Technické problémy s našimi tatrovkami
-
michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa michal heky » 19 Apr 2005, 17:33
René napísal:...no vidíš. Tak sa zase potvrdilo čo hovorím. Akonáhle je tam moje meno tak to nikto nečíta poriadne!
Klid, ja ctu nepozorne skoro vsechny prispevky. Pokud tedy srotem nejezdis, tak se omlouvam.
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 20:09
Mojzo napísal:Mne je jedno koľko stojí provoz na Tatre, je to pôžitok môjho života, stojí mi to za to.
...i keď dnešným rokom začínam obmedzovať jej ničenie v everyday provoze. Uvažujem o dobrej kúpe
Je to veľmi úsporné a spoľahlivé auto, navyše vnútorný priestor ponúka možnosť, že mi to auto vyrobí nejaké peniaze.
Mne je jedno čím sa prevážam. Lebo skutočne sa vozím iba v Tatre 613 (to platí aj pre T603, T87 a podobne, keby som ich mal, všakže)
No jo Matěji, to mně je do jisté výše také úplně jedno, na kolik vyjde provoz flotily tatrovek, pokud je provozuju jenom příležitostně...
Vidíš, jsme na tom stejně, akorát já celkem vážně uvažuju o Fabii TDI, 74kW a 250 Nm je při té hmotnosti celkem sympatických, jistě to pojede lépe jak Tatra a za 5 litrů...
-
Sedo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1429
- Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11
Príspevok
od užívateľa Sedo » 19 Apr 2005, 20:25
Kazdy ma okrem Tatry este aj ine auto. (bodka)
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 20:34
Je to už dneska asi rozumný. Já mám kromě tatry zatím jenom dalších pět tater, ale na škodofce už se intenzivně pracuje...
-
Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 20:45
Čo si mi tým vlastne chcel povedať Luboš?
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 20:58
...že ta letošní zima s tatrou už asi byla opravdu ta poslední...
-
Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 20:59
No ja som v zime nechodil Tatrou, ale na Opli Omega taže neviem
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 21:02
No tak to jsi everyday provoz s tatrou ani nezažil..
-
Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 21:09
iba 6 mesiacov v roku, keď sú čisté cesty. Nebudem ju katovať v tej všetkej soli blee.
A kým sa pri -20 dostane ten motor na pracovnú teplotu to radšej ani nechcem zažiť
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 21:11
Po jistých opatřeních (dečka atd.) i po pouhých 30 kilometrech...
-
Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 21:22
Noo... vybooorne. Jazda v zime na 10 kilometrovú vzdialenosť - najrýchlejší spôsob jak zkatovať motor
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 21:31
V parném létě se ten motor ohřeje tak po 20-25 km, však to znáš sám, takže při takových desetikilometrových přískocích jsi na tom úplně stejně... Holt to není škodofka, aby se to ohřálo po 5 km...
-
Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 22:00
no ohreje sa to na 60 stupňov dosť rýchlo v tom neni problém, vtedy to už ide dobre
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 19 Apr 2005, 22:05
No tak ono to ide dobre i když je to studený, ale nemá to provozní teplotu... Ten odpojený větrák u čtverek je velký plus, zato jednička s bohatou směsí je neřešitelný problém...
-
Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Mojžo » 19 Apr 2005, 22:11
Určite pri 60 stupňoch to ide lepšie jak 20 sekúnd po naštartovaní
)
-
radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa radek » 20 Apr 2005, 07:35
Já nevím Mojžo, mě to jede naprosto stejně, ať je to ohřáté na -5 či +105 stupňů. Ale když to tady čtu, někde bude zřejmě chyba......
Jak to mám udělat, aby mi to auto kultivovaně jelo až když se ohřeje alespoň na 60, či ujede minimálně 10 km?
-
Neregistrovaný
Príspevok
od užívateľa Neregistrovaný » 20 Apr 2005, 07:59
Neviem no, nešoféroval som len jednu Tatru, ale proste zastudena nie ej ono a určite to nejde rovnako
-
René
Príspevok
od užívateľa René » 21 Apr 2005, 08:06
... možno som to už niekde písal ale aj tak to zopakujem že teplota na budíku je teplota oleja ako všetci iste viete a teda podotýkam že to nieje adekvátna odozva na teplotu motora aspon nie pri studenom motore lebo teplota motora sa dvíha o dosť rýchlejšie ako teplota oleja u tohoto riešenia! Takže sa toho až tak netreba báť a na druhej strane je to aj čiastočná výhoda že motor už je teplejší a olej studenší lebo je viskóznejší a teda aj lepšie utesní ešte to neutesnené vplyvom nezohriateho motora.
Toto ale naopak platí potom aj pri úplne zohriatom motore. A to tak že olej sa už dostatočne chladí v chladiči ale teplota hláv s tým zase nekorešponduje lebo ich teplota sa ďalej pri vysokom tepelnom zaťažení dvíha a teplota oleja stojí na prijateľnej hodnote. Alebo sa dvihne ale až po určitom čase keď som to zaťaženie prekonal a teraz už pôjdej aj normálne (tepelná zotrvačnosť). Toto sa deje v kopcoch v teple pri jazde na nevhodných otáčkach, čiže pod 3000 ale ja sa radšej držím kolo 3500.
-
Neregistrovaný
Príspevok
od užívateľa Neregistrovaný » 21 Apr 2005, 08:21
Ja jazdim vyhradne nad 5000 a este som motor neprehrial, takze rene ma pravdu.
-
Som zaregistrovany
Príspevok
od užívateľa Som zaregistrovany » 21 Apr 2005, 09:27
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní