tak ako pise bazilisak, je to kvoli zahrievaniu. Pneu sa zahrieva aj v zime, ale pomalsie a najme o dost menej. Kto jazdi na motorke vie o com hovorim.Stevo napísal:preco, 2.5atm v zime je nizsi tlak ako 2.5atm v lete? alebo naopak?
A nez sa zacnete hadat, alebo spekulovat, tak ja som si toto nevymyslel. Mam to v prirucke k autu. (nie k Tatre )
PS: na margo "inertneho plynu". Tento plyn sa najskor pouzival iba u pretekarov, pretoze potrebovali stabilny tlak v pneumatike - to vsetci pozname, oni nastavuju pruzenie, tlaky a zlozenie pneu na kazde preteky osobitne a auto nastupuje do preteku s predhriatymi gumami.
Ako sa to ma fukat do serioveho auta - neviem. Myslim si, ze malo by sa fukat viac ako predpisuje vyrobca, aby pneumatika pri pracovnej teplote mala pracovny tlak. Lenze vieme aku ma pneumatika pracovnu teplotu a tlak? Ja to neviem a ani nemam potrebu a chut to skusat. Inertny plyn som skusil raz, nezbadal som ziadnu zmenu, takze dalej uz nevyhadzujem peniaze, imo je to placebo a dalsia vec na vytahovanie penazi z vrecak.