Háže jiskru, teče benzín, žhavý ale netopí...

Technické problémy s našimi tatrovkami

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Háže jiskru, teče benzín, žhavý ale netopí...

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 02 Jan 2007, 11:38

Ahoj,
tak jsem konečně přes svátky pracoval na přepojení benzínového topení BN4 , ale po vyzkoušení ( přivedení benzínu + napětí) nic... Vše funguje podle mě tak jak má jen nenaskočí topení - nepodpálí se... Přitom jsem vymontoval svíčku - jiskru háže, vymontoval jsem žhavící svíčku - žhaví, vymontoval jsem trysku - mokrá, a průchozí, ventil taky spíná...Tak teda nevím co s tím ještě může být...

Nevíte na co by jsem měl mrknout?

Dík honza

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Jan 2007, 12:11

pokiaľ má kúrenie v poriadku žhavenie, iskru aj benzín a nenaskočí, skontroluj ešte, či má aj dosť vzduchu na horenie (taký tenký prívod zboku - či nie je napr. upchatý)...

samozrejmé veci písať nebudem, ale prever si pre istotu aj tie (benzín je OK? - nie napr. technický, dostatočné otáčky motorčeka, vzdialenosť elektród iskrovej sviečky 2,5mm atď...)

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 02 Jan 2007, 12:26

Dík tak to se taky podívám...

mirekMS

Príspevok od užívateľa mirekMS » 09 Máj 2007, 06:59

Zdravím všechny tatrováky,
mám ten samý problém, ale s topením Ebespecher. Také to tipuji na vzduch a zajímalo by mne, jak to napravit. Nerad bych to celé demontoval. Předem děkuji za odpověď.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 09 Máj 2007, 11:50

Nemá někdo z přítomných soudruhů tu těsnící gumu, co je ve ventilu BN4?

Nejde mi seřídit topení a typl bych to na tento problém. Furt hulí jak Bob Marley;)

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 09 Máj 2007, 18:58

Zkus odpojit žhavící část na svíčce a zkus nastartovat topení ( nebo žhavící svíčku samotnou - nevím jak ý je rozdíl v BN a BNI)

Mě to takhle kdysi fungovalo - neptej se mně proč.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 09 Máj 2007, 21:14

No Edo fungovalo to, poněvadž jsi měl bordel v elektrice :D

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 10 Máj 2007, 06:53

se žhavením to nebylo schopne se chytnout.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 10 Máj 2007, 07:22

Bylo to BN4/I Edo, že, když jsi odpojil žhavící část svíčky, motorek topení se rozběhl rychleji = bylo více pulzů pro čerpadlo benzínu a zmizel zásadní pokles napájecího napětí a čerpadlo tak dodalo alespoň trochu benzínu a topení chytlo. Když se žhavení připojilo, jeho elektrickou zátěží se zpomalilo otáčení motorku topení, klesl počet impulzů i celkové napájecí napětí na svorkách topení hluboko pod 12V a čerpadlo nebylo schopné svým občasným klepnutím dodat palivo k hoření. Stačilo opět odpojit žhavení a hle, topení startovalo. Mám pravdu?

Je to exemplární případ zanedbané údržby (kontakty přerušovače pro palivové čerpadlo) spojené se zásadními nedostatky v hlavním napájecím přívodu topení (uhnilá/oxidovaná kostra, nedotažené svorky, nízké napětí baterií(e) v autě). Ze zkušeností příležitostných uživatelů T613 s takto "kvalitně" pracujícím topením pak vznikají ty zkazky o nefunkčních a problematických topeních, co je rádi opisují novináři do svých rádobyrecenzí.....

Užívateľov profilový obrázok
Tatros
Diskutujúci
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 20 Feb 2007, 19:51
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tatros » 15 Okt 2007, 17:39

Mě zase topení hází jiskru,žhaví,ale čerpadlo nejede a bliká kontrolka bufiku.Zkoušel jsem zapojit zvlášť baterku k čerpadílku a jednou to cvaklo.Zkusím ještě zkontrolovat to co psal radek,ale kdyby ještě někoho něco napadlo,tak prosím napište.Zima se blíží :shock:

Užívateľov profilový obrázok
peterzz
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 20 Sep 2005, 22:08
Tatry, ktoré vlastním: Ex 613-3 `87,84,81,91
Bydlisko: Pod horou,v zime trochu nizsie
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa peterzz » 15 Okt 2007, 19:46

To Tatros:
Na tele bufika je pod termostatom dobehu umiestnena bimetalova poistka,ta je zrejme stale rozpojena preto ti blika kontrolka.Staci ten bimetal napruzit na opacnu stranu aby bol kontakt zopnuty.

Ronald Bergmann
Diskutujúci
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 12 Apr 2006, 20:52
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Ronald Bergmann » 15 Okt 2007, 19:51

A čo tak jeden termostat k bufíku BN4/I by nebol? Skúste mi ponúknuť,prosím

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 30 neregistrovaných