Rychlomer

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Rychlomer

Príspevok od užívateľa Jerry » 18 Jún 2014, 15:51

Pokud chrastí, tak může bejt uvnitř kulička cínu, to se stává docela často. K blikání si to napsal správně, je tam měnič a kondenzátor v něm se nabíjí i statickou elektřinou, takže pokud dostoupí napětí jmenovitý hodnoty, měnič ten náboj vybije do diody a ta blikne. V autě jsou snad jen odpory, nic složitějšího bych tam nehledal.

Ruda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
Bydlisko: Stredocesko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Rychlomer

Príspevok od užívateľa Ruda » 19 Jún 2014, 09:26

Byl jsem ty žárovičky vrátit. Jak tu nefunkční, tak tu funkční - je to příliš silné světlo do budíku a jinam se mi to nehodí, do poziček je to blbý, světlo vyzařují jen dopředu. Prodejce byl v pohodě, vzal obě bez problému zpět, že se mu to už párkrát stalo, že dioda chrastila a blbnula.
Ty silnější 0,9W (i silnější existujou) jsou prý spíš do parkovacích světel.
Místo toho jsem tam objevil spoustu jiných žárovek, které se mi hodily.

Jo a ještě jedna sranda, soused Poběda na mě koukal a říkal, že on má celé auto na diodách - vůbec jsem to nepoznal. I hlavní světla - docela jsem koukal. Jde o to, že prý diody tolik nezatěžují elektroinstalaci. Takže nejsem první, kdo má staré auto s diodama (i když jen v pár kontrolkách).

R

Ruda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
Bydlisko: Stredocesko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Rychlomer

Príspevok od užívateľa Ruda » 20 Jún 2014, 10:39

Jerry napísal: Může se stát, že některý nebudou svítit (bude opačná polarita, napadá mě: mazání, rezerva paliva, kontrolka spadnutí pravého řemenu, ale ta se zapojovala jen málo a bývá neobsazená. Kontrolku dobíjení bych nechal žárovičku 12V 2W, aby dobíjení fungovalo.). Ostatní: pravej, levej blinkr, kontrolka dálkových a kontrolka topení, už fungovat budou.
Takže výsledně je to takto: kontrolka levého a pravého blinkru fungují výtečně, kontrolka dálkových fungují výtečně. Osazení kontrolky topení Ledkou nefunguje (zřejmě je tam obrácená polarita i když nechápu důvod).
Co se podsvícení budíků týče, tedy tachometr, hladina paliva a teplota, tak tam to sice funguje, ale dal jsem zpět žárovičky, jednak ledka svítí jen dopředu (ty co jsem koupil) takže to není hezké a nedostatečně to osvětli přístroje a vydává studeně bílé světlo a to je fakt hnus - ale to jsem jen tak zkusil, rovnou jsem tam chtěl nechat žárovičky.
Co se hladového očička týče, tam si nejsem jist, mám paliva dost a nevím jak to zkusit, zda bude či nebude fungovat, leda sahnout do nádrže a sklopit plovák?
Dost mne překvapilo to, že dioda nesvítí na kontrolce topení, je to zapojené stejně jako vedlejší kontrolky, zkoušel jsem i odzkoušenou ledku, zda zase nebyla jedna vadná, ale ani jinde svítící tam nešla.

Mohu jen dotaz Jerry? Nebudu měnit žárovičku dobíjení, ale s ledkou by dobíjení nefungovalo? Nebo jsem to nepochopil?

Díky moc
R

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Rychlomer

Príspevok od užívateľa Jerry » 23 Jún 2014, 00:50

Ano dobíjení by nemuselo fungovat. Pokud žárovička svítí, protéká jí proud do budícího vinutí dynayma. Ledka by samozřejmě taky svítila, ale proud by byl jen cca 20 mA, kdežto při žárove se jedná o přibližně 150 mA. Z toho plyne, že by se dynamo nemuselo nabudit a pak by baterie nebyly dobíjeny. Druhej problém je, že přes žárovku teče proud oběma směry, u ledky pouze jedním, takže by svitem nebyly indikovány všechny poruchy dynama a regulátoru. Snad jsem to napsal srozumitelně.

U topení se kontrolka rozsvítí až když se topení rozjede naplno (až přepne v topení termostat, kerý má za následek vychlazení výměníku po vypnutí topení). Rozsvícení kontrolky bejvá odhaduju po zapálení plamene (počátku dunění) do jedný minuty. Ale to jsi asi zkoušel. Budu muset kouknout do schémat, abych přesně řekl, jak je zapojená kontrolka v kapličce.

Ruda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
Bydlisko: Stredocesko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Rychlomer

Príspevok od užívateľa Ruda » 27 Jún 2014, 22:23

Ahoj, jo super. To me nenapadlo, ze je to zapojene takto to dobijeni.

Co se toho topeni tyce, zarovicka se rozsviti hned jak pustim topeni, tedy driv, nez topeni zazehne. Dioda ne. Tu jsem tam nikdy nenechal tak dlouho, jak se nerozsvitila hned jako zarovicka, tak jsem ji vyndal a vratil tam zarovicku.

R

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní