Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru
Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru
Zdar. Dnes mi jeden známý přivezl na prodej hliníkové kola,které jsem v životě neviděl a to už jsem toho viděl docela dost. Jsou to prý origo kola z Mitsubishi GT3000 (což potvrzuje nálitek "made in Japan") a prý se tyto kola dávali,na T 613 určené na vývoz do Anglie. Rozteč mají 5x 112, 16" vzor pavučina. To by ale nebylo nic tak zvláštního. Zvláštní jsou v tom,že nejsou na jednu pneumatiku např. 205x16,ale každé kolo má pneumatiky dvě vedle sebe! Jejich rozměr je 125x90x16. Takže je to v podstatě "dvojmontážka" jako u náklaďáku,ale nejsou do dva disky sešroubované k sobě,je to jeden disk,který má kromě bočních opěr pro gumu(nevím jak to přesně nazvat) i dvě opěry uprostřed.Mezi oběma gumama je mezera asi 1cm,nedotýkají se.Z čela vypadá jako úplně běžné kolo,zvrchu vypadá jako dvě dojezdová kola vedle sebe. Jsou téměř nové,střed zlatá barva,límec asi 4cm-leštěný.Pokud někdo něco víto o takových kolech,ozvěte se.Můžu je případně vyfotit. Oposum
Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru
Ještě bych jen doplnil,že prý ty Tatry byli určené pro Bishop (ale nevím,co to znamená,znám je maziva Bishop original),a rok výroby těch kol je 87 viz nálitek a taky jsem je na GT 3000 na netu nikde neviděl,ale z něčeho být přece musí.08.Oposum napísal:Zdar. Dnes mi jeden známý přivezl na prodej hliníkové kola,které jsem v životě neviděl a to už jsem toho viděl docela dost. Jsou to prý origo kola z Mitsubishi GT3000 (což potvrzuje nálitek "made in Japan") a prý se tyto kola dávali,na T 613 určené na vývoz do Anglie. Rozteč mají 5x 112, 16" vzor pavučina. To by ale nebylo nic tak zvláštního. Zvláštní jsou v tom,že nejsou na jednu pneumatiku např. 205x16,ale každé kolo má pneumatiky dvě vedle sebe! Jejich rozměr je 125x90x16. Takže je to v podstatě "dvojmontážka" jako u náklaďáku,ale nejsou do dva disky sešroubované k sobě,je to jeden disk,který má kromě bočních opěr pro gumu(nevím jak to přesně nazvat) i dvě opěry uprostřed.Mezi oběma gumama je mezera asi 1cm,nedotýkají se.Z čela vypadá jako úplně běžné kolo,zvrchu vypadá jako dvě dojezdová kola vedle sebe. Jsou téměř nové,střed zlatá barva,límec asi 4cm-leštěný.Pokud někdo něco víto o takových kolech,ozvěte se.Můžu je případně vyfotit. Oposum
foto
Dnes jsem to nafotil,pneu ja Avon Turbospeed,na krytce kola je nápis "JJD Whells concept" a "presented by Crimson" OposumEda napísal:vsak vyfot ne?! Na 613-4 mi se davali v dobach tapani (1992-93) litaky a gumy dodavane firmou Bazala Automotive, vetsinou prime wheels, CA. usa, gumy toyo nebo semperit, nebo "sportaky" made in taiwan. Od 1994-1995 nastala spoluprace s firmou borbet - potazmo michelin
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Twin tires v pneuservise http://www.youtube.com/watch?v=cp2XM_Yocug
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Erik napísal:Myslel som si ze Tento prispevok rozputa vacsiu diskusiu, hlavne som cakal nejake postrehy od tych ktory sa tu do vsetkeho vzdy tak vyznaju
Ved preco nie, ked tu nikto nevie reagovat...
Len tak na okraj tuto koncepciu vyvinuli v U.S.A. , Tento typ konstrukcie ma niekolko vyhod. Jedna z najvacsich vyhod je ta, ze pri defekte sa prederavi vo vacsine pripadov iba jedna pneumatika, takze auto ostava aj nadalej plne ovládatelné a jazdne vlastnosti sa tiez v zasade nezmenia, takze auto moze bez problemov urazit vela km. Dalsou vyhodou je zmensenie brzdnej drahy- pri testoch sa ukazalo ze pri brzdeni z rychlosti 110 km/h sa brzdna draha zmensila zo 46m u normalnych pneumatik na 36,5m! Dalsou vyhodou je zlepsenie jazdnych vlastnosti za mokra, kde na suchej vozovke ostavaju nezmenene, za mokra je medzerou medzi pneumatikami odvadzane vacsie mnozstvo vody ako beznou pneumatikou, cim sa znizuje hlavne riziko vzniku aquaplaningu.
Bezne vyrábané rozmery 125/85-R16 alebo 125/90-R16 (Yokohama, Avon)
A na 613 vyvazane do anglie sa pravdepodobne tieto kola nemontovali- do GB bolo vyvezenych len par kusov a ak by niektory z nich mal taketo atypicke pneumatiky, urcite by o tom vedel niektory z nasich odbornikov navstevujucich TP
Stevo napísal: ...ved zacni
... mozes pokracovat
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru
Plácnu sem něco, co zcela nesouvisí s dvojmontáží, ale s alternativním obutím 7J15H2 5x112 ano. Vhodnější thread s disky z Passatu je bohužel uzamčen.
Tak dlouho jsem sháněl "ještě jednu" sadu plecháčů 15" ("Meďour"), až jsem právě místo toho zakoupil zachovalé liťáky v tomto rozměru a s ET33, světe div se - z Omegy II.
Jediný snadno překonatelný zádrhel - musel jsem v řádu desetin mm uvolnit průměr středního otvoru. Ale totéž bylo potřeba dělat u před lety zakoupených Exipů, které předtím jezdily na Mercedesu. Čili taky žádný hendikep.
Hrrr na Omegy!
Tak dlouho jsem sháněl "ještě jednu" sadu plecháčů 15" ("Meďour"), až jsem právě místo toho zakoupil zachovalé liťáky v tomto rozměru a s ET33, světe div se - z Omegy II.
Jediný snadno překonatelný zádrhel - musel jsem v řádu desetin mm uvolnit průměr středního otvoru. Ale totéž bylo potřeba dělat u před lety zakoupených Exipů, které předtím jezdily na Mercedesu. Čili taky žádný hendikep.
Hrrr na Omegy!
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru
Ano ano. Ale Omega by mala mať 5x110
Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru
Ja se tedy vratim k prehistorickemu prispevku oposuma. Je to nesmysl vsech nesmyslu!!!! Na Mitsubishi 3000 se NIKDY nemonovaly vyse zminene predpotopni pavuciny a zminena dvojmontaz je totalni nesmysl.Chtel bych detailne videt, jak byly reseny kordy pneumatik.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru
Nemala, sedí mi tam... :-O
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru
Jsou to opravdu originály z Omegy B ? Měl bys foto? Tam by totiž vážně měla být ta rozteč co píše Mojžo. A nebo se oba pletem (což bych byl jenom rád, mám v tom případě dostatek kol na Tatru)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných