Barum 205/70R14 OR38
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Roberte, je mi to líto. Stát se to může opravdu komukoliv (i když někteří si o to doslova koledujeme ... )
Pokud jde o kastli a to, "jak podržela", čekal bych to přesně tak, protože jsem viděl hodně bouraček, hlavně ta Martinova z Kopřivnice byla podobného rázu - sice nižší rychlost okolo 130, ale zase 3x přes střechu a hlavně totálně prohnilé auto, A-sloupky už nebyly z kovu, přesto neztratil ani čelní sklo.
Chtěl bych se zvědavě zeptat, kde to bylo? Hranice-FM podle lanových svodidel?
A hlavně, jak ti to ohodnotili pruhovaní kamarádi? Já měl krátce po zavedení "bodového systému" podobný incident - vinou technické závady na starém spojovacím zařízení vozíku se tento i přes pojistná lana v malé rychlosti (20-30 km/h) se mnou na jednom zhupu rozloučil a zastavil se o fungl nové autíčko nesprávně zaparkované v protisměru, polovinou na trávníku, polovinou v jízdní dráze, v zóně se zákazem stání. Soudruzi mi dali na místě vybrat, buďto 500,- Kč a "nula bodov" za nedostatečné zabezpečení bla bla bla..., nebo zajistit auto i přívěs pro znalce a následné řízení. Ani jedno nebylo moje a chybělo by to, takže jsem to jasně řešil akceptací té pětistofky. Tamty borce s autíčkem to odnaučilo parkovat před domem nadivoko na trávě, od té doby mají všechny vozy trvale za betonovým plotkem a já teď nedůvěřuju pouhému STK, spojovačka na vozíku už je fungl nová.
Pokud jde o kastli a to, "jak podržela", čekal bych to přesně tak, protože jsem viděl hodně bouraček, hlavně ta Martinova z Kopřivnice byla podobného rázu - sice nižší rychlost okolo 130, ale zase 3x přes střechu a hlavně totálně prohnilé auto, A-sloupky už nebyly z kovu, přesto neztratil ani čelní sklo.
Chtěl bych se zvědavě zeptat, kde to bylo? Hranice-FM podle lanových svodidel?
A hlavně, jak ti to ohodnotili pruhovaní kamarádi? Já měl krátce po zavedení "bodového systému" podobný incident - vinou technické závady na starém spojovacím zařízení vozíku se tento i přes pojistná lana v malé rychlosti (20-30 km/h) se mnou na jednom zhupu rozloučil a zastavil se o fungl nové autíčko nesprávně zaparkované v protisměru, polovinou na trávníku, polovinou v jízdní dráze, v zóně se zákazem stání. Soudruzi mi dali na místě vybrat, buďto 500,- Kč a "nula bodov" za nedostatečné zabezpečení bla bla bla..., nebo zajistit auto i přívěs pro znalce a následné řízení. Ani jedno nebylo moje a chybělo by to, takže jsem to jasně řešil akceptací té pětistofky. Tamty borce s autíčkem to odnaučilo parkovat před domem nadivoko na trávě, od té doby mají všechny vozy trvale za betonovým plotkem a já teď nedůvěřuju pouhému STK, spojovačka na vozíku už je fungl nová.
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Na fotce Fotografie(80).jpg mi to konfigurací dezénu připomíná zesílenou "saniťáckou" barumku OR 50, ale to je jenom dohad.
Poslední prasklou gumu jsem z Tatry zahodil loni, prasklina vedla napříč dezénovou drážkou a všimnout si jí na autě při dohušťování a "obhlídce", včetně kanálu STK by byl zázrak. Uviděl jsem ji až po vyzutí. Šlo o zimního Vredesteina 215/65/15 sjetého na 2,2mm, nosnost a rychlost odpovídala. Prostě fujtajbl.
Poslední prasklou gumu jsem z Tatry zahodil loni, prasklina vedla napříč dezénovou drážkou a všimnout si jí na autě při dohušťování a "obhlídce", včetně kanálu STK by byl zázrak. Uviděl jsem ji až po vyzutí. Šlo o zimního Vredesteina 215/65/15 sjetého na 2,2mm, nosnost a rychlost odpovídala. Prostě fujtajbl.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Možná i stáří pneumatiky by bylo dobré znát - to se dá možná zjistit z jistého "tajného" kódu, co by měl být též na pneumatice.
I pokud auto nebylo havarijně pojištěné a ani pneu již nebyla v záruce, tak přesto má výrobce pneumatiky podle zákona č. 59/1998 Sb. plnou odpovědnost za škodu způsobenou vadným výrobkem. Samozřejmě se musí jednat o vadu, která existovala v době koupě pneu a né o pozdější poškození vzniklé třeba nesprávným užíváním. Pak stačí, aby jsi třeba znaleckým posudkem prokázal vadu výrobku, vzniklou škodu a příčinnou souvislost mezi vadou pneu a škodou na autě, a výrobce je povinen ze zákona škodu na tatře v plné výši uhradit.
I pokud auto nebylo havarijně pojištěné a ani pneu již nebyla v záruce, tak přesto má výrobce pneumatiky podle zákona č. 59/1998 Sb. plnou odpovědnost za škodu způsobenou vadným výrobkem. Samozřejmě se musí jednat o vadu, která existovala v době koupě pneu a né o pozdější poškození vzniklé třeba nesprávným užíváním. Pak stačí, aby jsi třeba znaleckým posudkem prokázal vadu výrobku, vzniklou škodu a příčinnou souvislost mezi vadou pneu a škodou na autě, a výrobce je povinen ze zákona škodu na tatře v plné výši uhradit.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Rychlostní limit pneumatiky pravděpodobně překročen nebyl, to je podstatné. Nevím, jestli nám k tomu Robert něco podrobněji napíše, ale řekl bych že žádné brzdné dráhy, ze kterých by se dala přesněji určit počáteční rychlost asi zjištěny nebyly (v takové situaci se nebrzdí) a přes střechu to šlo asi v rychlosti nižší než jaká je tam snanovena jako maximální, mám pravdu? Jak je vidět, tak bez příslušníků se to stejně neobešlo a že hlavním faktorem je tam technická závada, to je také bez diskuze.
Romane, zda byla ta rychlost nepřiměřená, to bych si takhle na dálku tedy rozhodně tvrdit neodvážil. Co můžeš ty vědět, jaké jsou schopnosti řidiče, povaha a stav vozovky, povětrnostní podmínky, stav vozidla atd.?
Romane, zda byla ta rychlost nepřiměřená, to bych si takhle na dálku tedy rozhodně tvrdit neodvážil. Co můžeš ty vědět, jaké jsou schopnosti řidiče, povaha a stav vozovky, povětrnostní podmínky, stav vozidla atd.?
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Ja by som skor ako neprimeranu rychlost povedal, ze ci si chlapec spravne nahustil pneu na danu rychlost
Tatra ma pisanu max 190 a pneu zrejme menej ako 190 tiez nemali pisane. Pokial bol dodrzany rychlostny limit auta, pneu a zatazovy index pneu, tak nieje dovod na nejake spekulacie ohladom neprimeranej rychlosti. Pokial neplati prvy odstavec
Samozrejme nepoznam technicky stav auta, geometriu, ani stav pneumatik, ci stav vozovky, takze u mna je to cele len v teoretickej rovine.
Tatra ma pisanu max 190 a pneu zrejme menej ako 190 tiez nemali pisane. Pokial bol dodrzany rychlostny limit auta, pneu a zatazovy index pneu, tak nieje dovod na nejake spekulacie ohladom neprimeranej rychlosti. Pokial neplati prvy odstavec
Samozrejme nepoznam technicky stav auta, geometriu, ani stav pneumatik, ci stav vozovky, takze u mna je to cele len v teoretickej rovine.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
No nestačí, pro pneumatiku montovanou na T613 je přiměřená jakákoliv rychlost minimálně do 190 km/h (index T) nebo i více. Není vůbec myslitelné, aby se při rychlosti "pouhých" 180 km/h na kvalitní vozovce jen tak sama od sebe rozpadla, to prostě nejde. Buďto byla nějak poškozena nebo byla vyrobena s vadou, jiné možnosti mne nenapadají.
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Ahoj pokusím se odpovědět na vaše otázky.
Tak co se týče řešení nehody s policisty tak to bych nerad rozebíral řeknu jen že to bybi fajn kluci a že to nebylo tak zlé.
Rychlost bylo to 180 km/h tachometrových což je přesně jak psal Luboš někde mezi 160-180 Km/h měl sem poůjčený test trojky ( ten časopis )
takže to bylo určitě míň než reálných 180 ale myslím si že to stačí.
před tím mostem sem jel tachometrových 200km/h bylo to trochu z kopce ale do té zatáčky sem trochu přibrzdil. bylo tam asi 185 kdž sem uslyšel ránu tak sem začal přibžďobat že se podívám co to bylo ale než sem to stačil přibrzdit na těch 180 tak se ta pneu úplně trhla.
Dál to šlo všechno pěkně rychle začlo to mlátit jak blázen dvakrát se mi to povedlo dostat do protismyku tak sem se přetoči že sem cuoval to žu sem absolutně stratil kontrolu nad autem tak zem zašláp brzdu úplně chvlíčku sem pálil pneumatiky a pak sem jen zahlédl skrz kouř z gum že se blíží krajnice chvilku sem doufal že se nějak sklouznu po krajnici ale pak přišel náraz sedačka mě kopla do zadku celé se to otočilo a ještě chvíli to jelo po střeše takže sem nabral hínu pak se to zastavilo a já sem viděl skuliknu tam kde bylo dřív sklo a tak sem tudy doslova vystřelil ven
připadalo mi to jako věčnost ale kámoš co jel zamnou říkal že to byl mžik
Tak co se týče řešení nehody s policisty tak to bych nerad rozebíral řeknu jen že to bybi fajn kluci a že to nebylo tak zlé.
Rychlost bylo to 180 km/h tachometrových což je přesně jak psal Luboš někde mezi 160-180 Km/h měl sem poůjčený test trojky ( ten časopis )
takže to bylo určitě míň než reálných 180 ale myslím si že to stačí.
před tím mostem sem jel tachometrových 200km/h bylo to trochu z kopce ale do té zatáčky sem trochu přibrzdil. bylo tam asi 185 kdž sem uslyšel ránu tak sem začal přibžďobat že se podívám co to bylo ale než sem to stačil přibrzdit na těch 180 tak se ta pneu úplně trhla.
Dál to šlo všechno pěkně rychle začlo to mlátit jak blázen dvakrát se mi to povedlo dostat do protismyku tak sem se přetoči že sem cuoval to žu sem absolutně stratil kontrolu nad autem tak zem zašláp brzdu úplně chvlíčku sem pálil pneumatiky a pak sem jen zahlédl skrz kouř z gum že se blíží krajnice chvilku sem doufal že se nějak sklouznu po krajnici ale pak přišel náraz sedačka mě kopla do zadku celé se to otočilo a ještě chvíli to jelo po střeše takže sem nabral hínu pak se to zastavilo a já sem viděl skuliknu tam kde bylo dřív sklo a tak sem tudy doslova vystřelil ven
připadalo mi to jako věčnost ale kámoš co jel zamnou říkal že to byl mžik
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
No ked zvážime tých 200 tachometrových chvílu pred haváriou a vek pneumatiky/ predpokladám, že daný typ sa už nejakú dobu nevyrába/,Tak myslím, že vada výrobku, či skrytá technická závada asi nepripadá do úvahy. Uprimne povedané ja by som nešiel tých tachometrových 200, ani na nových gumách s tak starým, aj keď sebelepšie udržovaným autom.Je však treba dodať, že k tomuto názoru ma primäli moje predchádzajúce skúsenosti a zopár rozbitých áut .
Z tohoto pohladu by som rozdelil ludí na dve základné skupiny, tých, ktorí sa stihnú poučiť a tých , ktorí sa toho nedožijú.V každom prípade Robert teraz už asi vie "čo to spraví"
Z tohoto pohladu by som rozdelil ludí na dve základné skupiny, tých, ktorí sa stihnú poučiť a tých , ktorí sa toho nedožijú.V každom prípade Robert teraz už asi vie "čo to spraví"
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš: co jsi napsal platí snad jen pro pneu mladší tří let, nemyslíš? Nechápu, proč by měl výrobce ručit za 20 let starou gumu?
Jak je vidět, praskla zadní pneumatika. Je třeba si uvědomit, že u tatry 613 se to dá považovat za "konstrukční vadu". Znám minimálně dva případy, kdy praskla zadní pneumatika a v obou případech to byly celkem nové pneumatiky, značkové, obě praskly při vysoké rychlosti, cca 160-180 km/h. Tou "konstrukční vadou" mám na mysli, že při vysoké rychlosti a vysokém zatížení motoru žene chladící ventilátor motoru rozpálený vzduch, který příspívá k nadměrnému ohřívání zadních pneumatik. Pak asi stačí, aby byla guma více nahuštěna + rychlost + teplota + nějaká "vada", která by se za běžného provozu nebo u jiného auta neprojevila a problém je na světě. Navíc pokud se jedná a starou Barumku, vesměs sjetou, tak není co dodat.
K nehodě: nemyslíte, že její příčinou bylo hlavně to, že začal v kritické situaci brzdit třema kolama? Neměl spíše nechat vůz zpomalit na přijatelnou rychlost a poté dobrzdit? Z osobní zkušenosti vím, že to fungovalo u Š120, když mě opustilo ve 120 km/h pravé zadní kolo;)
Jak je vidět, praskla zadní pneumatika. Je třeba si uvědomit, že u tatry 613 se to dá považovat za "konstrukční vadu". Znám minimálně dva případy, kdy praskla zadní pneumatika a v obou případech to byly celkem nové pneumatiky, značkové, obě praskly při vysoké rychlosti, cca 160-180 km/h. Tou "konstrukční vadou" mám na mysli, že při vysoké rychlosti a vysokém zatížení motoru žene chladící ventilátor motoru rozpálený vzduch, který příspívá k nadměrnému ohřívání zadních pneumatik. Pak asi stačí, aby byla guma více nahuštěna + rychlost + teplota + nějaká "vada", která by se za běžného provozu nebo u jiného auta neprojevila a problém je na světě. Navíc pokud se jedná a starou Barumku, vesměs sjetou, tak není co dodat.
K nehodě: nemyslíte, že její příčinou bylo hlavně to, že začal v kritické situaci brzdit třema kolama? Neměl spíše nechat vůz zpomalit na přijatelnou rychlost a poté dobrzdit? Z osobní zkušenosti vím, že to fungovalo u Š120, když mě opustilo ve 120 km/h pravé zadní kolo;)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných