Jak dostat z613-ky víc výkonu?
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
Jak dostat z613-ky víc výkonu?
Doufám, že to tu ještě nebylo...
Takže téma je: Máme tu sice docela slušnou luxusní limuzínu, ale dnes už to není úplně vono. Přeci jenom najdou se i větší borci. Aby to bylo dokonalý, chtělo by to trochu víc výkonu...
Takže co se s tím dá dělat? Zvýšit objem? Jiná příprava směsi? Turbo?
Teoretické návrhy sem
Takže téma je: Máme tu sice docela slušnou luxusní limuzínu, ale dnes už to není úplně vono. Přeci jenom najdou se i větší borci. Aby to bylo dokonalý, chtělo by to trochu víc výkonu...
Takže co se s tím dá dělat? Zvýšit objem? Jiná příprava směsi? Turbo?
Teoretické návrhy sem
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
Neboj, nic se bastlit nechystám. Vše pouze v teoretické rovině.
Takže co by TEORETICKY šlo udělat?
Představte si, že se vám líbí 613-ka tak strašně moc, že si na její bázi chcete udělat auto, které by obstálo v současné konkurenci, vydrželo minimálně 10 let provozu, řekněme najelo tak 300 tisíc km, mělo stovku za 8 sekund, maximálku 230 km/h, běžně pohodlně mohlo jet 200 km/h a spotřebovalo do řekněme 18-20 litrů. Podmínkou je automatická převodovka, ABS, ESP .
A rozpočet máte třeba 1,5 mega.
Prostě to udělat celý odznova, třeba na bázi 613-2 s chromem
Takže co by TEORETICKY šlo udělat?
Představte si, že se vám líbí 613-ka tak strašně moc, že si na její bázi chcete udělat auto, které by obstálo v současné konkurenci, vydrželo minimálně 10 let provozu, řekněme najelo tak 300 tisíc km, mělo stovku za 8 sekund, maximálku 230 km/h, běžně pohodlně mohlo jet 200 km/h a spotřebovalo do řekněme 18-20 litrů. Podmínkou je automatická převodovka, ABS, ESP .
A rozpočet máte třeba 1,5 mega.
Prostě to udělat celý odznova, třeba na bázi 613-2 s chromem
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Hmm : - ))))))))
Tak toto čo popisuješ je Tatra 613-4 Mi s krátkou karosériou, jak vraví Tomáš.
0-100 za 7,9 sekundy (roaring BMW killer - citát z britského webu)
max: 230 km/h, 200 konštantne v pohode.
Ono i karburátorový motor v skutočne dobrom stave, zladený, s dobrými spotrebnými vecami (sviečky, sviečkové káble, hlava rozdelovača...) ťahá jak pila. Tie prvé motory tak živé neboli, napríklad sa to spomína aj v "Kopřivnický Express" - test T613-3.
Tak toto čo popisuješ je Tatra 613-4 Mi s krátkou karosériou, jak vraví Tomáš.
0-100 za 7,9 sekundy (roaring BMW killer - citát z britského webu)
max: 230 km/h, 200 konštantne v pohode.
Ono i karburátorový motor v skutočne dobrom stave, zladený, s dobrými spotrebnými vecami (sviečky, sviečkové káble, hlava rozdelovača...) ťahá jak pila. Tie prvé motory tak živé neboli, napríklad sa to spomína aj v "Kopřivnický Express" - test T613-3.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
No a ak chceš tuning...
1. urobiť si sanie, aj leštené a na to poriadne karburátory, trebars narvať tam 4x DCOE horizontály, mňam
2. objem!!! abo prevŕtať abo na to ísť štýlom Tatra - čiže Porsche valce
3. ostré vačky
...
a čo riešime? Za 1 500 000 Českých Ti určite pán Bordovský postaví poriadny tuningový motor čo bude dvíhať predok a trhať dlažobné kocky
1. urobiť si sanie, aj leštené a na to poriadne karburátory, trebars narvať tam 4x DCOE horizontály, mňam
2. objem!!! abo prevŕtať abo na to ísť štýlom Tatra - čiže Porsche valce
3. ostré vačky
...
a čo riešime? Za 1 500 000 Českých Ti určite pán Bordovský postaví poriadny tuningový motor čo bude dvíhať predok a trhať dlažobné kocky
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Nějaká řešení by tu byla:
- nějakou desetinku přidá pětistupňová převodovka, ale ta už 300 tis. km většinou nevydrží
- vyhození karburátorů a nahrazení vstřikovacím systémem z 4iKat motoru. Trochu to pomůže, výkon jde o pár koníků nahoru, bohužel průběh kroutícího momentu už není tak skvělý a v nižších otáčkách je to línější
- docela se osvědčilo rozumné zvyšování objemu až do nějakých 4,36 l, což měly třeba některé poslední sedmistovky + hafo aut dodatečně, několik aut jezdí i se čtyřlitrovými motory. Občas se už i za socialismu, hlavně u Narexu převrtávaly dokonce původní válce na nějakých 88 mm, taky to asi mělo význam.
- turbo na tomhle motoru je blbost, na to už se přišlo před 30ti lety. Výkon to sice mělo, ale motor měl tendenci se roztavit...
- dříve v Kopřivnici uvažovali o zkrácení motoru o dva válce, pak se to i uplatňovalo v autokrosu, mně ale napadlo naopak ten motor o čtyři válce prodloužit. Kdyby se to někdo s volným 1,5 milionem rozhodl financovat, nárůst výkonu by byl jistý.
- nějakou desetinku přidá pětistupňová převodovka, ale ta už 300 tis. km většinou nevydrží
- vyhození karburátorů a nahrazení vstřikovacím systémem z 4iKat motoru. Trochu to pomůže, výkon jde o pár koníků nahoru, bohužel průběh kroutícího momentu už není tak skvělý a v nižších otáčkách je to línější
- docela se osvědčilo rozumné zvyšování objemu až do nějakých 4,36 l, což měly třeba některé poslední sedmistovky + hafo aut dodatečně, několik aut jezdí i se čtyřlitrovými motory. Občas se už i za socialismu, hlavně u Narexu převrtávaly dokonce původní válce na nějakých 88 mm, taky to asi mělo význam.
- turbo na tomhle motoru je blbost, na to už se přišlo před 30ti lety. Výkon to sice mělo, ale motor měl tendenci se roztavit...
- dříve v Kopřivnici uvažovali o zkrácení motoru o dva válce, pak se to i uplatňovalo v autokrosu, mně ale napadlo naopak ten motor o čtyři válce prodloužit. Kdyby se to někdo s volným 1,5 milionem rozhodl financovat, nárůst výkonu by byl jistý.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
MarekK: Proč by nešel automat? Vždyť se prý nějaký třístupňový dával do K alias landaulet. Určitě to nebylo nic nesériového, prý borg warner. Určitě by se tam nechal napasovat nějaký modernější šestikvalt s tiptronicem
No tak to zase nebude tak strašnej rozpočet. Vezmeme jednu Mi Short, "backdate"-neme na vzhled 613-1/2, před tím ale vše rozebereme a pořádně ochráníme proti korozi, pro jistotu dáme co nejvíc dílů (blatníky)z plastu.
Pak tam nějak našroubujeme ten automat, na ABS se prý v závěru výroby už taky pracovalo, tak snad by něco vymyslet šlo...
Kvalitní interiér z kůže a dřeva by se mohl vejít do 100 tis. Ta elektronika řekněme taky. Převodovka další kilo. Práce na karoserii taky. Motor taktéž, možná i s novými zvětšenými válci...
No uznejte, není to lepší kára než tuctová vyšší střední za stejné peníze?
No tak to zase nebude tak strašnej rozpočet. Vezmeme jednu Mi Short, "backdate"-neme na vzhled 613-1/2, před tím ale vše rozebereme a pořádně ochráníme proti korozi, pro jistotu dáme co nejvíc dílů (blatníky)z plastu.
Pak tam nějak našroubujeme ten automat, na ABS se prý v závěru výroby už taky pracovalo, tak snad by něco vymyslet šlo...
Kvalitní interiér z kůže a dřeva by se mohl vejít do 100 tis. Ta elektronika řekněme taky. Převodovka další kilo. Práce na karoserii taky. Motor taktéž, možná i s novými zvětšenými válci...
No uznejte, není to lepší kára než tuctová vyšší střední za stejné peníze?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já bych to řešil instalací ikat motoru do chromky. Auta to jsou téměř identická a chromka by nemusela být tak zkorodovaná. Servořízení, pokud by se na něm trvalo, by se v obou případech muselo řešit nově, tak bychom se bez úprav karosérie v těchto místech stejně neobešli.
S tím napasováním automatické převodovky to nebude asi tak jednoduché. Běžný automat s měničem by si vyžádal docela dost zásadních úprav i na motoru.
ABS do tatry nikdy připraveno nebylo, ale naštěstí další automobilky nezaspaly, tak to není neřešitelné. Vůbec, celou brzdovou soustavu by chtělo omladit o 30 let.
---------
Ale takovéhle snahy o modernizaci nevidím moc reálně, když si to člověk podrobně prohlídne, tak je mu jasné, že to auto je zastaralé úplně ve všem a není na čem stavět...
S tím napasováním automatické převodovky to nebude asi tak jednoduché. Běžný automat s měničem by si vyžádal docela dost zásadních úprav i na motoru.
ABS do tatry nikdy připraveno nebylo, ale naštěstí další automobilky nezaspaly, tak to není neřešitelné. Vůbec, celou brzdovou soustavu by chtělo omladit o 30 let.
---------
Ale takovéhle snahy o modernizaci nevidím moc reálně, když si to člověk podrobně prohlídne, tak je mu jasné, že to auto je zastaralé úplně ve všem a není na čem stavět...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
plastáky do takej káry!!! to teda nie....250tis karoseria, 500tis motor, 250tis podvozok, 2OOtis interier + nejaká pojazdná chromka za pár desiatok tis (prečo vlastne chromka?), ABS je len otázkou chcenia a penazí (WABCO, a je v tom aj ETC), ja by som zostal pri renovovanom 5q (mne úplne vyhovuje)
kruci, to sú sny,nechcem sa zobudit...
kruci, to sú sny,nechcem sa zobudit...
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
Když do limuzíny prostě patří automat... A já mam automaty tak rád...
Dokážete si třeba S-kovýho méďu představit s automatem? Asi jo, ale je to sociální Nebo třeba nějakej americkej koráb...
To, že se automat do 613ky nedával vidím spíš jenom v tom, že v ČSSR o něm skoro nikdo ani nevěděl, že existuje a hlavně neměli technologii a dovážet to by stálo vzácné devizové prostředky
Proto těch kabrioletů bylo asi jen 5
Ale ne, já vím, tam byl automat kvůli přehlídkám, aby se s tím dalo jet krokem...
Dokážete si třeba S-kovýho méďu představit s automatem? Asi jo, ale je to sociální Nebo třeba nějakej americkej koráb...
To, že se automat do 613ky nedával vidím spíš jenom v tom, že v ČSSR o něm skoro nikdo ani nevěděl, že existuje a hlavně neměli technologii a dovážet to by stálo vzácné devizové prostředky
Proto těch kabrioletů bylo asi jen 5
Ale ne, já vím, tam byl automat kvůli přehlídkám, aby se s tím dalo jet krokem...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Problém i za socialismu byl v tom, že auto s automatickou převodovkou má znatelně vyšší spotřebu. Na snížení spotřeby T613 se dost zapracovalo a i přesto byla z rozhodnutí vlády v době tehdejší ropné snížena produkce šestsettřináctek asi o 70%. Kdyby měla automat, přestala by se možná vyrábět úplně...
Mimochodem, podle běžného typového rozlišování je to sedan. Do limuzíny by to muselo trochu povyrůst...
Mimochodem, podle běžného typového rozlišování je to sedan. Do limuzíny by to muselo trochu povyrůst...
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš: to, že má automat vyšší spotřebu je urban legend. Nemusí to tak být vždy. Znám auta, kde je spotřeba ve verzi s automatem naopak nižsí. Například Porsche 928 (to koukáte, co?) nebo Land Rover Discovery (tady jsem si jist minimálně tou generací, co se vyráběla v půlce 90. let)
Je to spíš tak, že ta auta mají vyšší spotřebu ve městě, kde je to dáno konstrukcí a ztrátami v převodovém ústrojí během rozjíždění. Ale já si zase myslím, že právě ve městě je ten automat nejvděčnější. Když si porovnám, jaké to je šinout se na Wilsonově před Hlavním nádražím v koloně s automatem a s manuálem, je to jasný
Ve vyšších rychlostech mívají automaty stejně pevné přemostění a navíc ještě většína točí při stejné rychlosti méně otáček a proto pak ta spotřeba...
Je to spíš tak, že ta auta mají vyšší spotřebu ve městě, kde je to dáno konstrukcí a ztrátami v převodovém ústrojí během rozjíždění. Ale já si zase myslím, že právě ve městě je ten automat nejvděčnější. Když si porovnám, jaké to je šinout se na Wilsonově před Hlavním nádražím v koloně s automatem a s manuálem, je to jasný
Ve vyšších rychlostech mívají automaty stejně pevné přemostění a navíc ještě většína točí při stejné rychlosti méně otáček a proto pak ta spotřeba...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných