Strana 1 z 1

Háže jiskru, teče benzín, žhavý ale netopí...

Napísané: 02 Jan 2007, 11:38
od užívateľa Jan Papírník
Ahoj,
tak jsem konečně přes svátky pracoval na přepojení benzínového topení BN4 , ale po vyzkoušení ( přivedení benzínu + napětí) nic... Vše funguje podle mě tak jak má jen nenaskočí topení - nepodpálí se... Přitom jsem vymontoval svíčku - jiskru háže, vymontoval jsem žhavící svíčku - žhaví, vymontoval jsem trysku - mokrá, a průchozí, ventil taky spíná...Tak teda nevím co s tím ještě může být...

Nevíte na co by jsem měl mrknout?

Dík honza

Napísané: 02 Jan 2007, 12:11
od užívateľa ondrej
pokiaľ má kúrenie v poriadku žhavenie, iskru aj benzín a nenaskočí, skontroluj ešte, či má aj dosť vzduchu na horenie (taký tenký prívod zboku - či nie je napr. upchatý)...

samozrejmé veci písať nebudem, ale prever si pre istotu aj tie (benzín je OK? - nie napr. technický, dostatočné otáčky motorčeka, vzdialenosť elektród iskrovej sviečky 2,5mm atď...)

Napísané: 02 Jan 2007, 12:26
od užívateľa Jan Papírník
Dík tak to se taky podívám...

Napísané: 09 Máj 2007, 06:59
od užívateľa mirekMS
Zdravím všechny tatrováky,
mám ten samý problém, ale s topením Ebespecher. Také to tipuji na vzduch a zajímalo by mne, jak to napravit. Nerad bych to celé demontoval. Předem děkuji za odpověď.

Napísané: 09 Máj 2007, 11:50
od užívateľa Zdicho
Nemá někdo z přítomných soudruhů tu těsnící gumu, co je ve ventilu BN4?

Nejde mi seřídit topení a typl bych to na tento problém. Furt hulí jak Bob Marley;)

Napísané: 09 Máj 2007, 18:58
od užívateľa Eda
Zkus odpojit žhavící část na svíčce a zkus nastartovat topení ( nebo žhavící svíčku samotnou - nevím jak ý je rozdíl v BN a BNI)

Mě to takhle kdysi fungovalo - neptej se mně proč.

Napísané: 09 Máj 2007, 21:14
od užívateľa radek
No Edo fungovalo to, poněvadž jsi měl bordel v elektrice :D

Napísané: 10 Máj 2007, 06:53
od užívateľa Eda
se žhavením to nebylo schopne se chytnout.

Napísané: 10 Máj 2007, 07:22
od užívateľa radek
Bylo to BN4/I Edo, že, když jsi odpojil žhavící část svíčky, motorek topení se rozběhl rychleji = bylo více pulzů pro čerpadlo benzínu a zmizel zásadní pokles napájecího napětí a čerpadlo tak dodalo alespoň trochu benzínu a topení chytlo. Když se žhavení připojilo, jeho elektrickou zátěží se zpomalilo otáčení motorku topení, klesl počet impulzů i celkové napájecí napětí na svorkách topení hluboko pod 12V a čerpadlo nebylo schopné svým občasným klepnutím dodat palivo k hoření. Stačilo opět odpojit žhavení a hle, topení startovalo. Mám pravdu?

Je to exemplární případ zanedbané údržby (kontakty přerušovače pro palivové čerpadlo) spojené se zásadními nedostatky v hlavním napájecím přívodu topení (uhnilá/oxidovaná kostra, nedotažené svorky, nízké napětí baterií(e) v autě). Ze zkušeností příležitostných uživatelů T613 s takto "kvalitně" pracujícím topením pak vznikají ty zkazky o nefunkčních a problematických topeních, co je rádi opisují novináři do svých rádobyrecenzí.....

Napísané: 15 Okt 2007, 17:39
od užívateľa Tatros
Mě zase topení hází jiskru,žhaví,ale čerpadlo nejede a bliká kontrolka bufiku.Zkoušel jsem zapojit zvlášť baterku k čerpadílku a jednou to cvaklo.Zkusím ještě zkontrolovat to co psal radek,ale kdyby ještě někoho něco napadlo,tak prosím napište.Zima se blíží :shock:

Napísané: 15 Okt 2007, 19:46
od užívateľa peterzz
To Tatros:
Na tele bufika je pod termostatom dobehu umiestnena bimetalova poistka,ta je zrejme stale rozpojena preto ti blika kontrolka.Staci ten bimetal napruzit na opacnu stranu aby bol kontakt zopnuty.

Napísané: 15 Okt 2007, 19:51
od užívateľa Ronald Bergmann
A čo tak jeden termostat k bufíku BN4/I by nebol? Skúste mi ponúknuť,prosím