Jak dostat z613-ky víc výkonu?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Jak dostat z613-ky víc výkonu?

Príspevok od užívateľa Muf » 06 Jan 2006, 19:50

Doufám, že to tu ještě nebylo... :)
Takže téma je: Máme tu sice docela slušnou luxusní limuzínu, ale dnes už to není úplně vono. Přeci jenom najdou se i větší borci. Aby to bylo dokonalý, chtělo by to trochu víc výkonu...
Takže co se s tím dá dělat? Zvýšit objem? Jiná příprava směsi? Turbo?
Teoretické návrhy sem :lol:

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 06 Jan 2006, 19:59

dúfam že to nechceš bastliť tú 613-1.... :shock:
s tým nebudeš mať moc úspechu...

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 06 Jan 2006, 20:07

Dé si tam duchadlo :mrgreen:
- s tím ti poradí Mr. René......... :|

Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Muf » 06 Jan 2006, 20:33

Neboj, nic se bastlit nechystám. Vše pouze v teoretické rovině.
Takže co by TEORETICKY šlo udělat?
Představte si, že se vám líbí 613-ka tak strašně moc, že si na její bázi chcete udělat auto, které by obstálo v současné konkurenci, vydrželo minimálně 10 let provozu, řekněme najelo tak 300 tisíc km, mělo stovku za 8 sekund, maximálku 230 km/h, běžně pohodlně mohlo jet 200 km/h a spotřebovalo do řekněme 18-20 litrů. Podmínkou je automatická převodovka, ABS, ESP :shock: .
A rozpočet máte třeba 1,5 mega.
Prostě to udělat celý odznova, třeba na bázi 613-2 s chromem :D

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 06 Jan 2006, 20:43

až na tú aut. prevodovku, a pohodlnú jazdu pri 200 na chromke(airo hluk) je to za 1,5mega docela realne, ale aj tak nebudeš rýchleší a pohodlnejší jak čipnutá koktávka PD...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 06 Jan 2006, 20:46

Ale ved ono to uz tak vyrobca spravil, ze to chodilo 230 a zrychlenie to malo okolo 8s .. predsa kratke Mi :P
Az na vzhlad chromky ... a ani 1.5 mega nepotrebujes :)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Jan 2006, 21:11

Hmm : - ))))))))

Tak toto čo popisuješ je Tatra 613-4 Mi s krátkou karosériou, jak vraví Tomáš.

0-100 za 7,9 sekundy (roaring BMW killer - citát z britského webu)
max: 230 km/h, 200 konštantne v pohode.

Ono i karburátorový motor v skutočne dobrom stave, zladený, s dobrými spotrebnými vecami (sviečky, sviečkové káble, hlava rozdelovača...) ťahá jak pila. Tie prvé motory tak živé neboli, napríklad sa to spomína aj v "Kopřivnický Express" - test T613-3.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Jan 2006, 21:14

No a ak chceš tuning...

1. urobiť si sanie, aj leštené a na to poriadne karburátory, trebars narvať tam 4x DCOE horizontály, mňam 8)
2. objem!!! abo prevŕtať abo na to ísť štýlom Tatra - čiže Porsche valce
3. ostré vačky
...

a čo riešime? Za 1 500 000 Českých Ti určite pán Bordovský postaví poriadny tuningový motor čo bude dvíhať predok a trhať dlažobné kocky

Marko

Príspevok od užívateľa Marko » 06 Jan 2006, 21:14

A nie je lepšie si zohnať za 1,5 mega dosť slušný motorček z bavoráčika nejakú 8 so 450 koňmi??????? A spraviť si z chromky "Trhač asfaltu"

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Jan 2006, 21:17

áále... motor z Bawora kašlemeeee. My chceme motor Tatra V8 synak!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Jan 2006, 21:18

Nějaká řešení by tu byla:

- nějakou desetinku přidá pětistupňová převodovka, ale ta už 300 tis. km většinou nevydrží

- vyhození karburátorů a nahrazení vstřikovacím systémem z 4iKat motoru. Trochu to pomůže, výkon jde o pár koníků nahoru, bohužel průběh kroutícího momentu už není tak skvělý a v nižších otáčkách je to línější

- docela se osvědčilo rozumné zvyšování objemu až do nějakých 4,36 l, což měly třeba některé poslední sedmistovky + hafo aut dodatečně, několik aut jezdí i se čtyřlitrovými motory. Občas se už i za socialismu, hlavně u Narexu převrtávaly dokonce původní válce na nějakých 88 mm, taky to asi mělo význam.

- turbo na tomhle motoru je blbost, na to už se přišlo před 30ti lety. Výkon to sice mělo, ale motor měl tendenci se roztavit...

- dříve v Kopřivnici uvažovali o zkrácení motoru o dva válce, pak se to i uplatňovalo v autokrosu, mně ale napadlo naopak ten motor o čtyři válce prodloužit. Kdyby se to někdo s volným 1,5 milionem rozhodl financovat, nárůst výkonu by byl jistý. :D

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 06 Jan 2006, 21:22

Mufe, tou luxusní limuzínou myslíš co? Chromku???

Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Muf » 06 Jan 2006, 22:04

MarekK: Proč by nešel automat? Vždyť se prý nějaký třístupňový dával do K alias landaulet. Určitě to nebylo nic nesériového, prý borg warner. Určitě by se tam nechal napasovat nějaký modernější šestikvalt s tiptronicem :lol:

No tak to zase nebude tak strašnej rozpočet. Vezmeme jednu Mi Short, "backdate"-neme na vzhled 613-1/2, před tím ale vše rozebereme a pořádně ochráníme proti korozi, pro jistotu dáme co nejvíc dílů (blatníky)z plastu.
Pak tam nějak našroubujeme ten automat, na ABS se prý v závěru výroby už taky pracovalo, tak snad by něco vymyslet šlo...

Kvalitní interiér z kůže a dřeva by se mohl vejít do 100 tis. Ta elektronika řekněme taky. Převodovka další kilo. Práce na karoserii taky. Motor taktéž, možná i s novými zvětšenými válci...

No uznejte, není to lepší kára než tuctová vyšší střední za stejné peníze?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Jan 2006, 22:28

Já bych to řešil instalací ikat motoru do chromky. Auta to jsou téměř identická a chromka by nemusela být tak zkorodovaná. Servořízení, pokud by se na něm trvalo, by se v obou případech muselo řešit nově, tak bychom se bez úprav karosérie v těchto místech stejně neobešli.

S tím napasováním automatické převodovky to nebude asi tak jednoduché. Běžný automat s měničem by si vyžádal docela dost zásadních úprav i na motoru.

ABS do tatry nikdy připraveno nebylo, ale naštěstí další automobilky nezaspaly, tak to není neřešitelné. :) Vůbec, celou brzdovou soustavu by chtělo omladit o 30 let.

---------

Ale takovéhle snahy o modernizaci nevidím moc reálně, když si to člověk podrobně prohlídne, tak je mu jasné, že to auto je zastaralé úplně ve všem a není na čem stavět...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 06 Jan 2006, 22:34

plastáky do takej káry!!! to teda nie....250tis karoseria, 500tis motor, 250tis podvozok, 2OOtis interier + nejaká pojazdná chromka za pár desiatok tis (prečo vlastne chromka?), ABS je len otázkou chcenia a penazí (WABCO, a je v tom aj ETC), ja by som zostal pri renovovanom 5q (mne úplne vyhovuje)

kruci, to sú sny,nechcem sa zobudit...

Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Muf » 06 Jan 2006, 23:02

Když do limuzíny prostě patří automat... :wink: A já mam automaty tak rád...
Dokážete si třeba S-kovýho méďu představit s automatem? Asi jo, ale je to sociální :lol: Nebo třeba nějakej americkej koráb...
To, že se automat do 613ky nedával vidím spíš jenom v tom, že v ČSSR o něm skoro nikdo ani nevěděl, že existuje a hlavně neměli technologii a dovážet to by stálo vzácné devizové prostředky :-)
Proto těch kabrioletů bylo asi jen 5 :-)
Ale ne, já vím, tam byl automat kvůli přehlídkám, aby se s tím dalo jet krokem...

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 06 Jan 2006, 23:12

To jsou věci... Na T613 mi přišlo k řešení spousta věcí, jen snad nikdy to, že by málo jela. A hlavně za 1,5mega bych tedy pořídil něco úplně jiného než se rok hrabal s velmi nejistým výsledkem, že mě pak deklasuje nějaký čipnutá koloběžka :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Jan 2006, 23:16

Problém i za socialismu byl v tom, že auto s automatickou převodovkou má znatelně vyšší spotřebu. Na snížení spotřeby T613 se dost zapracovalo a i přesto byla z rozhodnutí vlády v době tehdejší ropné snížena produkce šestsettřináctek asi o 70%. Kdyby měla automat, přestala by se možná vyrábět úplně...

Mimochodem, podle běžného typového rozlišování je to sedan. Do limuzíny by to muselo trochu povyrůst... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 06 Jan 2006, 23:26

Luboš: Jaktože ABS do Tatry nikdy nebylo? Zrovna do T700 bylo připraveno od firmy Wabco. Stejně tak airbag z Hondy. Vše se válí na vývoji, pokud to ještě nevyhodili. Stačilo to jen namontovat a odzkoušet, jenže jim chyběly dva miliony, prostě je nikde nenašli. Děsivá představa...

Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Muf » 06 Jan 2006, 23:34

Luboš: to, že má automat vyšší spotřebu je urban legend. Nemusí to tak být vždy. Znám auta, kde je spotřeba ve verzi s automatem naopak nižsí. Například Porsche 928 (to koukáte, co?) nebo Land Rover Discovery (tady jsem si jist minimálně tou generací, co se vyráběla v půlce 90. let)
Je to spíš tak, že ta auta mají vyšší spotřebu ve městě, kde je to dáno konstrukcí a ztrátami v převodovém ústrojí během rozjíždění. Ale já si zase myslím, že právě ve městě je ten automat nejvděčnější. Když si porovnám, jaké to je šinout se na Wilsonově před Hlavním nádražím v koloně s automatem a s manuálem, je to jasný :wink:
Ve vyšších rychlostech mívají automaty stejně pevné přemostění a navíc ještě většína točí při stejné rychlosti méně otáček a proto pak ta spotřeba...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných