Snímač polohy šktící klapky (TPS)
- Jim
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 24 Júl 2008, 21:27
- Tatry, ktoré vlastním: 613-1 a zatím mi to stačí :-)
- Bydlisko: Mikulov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
já jsem měl u Hondy tuším EGR ventil - ten pouštěl spaliny zpět do motoru pro zlepšení emisních hodnot, jeho zaslepením se teoreticky mírně zlepšil výkon
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
Motor T613-4i (též označovaný T613-4kati, ale nikdy ne Mi!!! To M v označení auta T613-4Mi/MiLong nemá s motorem nic společného. M=servořízení monoblock) má uhlíkový filtr, kde se pohlcuje nespálené palivo, které je za určitých podmínek přes elektromagnetický ventil znovu dodáváno do sání ke spálení ve válcích. Nevím, jak by to mohlo snižovat výkon.
Ale jmenuje se to Carbon Canister Purge.
Ale jmenuje se to Carbon Canister Purge.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
sorry, bol to preklep Je to samozrejme EGR ventil ako pise JIM prepusta to pri urcitych rezimoch motora spaliny znovu do sacieho potrubia. Velmi, velmi poruchove "kurvitko" preto sa to aj casto zaslepuje podlozkou. Napriklad Opel (motory Ecotec) to priamo dava ako oficialny servisny zasah a k tomu priklada aj upreveny soft pre riadiacu jednotku.
Dam este odkaz na hlbsie studium:http://en.wikipedia.org/wiki/EGR
Dam este odkaz na hlbsie studium:http://en.wikipedia.org/wiki/EGR
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
Luciáne, to byl ode mě lehce podlý a kousavý dotaz na Erga, který se "nechytil". AGR nic není, existuje EGR ventil (Exhaust Gas Recirculation) kterým se v provozních režimech nad volnoběhem a v režimech částečného výkonu přepouští určité procento spalin zpět do sání, tedy v něm neshořelé zbytky se znovu účastní spalovacího procesu. Je to emisní záležitost a na výkon motoru nemá žádný vliv, respektive spousta lidí si myslí, že když tento systém demontuje, motor jim omládne a výkon naroste o jednou tolik. Ve skutečnosti jsou důvody k rušení EGR okruhu na starších autech mnohem prozaičtější - s přibývajícími léty a kilometry se EGR okruh a výfukový trakt stává netěsným (/spoje, koroze, membrány,...) a působí zákeřně jako mnohdy těžce odhalitelný zdroj "falešného" vzduchu do sání, což ředí směs, dochází k neefektivnímu spalování na které se snaží reagovat regulace bohatosti směsi (lambda) a z motoru se stává plíživě a nenápadně línější a línější mrcha. Když v takovémto stavu místo hledání závady a opravy následuje jen prosté zrušení EGR okruhu, chod motoru se většinou jakoby "zázrakem" zlepší - je to logické, přestane existovat netěsnost v sání a motor opět pracuje jak má, vyjma emisního systému. Laicky je to tedy pozorování "ožití motoru" neboli domněnka, že mu "narostl" výkon, nicméně je to jen pocitová záležitost.
Co se týká CCP co zmiňuješ, ten nesouvisí s řízením chodu motoru, ale k zachytávání palivových par z uzavřeného palivového okruhu (dle EHS a EHK norem je nepřípustné aby odstavené vozidlo s motorem v klidu vypouštělo odparem lehké frakte uhlovodíků - palivové páry - volně do ovzduší), tyto jsou jímány do nádobky s uhlím a tato je jich pak následně za chodu motoru zbavována jejich přisáváním do sacího traktu motoru a spalováním. Podobně jako EGR ani spalování palivových par z CCP nemá na výkon motoru žádný vliv.
Co se týká CCP co zmiňuješ, ten nesouvisí s řízením chodu motoru, ale k zachytávání palivových par z uzavřeného palivového okruhu (dle EHS a EHK norem je nepřípustné aby odstavené vozidlo s motorem v klidu vypouštělo odparem lehké frakte uhlovodíků - palivové páry - volně do ovzduší), tyto jsou jímány do nádobky s uhlím a tato je jich pak následně za chodu motoru zbavována jejich přisáváním do sacího traktu motoru a spalováním. Podobně jako EGR ani spalování palivových par z CCP nemá na výkon motoru žádný vliv.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
radek: vycerpavajuca odpoved, len stale som sa nedozvedel ci ho pouziva aj Tatra Mi
P.S. hlavny problem EGR ventilu je ze sa zanasa a potom zostava vysiet, pripadne prehrieva. Na niektorych motoroch je to priamo povestne (Opel) obzvlast ak su pouzivane len v mestkej prevadzke pri nizkych otackach a zatazi.
P.S. hlavny problem EGR ventilu je ze sa zanasa a potom zostava vysiet, pripadne prehrieva. Na niektorych motoroch je to priamo povestne (Opel) obzvlast ak su pouzivane len v mestkej prevadzke pri nizkych otackach a zatazi.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
Vidíš, to jsem zapomněl dopsat - to "jádro pudla" - motory 613-4KATi samozřejmě recirkulaci spalin nepoužívají, neboť v době jejich vzniku nebyla emisními předpisy zde v Evropě vyžadována a s exportem a mezikontinentální homologací (US/japonsko/kanada) se v žádném případě nepočítalo, on byl zázrak, že se povedla homologace alespoň v rámci ČR, samozřejmě s uvedením dlouhého seznamu výjimek. Pokud by T700 byla v roce 1996 opravdu "novým" modelem a autem, muselo by i řízení jejího motoru tehdy být upraveno dle platných předpisů vč. všech zkoušek (mimo jiných věcí by se tedy na motoru objevilo i EGR), což výrobce neudělal a obě modelové řady T700 "postavil" na homologaci a papíry předchozích modelů 613 z počátku 90tých let.....
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
Adcis udajne umi euro3
havrla
havrla
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
No, já to slyšel trochu jinak. Adcis byl připravován pro 3, z čehož ale nevyplývá, že ji splňuje ve všech bodech. Dříve totiž výroba Tater skončila.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
Připraven byl i na buzení osmi VN cívek místo použití archaického rozdělovače, což bylo pro zpřesnění řízení zapalování také nutné. Ale kdeže ty sněhy jsou, že.....
Od ledna dle nového zákona o odpadech bude tedy stejně po koupi přihlášení vstřikové T613 do registru zatíženo poplatkem za "ničení ovzduší starou technologií řízení motoru" v částce 3000 CZK, splatné při přepisu vozidla. A bude jedno, jestli ten motor řídí Gems, Adcis nebo Michl.....
Od ledna dle nového zákona o odpadech bude tedy stejně po koupi přihlášení vstřikové T613 do registru zatíženo poplatkem za "ničení ovzduší starou technologií řízení motoru" v částce 3000 CZK, splatné při přepisu vozidla. A bude jedno, jestli ten motor řídí Gems, Adcis nebo Michl.....
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Snímač polohy šktící klapky (TPS)
Konečně umím opravdu sehnat potenciometr klapky (TPS). Má někdo zájem?
Cena zatím 1330 Kč. V případě většího množství bude sleva!
Cena zatím 1330 Kč. V případě většího množství bude sleva!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných