. Oproti jiným majitelům T613 - kteří si třeba nechávají triviální (pro mě) opravy dělat v servisu , já si dělám vše, na co mám vybavení a znalosti. Takovou prasárnu jako například zoxidované FASTONy na objímkách předních blinkrů které ti při výměně žárovky zůstanou v ruce na mé Tatře nenajdeš. A vyměnit ložiska kol si taky umím sám. A kdyby teoreticky existovaly nějaké záznamy o počtu demontáží nárazníků, velmi rád bych je s tvými porovnal. Bohužel, nejsou. Už pouhá existence vyfrézovaných drážek v nosnících nárazníků takové délky dokazuje, že je třeba nárazník seřizovat ve značných mezích. Kdyby karoserie byla svařena přesně, těžko by jich bylo potřeba - asi žádný normální člověk by nechtěl mít nárazník třeba 2cm od masky nebo od blatníku. Ale u PATa a MATa je holt možné všechno. Na minulé Tatře šel přední nárazník seřídit v širokých mezích, mohl jsem si nechat mezi nárazníkem a maskou dostatečnou mezeru pro snadnou demotáž masky. U nynější Tatry je to ovšem jiné - nárazník je možné přišroubovat pouze v poloze "nejdelší auto", protože jinak mu vadí maska která je moc vystrčená dopředu. I tak je nárazník namáčknutý na masce a její demontáž je pracná - je nutné jí deformovat a hrozí prasknutí. Spodní držáky masky nejdou víc ohnout, protože maska už zase sedí na reflektorech. To je holt ta přesnost +- traverza. Jinak by stejně nárazník nešel posunout, protože by zase nelícoval s blatníkem a s tím nemůžu hnout, protože by nesedělo všechno ostatní. Poloha zadního nárazníku je zase daná lícováním blatníku a s ním se taky těžko šíbuje.


....posměváčku...

Proč jsem posměváčkem?


Víš jaký je rozdíl mezi tebou a postavičkou kterou máš v náhledu? Její hlouposti se lze smát.

lada
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 05 Jan 2007, 12:21
Tatry, ktoré vlastním: T 613
T 613-2
T 613-3
T 613-3
T 613-3
Bydlisko: Týniště nad Orlicí
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa lada » 10 Okt 2007, 22:09

Při mé poslední návštěvě STK na mě koukali, s čím tam chci najet. Technik byl vyvalenej a koukal jak tele na nový vrata. Když jsem mu ukázal číslo na ventilátoru /sám ani nevěděl, kde jaká čísla má T 613 vůbec vyražena/,poděkoval a pěkně jsem si najel na konec haly. Známky mě nalepil a že byl kdy motor úplně jiného ražení neměl nikdo ani ponětí. Nebál bych se záměny motoru ani trošinku. Navíc, stará garda, která kdysi těmhle vozům rozuměla nebude trčet někde na STK, ale v úplně jiném zaměstnání. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 11 Okt 2007, 07:31

martin h napísal:Sundával jsi někdy nárazníky posměváčku oftopikováčku martine havle?


Bohužel, nejsou. Už pouhá existence vyfrézovaných drážek v nosnících nárazníků takové délky dokazuje, že je třeba nárazník seřizovat ve značných mezích.
no vidíš že to znáš

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 11 Okt 2007, 09:50

Nikdy mě nenapadlo, že nárazník "seřizuju" a dokonce podle masky :-O.
Prostě ho naladím na výkroje blatníku (P i Z) a dotáhnu. Jediné, co jsem kdy seřizoval, byla maska (dotvarování držáčků pod "brejlemi" a případné zvětšení výřezů pro reflektory), popřípadě pozice předních blinkrů.

S tolerancemi při přenosu blatníků / dveří / nárazníků z auta na auto jsem nikdy popisované problémy nezažil, asi mám mimořádné štěstí (kdosi tam nahoře na Tatranebi mne má rád :oops: ), a/nebo je to tím, že dodržuju pár hygienických zásad:

- pokud to jen trochu jde, vezmu raději nový ND ;-)
- ruce pryč od mendezmršenin (blaťasy pouze ve specifikaci "plech", nárazníky jen origo kombinátní)
- pracuju s veselou myslí, žádný stres (montážní pravidlo IKEA :P )

Kdo ještě kromě Martina někdy něco nemohl dopasovat?

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 11 Okt 2007, 11:42

??
Co takhle dopasování rámů oken ve dveřích ...
To mně po dvou dnech práce s veselou myslí nepadlo jen přenechat to odborníkům!

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 11 Okt 2007, 12:11

Seděly.

Seřizování v servisu jsem viděl jednou - před cca 15 lety - sochorem. Na zánovním autě (8 let, 120tkm) jsem to pak ladil ručně (pouze příklon, ne polohu vůči dveřím) a od té doby vždycky všechno pasuje, kam chodíte na ty centimetrové vůle???

(pozn. mimo mísu - u Warťasa jsem kdysi napoprvé zabral obvyklou tatrasilou a přihnul rám okna zadních dveří včetně malého okénka téměř o 90 stupňů - naštěstí to šlo vrátit :-D )

martin h

Príspevok od užívateľa martin h » 11 Okt 2007, 13:06

To jsi mě Agente nepochopil, nárazník samozřejmě neseřizuju a už vůbec ne podle masky. Tímto příkladem jsem chtěl pouze doložit mojí poznámku ohledně značných vůlí v celkové délce auta. Popsal jsem situaci u mé současné Tatry, kdy tolerance přední části je na max. Vypadá to jako by byly úchytné prvky nárazníku přivařené moc vzadu, jenže konec nárazníku lícuje s blatníkem takže to vypadá, že je namontovaný správně. A ze vzdálenosti 50 metrů je na mé Tatře slícované všechno dokonale. :lol:

- pracuju s veselou myslí, žádný stres......
šťastný to člověk

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 11 Okt 2007, 13:29

Tatra sevis???? Já mám tatru 2 roky. V době kdy snad byl tatraservis, kde ví že tatra dělala i osobáky jsem byl rád že se mi do ruky dostalo autíčko 1:43!

Užívateľov profilový obrázok
Lucián
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 219
Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lucián » 11 Okt 2007, 15:21

Vím minimálně o třech autorizovaných Tatra servisech na osobní tatrovky.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 11 Okt 2007, 15:57

Já mám dva tatra servisy vzdálené od domu méně jak 5 kilometrů:-)

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 11 Okt 2007, 16:20

Štěpán napísal:Tatra sevis???? Já mám tatru 2 roky. V době kdy snad byl tatraservis, kde ví že tatra dělala i osobáky jsem byl rád že se mi do ruky dostalo autíčko 1:43!
Z toho tatraservisu, co k němu máš asi pět kilometrů už týden vozí železo do šrotu. Honem tam!

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 11 Okt 2007, 18:56

Ladis: :shock: majú ešte niečo?

Štěpán---

Príspevok od užívateľa Štěpán--- » 12 Okt 2007, 09:03

Před deseti lety tam prodávali hjundaje nebo co a tak pět let je to zavřené. Třeba tam něco zbylo.

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 03 Jan 2008, 17:53

V com sa podstatne lisia motory t613-1 a t613-3 a t613-4. viem :shock: ze boli nejkame modernizacie pri 3 E1/I ci nejako tak, viem to co som nasiel na tatraportali. 5 stupnova prevodovka sa zacala montovat od 4 ?? dakujem za odpovede a pripomienky

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Jan 2008, 23:05

Podstatně v ničem. Všechno to jsou více méně detaily, dávaly se různé válce, písty, hlavy, vačkové hřídele, chladiče oleje, karburátory, výfuky a podobné věci. Pětikvalt se začal nabízet v průběhu výroby modelu 4.

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2

Príspevok od užívateľa vasa26 » 04 Jan 2008, 02:58

Kyby jste náhodou jeli na STK do Nymburka, tak jsem jim zaslal kopii z Dílenské příručky- KDE NAJÍT VÝROBNÍ ČÍSLO NA VOZE TATRA 613 (specifikace s štítkem a i bez štítku)s doporučením Proškolení zaměstnanců neboť neznalost neomlouvá -Doufám že to předejde Osočování školeného specialisty Pana Technika z Výměny motoru či přebouchávání Výrobních čísel a podobných černot ..Divil se že nemam Výrobní štítek v kufru jako š 120 ,a že číslo motoru neni vyboucháno na Bloku...no u Tatry to je opravdu Divné :lol: :lol: :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Jan 2008, 04:49

U těch novějších motorů je výrobní číslo aspoň vyraženo na zadní stěně a amatér houby ví, jestli je to součást bloku nebo ne, ale když se dříve vyrážely v. č. jen na směšné nýtované štítky, to byla opravdu kravina, nemající v civilizovaném světě obdoby. To si pak někomu po třiceti letech vysvětlujte, že to není podvod... :lol:

Ambiciózní tajemníček

Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 04 Jan 2008, 10:06

Luboš napísal:Pětikvalt se začal nabízet v průběhu výroby modelu 4.
Hmm, a pod "model 4" se tedy zahrnuje i třeba 4Mi long (TMT613016) nebo jak to je? Posledně jsem byl poučen, co je a co není "nový typ", tak bych rád znal, podle čeho se pozná, že dvě auta jsou stejný nebo jiný "model".

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Jan 2008, 10:55

TMT613016 má Mi-long ale i třeba panceřovaná Tatra, která je kraťas.

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: vymena motora napr. z t613-4 do starsieho modelu npr. t613-2

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 04 Jan 2008, 11:28

su dake velke rozdiely v spotrebe medzi tymito motormi ???? 5 stupnoiva prevod. je ekonomickejsia ako 4 stupn. ????

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných