startovanie motora 613

Technické problémy s našimi tatrovkami

Juro11
Diskusný nováčik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Apr 2013, 15:05
Kontaktovať užívateľa:

startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Juro11 » 23 Apr 2013, 15:52

Nazdar chlapi! Som tu novy, potreboval by som poradit ohladom motora. Zlozil som motor do 613ky E1/1) a nejde dobre natocit. Kym nastartuje, tak miestami trha, starter ho nedokaze pretocit, ale nakoniec naskoci.
Zacalo to takto: zlozil som spominany motor a ked som ho skusal startovat, nevsimol som si, ze som dal rozdelovac naopak o 180st. Ale starter tocil bez problemov. Tesne predtym ako som prisiel na ten rozdelovac, zacalo to trhanie. Proste na niektorych ho zastavilo. Otocil som rozdelovac, trhalo dalej, ale nakoniec pretocilo a po case nastartoval. Vcera som prisiel na jednu vec. Cievku startera mam zapojenu priamo na baterku cez tlacidlo, cize starter moze tocit aj pri vypnutom zapalovani. Nevsimol som si, ze nemam zapnute zapalovanie a zapol starter. Tocil bez problemov (ma nove puzdra, lebo som myslel, ze problem je v nich, jedno malo asi 1mm volu), bol som spokojny, ze je problem vyrieseny. Ale ked som zapol zapalovanie, motor zas zacal trhat. Vytiahol som kabel z inducky do rozdelovaca a startoval bez neho. Ked nedava iskru na sviecky, tak toci v pohode. Pocas startovania ide z vyfukov trochu dymu, ale nestrielaju. Pripada mi to, akoby niektory valec odpalil ovela skor, nez by mal a zastavi motor. Je to mozne? Mohol odist rozdelovac a takto blnut? Sviecky su nove, predstih nastaveny podla prirucky, ventily nastavene, rozdelovac tiez, karburatory po repase ... Co by sa dalo este skontrolovat? Vopred dik za napady.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 23 Apr 2013, 18:44

To vypadá, že je špatný pořadí zapalování, nebo moc velkej předstih. Popřípadě pálí jinej válec než na kterym střihají ventily.

Juro11
Diskusný nováčik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Apr 2013, 15:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Juro11 » 24 Apr 2013, 18:13

poradie zapalovania aj predstih som kontroloval predvcerom, vcera ... velky predstih ma napadol, je nastaveny podla mierky na remenici, stroboskop doma nemam. trochu nerozumiem tomu, ze "pali iny valec, nez strihaju ventily". ked strihaju ventily, tak ide valec z vyfuku do nasavania, vtedy by palit nemal. nie?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 25 Apr 2013, 01:25

Omlouvam se, špatně jsem to napsal, samozřejmě že má pálit válec, když je před horní úvratí v kopresnim zdvihu.
Tak holt začni postupně, nej si svíčku na výstup z cívky a pozoruj, zda pálí každou čtvrtotáčku. Jen si nejsem jistej, zda bude mít při ručním otáčení motoru generátorek v rozdělovači tak veliký napětí, aby spínal tyristor. Teď mě napadlo, v příručce se o tom píše celkem podrobně, podívej se do ní. Je tam hodnota odporu cívky generátoru, i proud odebíranej zapalováním.

Pozor taky na destičku se zářezama u rozdělovače, ta se dá pootočit volně (po povolení šroubu), takže bych se jí zas tak moc neřídil. Zkus si nastavit motor do horní úvratě, pak se vrať o 12° před a nastav rozdělovač tak, aby se kryly rysky v rozdělovači (ryska na generátorku i na palci). Tak bude nastavenej hrubej předstih a motor musí na tohle nastavení běžet.

Jak píská tyristorový zapalování, čistej tón několika kHz nebo takový divný kňučení? Samotná krabice zapalování má bejt připojená na kostru, to když neni, dělává to občas problémy. Jakou máš v autě cívku 6V nebo 12V? Ta totiž neslouží k akumulování energie jako u kontaktního zapalování, ale jako převodní transformátor. Jaká je jiskra na svíčkách, intenzita, barva výboje? A v neposlední řadě, jakej je na svíčkách odtrh? 0,7mm co se vyrábí je málo (ale to má souvislost s neklidnym volnoběhem), správně pro tyristor má bejt 0,9 - 1 mm.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Apr 2013, 20:12

Podľa toho ako to popisuješ mi to pripadá, ako by boli poprehadzované zapaľovacie káble...
Si si istý, že ich máš nasadené v správnom poradí?

Juro11
Diskusný nováčik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Apr 2013, 15:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Juro11 » 27 Apr 2013, 13:22

tak dnes som sa k tomu na chvilu dostal ...
Ondrej - poradie je dobre, niekolkokrat skontrolovane. napadlo ma to spolu s velkym predstihom hned, ako som prisiel na to, ze bez zapalovania to netrha.
Jerry - sviecky ok, odtrh nastaveny 0,9mm, zapalovanie bzuci pekne, cisto, ukostrene je, iskra pekna. o tom merani odporu viem, uz som to cital, len som to este nemeral.
mozno sa spytam zakladnu vec, ale ako nastavim palec rozdelovaca proti ryske na rozdelovaci? ked povolim rozdelovac a nastavim palec, zas sa mi rozsteluje ryska na generatorku. chcel som to dat na 12°.
ale dnes som zistil, ze ked kontrolujem len krytie rysiek na generatorku, tak raz je na remenici 10°, po dalsom startovani 6° ... rozdelovac bol dobre dotiahnuty, podtlakova regulacia pruzi dobre. zakazdym bol len pokus o nastartovanie, motor nenaskocil.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 27 Apr 2013, 19:04

Takhle přes internet těžko radit pokud to člověk nevidí a nešahme si díly. Podle toho, cos psal, může bejt prasklá pružina odstředivý regulace, ta je pod destičkou podtlakový regulace. Zkus vzít za palec a otočit s ním po směru hodinových ručiček. Pokud je to OK, musí se palec vrátit na levej doraz. Pokud zůstává volně kdekoli, tak je chyba v rozdělovači.

To že se Ti rozchází rysky může bejt právě tim. Odstředivá regulace natáčí palec po směru otáčení hřídele rozdělovače a podtlaková prozměnu natáčí destičku s cívkou generátoru proti směru otáčení hřídele. A pokud jedno z toho nefunguje, nebudou se rysky krejt, popř. bude při každej otáčce klikovky jinej předstih. Samozřejmě předpokládam, že je časování motoru v pořádku (že se značky na rozvodovejch kolech krejou dle příručky).

To aby zapálení směsi zastavilo motor, musel by předstih utéct odhaduju o 40 až 50° před horní úvrať.

Pokud máš jinej rozdělovač, zkus ho vyměnit. Jinak Ti nezbyde ho rozebrat a prohlídnout (popř. opravit), nebo shánět jinej.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa ondrej » 27 Apr 2013, 20:22

Takto je veľmi ťažko radiť. Skús ešte skontrolovať všetky ventilové vahadlá, či je každé na svojom mieste, tj. či nie je vyskočené mimo ventil, a pozrel by som aj rozvodové remene, hlavne ľavý, či nepreskočil.
Najlepšie asi bude, ak sa obrátiš na niekoho, kto sa vyzná v motoroch, nech sa ti na to pozrie...

Juro11
Diskusný nováčik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Apr 2013, 15:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Juro11 » 27 Apr 2013, 21:01

hej, to mi je jasne, ze takto je tazko radit. ked sa ma niekto pyta, tiez som radsej pri tom osobne. rozdelovac uz mam vonku, len nemam na to tolko casu, kolko by som chcel. zajtra doobeda by som ho chcel skontrolovat, kedze nahradny nemam. ak na nieco pridem, dam vediet.
zatial dakujem za rady, chlapi!

Juro11
Diskusný nováčik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Apr 2013, 15:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Juro11 » 02 Máj 2013, 19:08

tak, zahada je vyriesena ... predsa len bol problem v nastaveni predstihu. omylom som ho totiz nastavoval na rysku, ktora je nad vyrazenou bodkou, pomocou ktorej sa nastavuju rozvody.
dnes som siel uz podla strihania ventilov a hornej uvrate piesta na 1. valci, ked som si uvedomil omyl.

co sa tyka rozstelovavania prestihu, bol problem v odstredivej regulacii. horna cast, na ktorej je nasadeny palec bola vyskocena zo spodnej, ale zaroven to na seba tlacilo, takze pri skusani palca do stran to vyzeralo ok.
teraz startuje bez problemov.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Máj 2013, 20:44

Fajn, tak gratulujem k uspechu.. :D

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 02 Máj 2013, 22:14

Teď už zbejvá se jen vozit :wink:

Juro11
Diskusný nováčik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Apr 2013, 15:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: startovanie motora 613

Príspevok od užívateľa Juro11 » 03 Máj 2013, 19:30

tak dik :wink: este nejaky cas potrva, kym tatra vyjde na cestu. ale tak vsetko po poriadku ... :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných