Bufík

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Bufík

Príspevok od užívateľa MarekK » 08 Dec 2005, 19:55

BN4/1:... už som to tu (alebo na TB) popisoval, bufík bufoval len vtedy ak nebol zapojený predohrev, ak som ho zapojil prestal íst bufík(čerpadlo), bufík však úplne normálne štartoval a bufal bez predohevu...Dnes ráno o pol 6ej ked som naštartoval motor a chcel zabufat: pohnem páčkou doprava a zelená "diodka" sa len na sekundu rozsvietila a dalej nič, ticho, ani ventilátor sa netočil...ešte, že nemrzlo...pomyslel som si :ááá poisky, skúsim stiahnut okienka nemali by fungovat. Išli...poisky sú OK. V práci mi bolo dlho, zajtra idem na slovač a hlásia "super" počasie...

Ked som to poobede premeral, zistil som, že na svorkách čokolády 2, 3,4 bolo 12 V, po presuniti páčky na štart bufíku, nebolo na žiadnej svorke čokolády žiadne napetie...

Tak som skúsil bai-pas, baterku som spojil so svorkou čokolády č.2, presunul ovládač na "chod bufíku" a bufík sa naštartoval, za 2 sekundy... ozaj hned bufoval...tak som ho zohrial, neposrehol som či si reguluje teplotu...ale, dobeh je skoro presne 3min, a ked som odstavil benzín tak tak sa sám za 3min a niečo vypol!!!


Neviete čo tomu može byt??? nestalo sa niečo podobné aj Vám...

Ako vyzerá en ovládací mechanizmus pod prístrojovou deskou , je tam neký spínač čo sa može pokazit? Ako sa to rozoberá???

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 08 Dec 2005, 20:33

Na svorke č.2 by mal byť trvalý prívod ktorý cez poistný termospínač napája aj ovládací spínač (páčka bufíku).Ked po pripojení všetko fungovalo ako má tak problém bude v pívode.Dalej si popisoval že Ti nejde predohrev,čím si asi myslel žhavenie tak to je vec prepojenia 5 a 6 polia cez ovládací spínač (páčka bufu).Pozor.Väčšinou nie je problem v spínači ale v jeho nastavení a montáži čo sa páčkového mechanizmu týka.Problém je že po určitom vysunutí (poloha 1)je zapnutý ventilátor a po dalšom vysunutí (poloha 2) sa zapína obvod pre čerpadlo zapalovanie a pod. ale pre žhavenie (samostatný obvod) niekedy ho treba ešte trošičku povysunúť (poloha 2,1 :wink: ).

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 08 Dec 2005, 20:46

dík za odpoved, to, že 2jka je napájanie viem... , ako sa dostanem k tomu mechanizmu a k tým spínačom v prístrojovke? budem musiet rozobrat pol auta?

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 08 Dec 2005, 21:08

6 šrobkov pokial máč 1,2,3ku. 4ku a viac nepoznám.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Dec 2005, 21:13

Přesně tak, stačí jen odělat tu mřížku nebo u čtverky je plech, který drží myslím dva šroubky.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 08 Dec 2005, 22:11

No, u čtverky budeš muset rozebrat podstatně víc než 2 šroubky, pokud se rozhodneš prověřit či dokonce vyměnit jeden z mikrospínačů pro ovládání topení......

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 08 Dec 2005, 22:34

tiež sa mi to zdá, že to je na celý výkend :lol: a ja mám len cca 5 hodín v sobotu na opravu!!!!! už sa teším...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 08 Dec 2005, 22:41

a kde mám teda začat? aby som sa dostal k tým spínačom...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Dec 2005, 23:23

U starších je to fakt jen šest šroubků a celý mechanismus vytáhneš spodem. U čtverky se to dá snad vytáhnout přímo. I když teďka mě Radek trochu znejistěl, určitě tam bude ještě pár šroubků pod tím plechem, co to drží, ale celou palubku kvůli tomu snad vyndavat není potřeba nebo jó? :o

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 09 Dec 2005, 06:52

dneska bufal super!!! ale spravit to budem musiet!!!

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 09 Dec 2005, 08:13

No v 95% je nutné demontovat vrchní půlku přístrojové desky 613-4. Jinak to jsou dva šrouby v tom ohavném plastovém štítku páček topení + 1 stupidně přístupný el.konektor, posléze další 4 šrouby co ten 2 kg železný mechanismus drží v otvoru přístrojové desky, následně zjištíš, že ten mechanismus nevytáhneš protože je krátká jak kabeláž, tak bowdeny, takže vyndat přístrojový štít, krajní výdechy přístrojové desky, různě zalomenou rukou najít několik šroubků M4 vyjmutelných plochým klíčkem (na každé straně za výdechy, v odkládací schránce, za přístrojovým štítem), všechny vyndat, poté je možné oddělit vrchní polovinu přístrojové desky od spodní a mechanismus ovládání topení je jako na dlani. Vzadu jsou na něm 4 mikrospínače, původem určené pro trafopáječky, tedy jejich kontakty jsou stavěny na krátkodobé zatížení a ještě jke všemu střídavým proudem, tudíž si krásně "užívají" při dlouhodobém průchodu 8 až 2,5A stejnosměrných. Na jejich kontaktech je to vidět, že toho mají plný brejle......

Jo, který imbecil tento mechanismus zkonstruoval a zabudoval, toho bych to nechal vyndavat a zandavat měsíc denodenně 30x v kuse a na čas....

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 09 Dec 2005, 09:23

Radek: 8)

trinity

Príspevok od užívateľa trinity » 12 Dec 2005, 09:28

asi v tatrovke neratali s tym, ze by sa to mohlo pokazit :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 12 Dec 2005, 09:52

Už konštrukcia toho zázraku, ho predurčuje k tomu ,aby sa kazil často. Okrem toho,spôsob montáže a demontáže , núti človeka , aby bol neustale v kondícii /zručný v ohybaní rúk do tých najneprirodzenejších uhlov/ :D

trinity

Príspevok od užívateľa trinity » 12 Dec 2005, 09:57

takze v tatrovke to urobili naschval. to aby soferi tatroviek nezahalali, kym sa BOSS "na porade" napchava chlebickami a nalieva znackovym konakom.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Dec 2005, 11:17

Nebol čas na opravu, ale aj tak bufuje skoro OK.
Zas pribllé otázky: aká má byt výstupná teplota v bočných výstupoch prístrojovky? a aká dole pod sedačkami? a aká má vo výduchu pre klímu? Na prístrojovke neudržím ruku :wink: (ked to je nadoraz), ale dole je to slabota...a ked pustím fukar klimi tak fuka studený vzduch...bez neho je pekne zohriate akurát rádio, od toho vzduchu, čo tam len tak stúpa...

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 16 Jan 2007, 08:49

Poraďte mi prosím někdo - nevím jak mám dosáhnout toho, aby z bočních výdechů na přístrojovce u 613-3 šel teplý vzduch. Bufiky bufají na přední okno de teplo, dolů to taky trochu topí. Z výdeců na bocích přístrojovky de úplně studený vzduch. Kdyby to šlo aspoň zavřít.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 16 Jan 2007, 08:55

Na 613-3 z bocnych fukarov nikdy teply vzduch nepojde, tie su totiz napojene priamo na zberace vzduchu a nie na okruh kurenia.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Jan 2007, 09:04

radek napísal:
Jo, který imbecil tento mechanismus zkonstruoval a zabudoval, toho bych to nechal vyndavat a zandavat měsíc denodenně 30x v kuse a na čas....

pri opravách daného mechanizmu ma vždy napadali skoro identické myšlienky.. :evil:

Štěpán - pozri sa, odkiaľ sú napojené bočné výduchy u T613-3 a pochopíš, že odtiaľ ti teplý vzduch nepôjde

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 16 Jan 2007, 11:41

Sakra to sem nevěděl. Proč to tak je? Má to nějáky "konstrukční" důvod?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných