Strana 1 z 4

koncový díl výfuku

Napísané: 06 Jan 2006, 14:35
od užívateľa MartinD
Potýkám se s problémem, jak sundat tlumič výfuku. Sekáčem a kladivem (mohl by to být zajímavý znak pro Tatraservisy :D ) jsem postupně povolil všech 8 matic (teoreticky 16ka klíč). Výfuk však stále drží, jako přivařený (ale není). Určitě to bude držet na těsnící pastě, která se už holt pořádně zapekla do materiálu. Otázkou je, jak výfuk sundat, abych ho přitom neponičil i s držákem? Sekáčem to nejde :?, použil jsem rezožrout a nějáký roztok na povolování zerezlých šroubů, obojí ve spreji, bušil jsem do toho kladivem, ale nic nepomohlo...

Napísané: 06 Jan 2006, 14:59
od užívateľa Roman Maďar
Na demontáž tlmiča výfuku zo zberných potrubí, používam obojstranný napínač/šponovák/, určený na napínanie pletiva a nosných drôtov oplotenia /dostaneš kúpiť v každom lepšom železiarstve za pár korún. Je treba použiť väčší typ, min so zavitom M8-10. oko s pravým závitom treba nahradiť skrutkou vyhovujúcej dlžky a oko s lavým závitom upraviť tak, že hornú časť oka odrežeš.S takto uperaveným sťahovákom sa mi zatial podarilo demontovať každý výfuk, pravda za predpolkladu,že nie je prehrdzavený v miestach opretia pripravku. pred samotným demontovaním doporučujem poriadne preklepať spojovacie rury na spoji zvodov s tlmičom, ale pozor malým kladivkom a tou orstrejšou stranou, kvôli rozrušeniu spečenej vrstvy. Velkým kladivom by si to len zdeformoval.Vela zdaru :D

Napísané: 06 Jan 2006, 18:44
od užívateľa MartinD
Roman Maďar: Díky, ten nápad se mi líbí, v pondělí jdu pro napínák :wink:

Napísané: 06 Jan 2006, 23:30
od užívateľa Zdicho
Roman: zajímavý postup a dobrá rada. Martin má ale výfuk na KAT. Já osobně nechápu, jaktože nejde sundat, když odsekl všech osm šroubů.

Napísané: 06 Jan 2006, 23:49
od užívateľa Mojžo
Tam bude skrytý dajaký cigán čo to furt trímá

Napísané: 07 Jan 2006, 00:22
od užívateľa Luboš
Co to zkusit trochu ohřát? Možná to jen zamrzlo? :lol:

Napísané: 07 Jan 2006, 11:25
od užívateľa Petr Janda
My sundavali tlumič dokonce motorkou na provaze :? Naše zoufalství už nebralo mezí. Svody to kupodivu vydržely, naše zoufalství už nebralo mezí a tlumič stále držel.

Pak ale přišel šikovný kamarád a bez jediného klapání kladivem, jen holými rukami měl tlumič za 5 minut dole.

V servisu kdysi mi u jiné tatry na rampě do toho ze spodu také tloukly kladivy přes dřevo :evil:

Napísané: 07 Jan 2006, 12:06
od užívateľa neregistrovanýMarekK
MartinD: máš tuším takú istú tatrofkuako ja (máš aj 5g? r.v.?) :wink:

8šrobkov odsedknutzých a ono to nejde dole? plamenom to skús nahriat, tieš ti nechápem...

Napísané: 07 Jan 2006, 18:06
od užívateľa smejo
ahoj skusil si aj pohýbať výfukom hore dole?skus a držiaky sa daju kupiť :shock: :shock: :shock:

Napísané: 08 Jan 2006, 13:09
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Bylo by potřeba, aby všem přispívajícím do tohoto vlákna bylo jasno, jestli se sundává tlumič výfuku:

- z motoru bez katalyzátorů (trubka v trubce, 4 spony se 4mi šrouby),

- z motoru s katalyzátory (dvě obdelníkové příruby, 8 šroubů).

Napísané: 08 Jan 2006, 14:00
od užívateľa Thomas
AT - s největší pravděpodobností tu jde o motor i-kat.

Napísané: 08 Jan 2006, 17:08
od užívateľa MartinD
Jde o MiLONG r.v. 1995, samozdřejmě KAT, 5q. V tom mrazu se mi nechce pod auto :?
Když už jsem to nakousl, neupravuje někdo tyto výfuky na nerezové?

Napísané: 08 Jan 2006, 17:33
od užívateľa Mojžo
Roman Maďar, návštevník tohoto fóra Ti nerezový výfuk spraví

Napísané: 08 Jan 2006, 17:47
od užívateľa Luboš
To je dosti náročné, dělat celý výfuk z nerezu, ne? Udělat a přivařit jen samotné příruby, případně i vnější oplášťování tak složité nebude, ale celý výfuk? :o

Napísané: 08 Jan 2006, 17:49
od užívateľa Mojžo
No a čo že je to náročné? Roman je šikovný od kosti

Napísané: 08 Jan 2006, 18:32
od užívateľa Luboš
Na to by bylo potřeba i docela těžký kladivo... :) Ale i kdyby to Roman zvládnul, docela neřešitelný problém tu bude hmotnost. Vždyť by ten tlumič musel vážit dvakrát nebo třikrát tolik! Dalo by se sice šidit na materiálu a použít podstatně slabší plechy, ale to by se velmi nepříjemně projevilo na zvýšené hlučnosti. Už jen tlumiče, které mají z nerezu pouze samotný vnější plášť mají s hlukem velké problémy... :?

Napísané: 08 Jan 2006, 23:55
od užívateľa MartinD
Luboš: S tou hlučností jsi mě překvapil. Existuje tedy nějáký způsob, jak výfuk ze železa chránit proti korozi? Nahliníkuju to zvenku, ale co uvnitř? Napadlo mě, nechat to celé galvanicky po..., ale jestli se mi to pak nerozpadne dřív? (zbytky chemikálií asi zůstanou uvnitř)

Napísané: 09 Jan 2006, 00:18
od užívateľa Eda
Asi Ti to drží na zrezlých držácích výfuku - brýlých, je možné že to je v rámci opravy nechtěně přivařené. Neboj se toho a zruš je. Z mých zkušeností ti můžu poradit jejich výměnu! Dej bacha na svody!!!!! Těch na KAT je kumálo.
p.s. závídím Ti, my co máme zápočťák nestíháme ani spánek :-P

Napísané: 09 Jan 2006, 10:25
od užívateľa Roman Maďar
Luboš, co sa týka hmotnosti, nerezový tlmič je lahší ako klasický. Je niekolko možností ako riešiť hlučnosť/ je pravda, že nerez má iné rezonančné vlastnosti ako klasická ocel/Zatial som vyrobil 4 sady výfukových komponentov, tzn, zberné potrubia , držiaky, tlmič. Ja zdená je jedna sada/ Na Amerike, najazdene cca 400km, bez problémov/Zatial jediný argument proti, je cena a možno ešte neoriginálny tvar tlmiča./

Napísané: 09 Jan 2006, 10:26
od užívateľa Roman Maďar
Oprava k predošlemu prispevku , najazdene je samozrejme 4000km