Tatra 603 chod motora - prechody
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 603 chod motora - prechody
Páni bratia riešim takú vec:
ladím motor Tatra 603H:
Nové sviečky
sviečkové káble tiež nové vrátane fajok - všetko premerané od hlavy rozdeľovača k sviečke a ide
bezkontaktové zapaľovanie
odtrh 0,9 mm na sviečkach Brisk D14YC
nový rozdelovač
nastavená vôľa ventilov
karburátory osadené presne podľa dielenskej príručky, žiadny tuning. nové tesnenia pod nimi, aj pod saním. Všetko utiahnuté na momenty
motor v perfektnom stave - sám som ho zložil
Nádherne štartuje, prakticky okamžite, vôbec nedymí, ani obláčik, akurát!
Keď mu držím plyn, aj voľnobeh, ide pekne. spokojne si fičí. Akurát keď mu pridám plyn, zvýši otáčky akurát čo streknú akceleračné pumpy a potom sa začne dusiť. Vôbec nejde krásne plynulo do otáčok. Dusí sa ako besný.
Mám tam základné nastavenie karburátorov - 180 stupňov od dorazu na všetkých 4 šrubkách. Ešte som sa s tým nehral.
Čo môže byť zle? Nejaké tipy? Veľmi bohatá / veľmi chudobná zmes? Je tých 180 stupňov veľmi veľa či veľmi málo?
Motor chytí aj studený bez sýtiča, to mi ale 613-ka robí tiež. Fakt je že nemám s čím porovnať
ďakujem za tipy
ladím motor Tatra 603H:
Nové sviečky
sviečkové káble tiež nové vrátane fajok - všetko premerané od hlavy rozdeľovača k sviečke a ide
bezkontaktové zapaľovanie
odtrh 0,9 mm na sviečkach Brisk D14YC
nový rozdelovač
nastavená vôľa ventilov
karburátory osadené presne podľa dielenskej príručky, žiadny tuning. nové tesnenia pod nimi, aj pod saním. Všetko utiahnuté na momenty
motor v perfektnom stave - sám som ho zložil
Nádherne štartuje, prakticky okamžite, vôbec nedymí, ani obláčik, akurát!
Keď mu držím plyn, aj voľnobeh, ide pekne. spokojne si fičí. Akurát keď mu pridám plyn, zvýši otáčky akurát čo streknú akceleračné pumpy a potom sa začne dusiť. Vôbec nejde krásne plynulo do otáčok. Dusí sa ako besný.
Mám tam základné nastavenie karburátorov - 180 stupňov od dorazu na všetkých 4 šrubkách. Ešte som sa s tým nehral.
Čo môže byť zle? Nejaké tipy? Veľmi bohatá / veľmi chudobná zmes? Je tých 180 stupňov veľmi veľa či veľmi málo?
Motor chytí aj studený bez sýtiča, to mi ale 613-ka robí tiež. Fakt je že nemám s čím porovnať
ďakujem za tipy
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Ešte som zabudol - mám tam staré karburátory asi z motora F - ešte tie čo majú vzadu regulačné skrutky zmesi, nie vpredu. Že by problém?
Problém je že som o rozdieloch nevedel, tieto som krásne zrepasoval a tak sa mi veľmi nechce znova repasovať H-čkové
Ak je to ale problém jasné že sa tak zariadim
Problém je že som o rozdieloch nevedel, tieto som krásne zrepasoval a tak sa mi veľmi nechce znova repasovať H-čkové
Ak je to ale problém jasné že sa tak zariadim
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Máš nasezenou hadici od posilovače na sání? Máš na jednom karboši nasazenou hadičku podtlakové regulace a na druhém tento otvor zaslepen? Jestli ne, tak tudy pak motor násává falešný luft a chove se stejně, jak popisuješ.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
posilovač je zapojený, s tou reguláciou som zneistel...
ďakujem za tip
ďakujem za tip
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Odtrh 0,9 mm platí pro 613ky, pro 603ku je to myslím méně.
- tatrawerke
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Podívej se pořádně na ty karburátory. Dneska každej prodává na Tatra 603, ale kdyby byly z 805ky, tak jsou velký dyfuzory a jiný trysky. Poznáš to hlavně podle toho, že karbec nemá pružinky co vracej klapky. Na pravé straně.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Jen pro představu Mojžo vkládám video, jak naprosto nešel seřídit motor - zpočátku jsme si mysleli že to je karbošema, ale pes byl zakopaný ve falešném sání motoru přes otvor pro hadici posilovače (nebyla namontována).....opravdu infarktový stav
Vzdálenost kontaktů svíčky má být 0,5 mm.
Vzdálenost kontaktů svíčky má být 0,5 mm.
- Prílohy
-
[Prípona 3gp bola zablokovaná.]
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Píšeš, že všetko je v poriadku, ale asi predsa len nebude. Možno by si mal napísať, čo a ako si nastavoval, lebo takto sa iba ťažko hľadá chyba. Aj tak niekoľko podnetov na zamyslenie..
- u T603 s bezkontaktovým zapaľovaním je predpísané tuším 0,7 mm, viacej by ale nemalo byť na závadu, pokiaľ sú v poriadku všetky elektrické spoje zapaľovania, a pokiaľ nikde nepreráža
- existuje viacero predpisov osadenia karburátorov pre vozidlá T-603, treba si dať pozor aj na priemery difuzorov
- v akom stave máš predohrev sacieho potrubia a aký systém tam máš? popíš to, prípadne nafoť, mal si to rozobraté a vyčistil si to?
- rozvody máš nasadené správne? (reťaz)
- aké ventilové vôľe?
- aký základný predzápal?
- je motor ešte "surový", nezabehnutý?
- ako sa správa so sýtičom
- a hlavne - poriadne si nastav voľnobeh, žiadne "základné nastavenie", to má byž iba pre začiatok. Motor T-603 je na nastavenie voľnobehu mimoriadne citlivý, sú tam 4 nezávislé voľnobežné systémy - daj si záležať, inak to poriadne nepôjde, alebo bude strašná spotreba!! U T-603 voľnobežné systémy pracujú, neskôr spolupracujú asi do 110 km/h na štvorku, čo málokto vie...
- u T603 s bezkontaktovým zapaľovaním je predpísané tuším 0,7 mm, viacej by ale nemalo byť na závadu, pokiaľ sú v poriadku všetky elektrické spoje zapaľovania, a pokiaľ nikde nepreráža
- existuje viacero predpisov osadenia karburátorov pre vozidlá T-603, treba si dať pozor aj na priemery difuzorov
- v akom stave máš predohrev sacieho potrubia a aký systém tam máš? popíš to, prípadne nafoť, mal si to rozobraté a vyčistil si to?
- rozvody máš nasadené správne? (reťaz)
- aké ventilové vôľe?
- aký základný predzápal?
- je motor ešte "surový", nezabehnutý?
- ako sa správa so sýtičom
- a hlavne - poriadne si nastav voľnobeh, žiadne "základné nastavenie", to má byž iba pre začiatok. Motor T-603 je na nastavenie voľnobehu mimoriadne citlivý, sú tam 4 nezávislé voľnobežné systémy - daj si záležať, inak to poriadne nepôjde, alebo bude strašná spotreba!! U T-603 voľnobežné systémy pracujú, neskôr spolupracujú asi do 110 km/h na štvorku, čo málokto vie...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Jsou exoti, kteří neumí nasadit rozvodový řetěz...ale doufám, že takovou diletantskou chybu bys neudělal. Pro jistotu obr.
LEGENDA: D = A + B + C = 35 článků řetězu (A = 11, B = 20,C = 4 články)
LEGENDA: D = A + B + C = 35 článků řetězu (A = 11, B = 20,C = 4 články)
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
U Mojža takúto chybu nepredpokladám, myslím, že čo sa týka Tatroviek, je perfekcionista a verím, že takéto veci bude mať v poriadku. Skôr som tie rôzne možnosti uvádzal pre prípadných iných čitateľov, ktorí by mohli mať podobné problémy neskôr a dopĺňam ešte kontrolu hladiny paliva v karburátoroch, na čo je T-603 tiež dosť citlivá.
Tipujem, že v Mojžovom prípade bude stačiť správne nastaviť voľnobeh. Odporúčam zahriať motor, správne a hlavne rovnako nastaviť klapky, všetky 4 skrutky bohatosti zmesi jemne dotiahnuť do sedla, povoliť o 180° a potom ešte o 90° a následne pritiahnuť späť asi o šírku drážky. Myslím, že potom sa začnú diať veci..
Samozrejme ako posledné nasleduje jemné doladenie, čo však u T-603 už vyžaduje dosť veľký cvik..
Tipujem, že v Mojžovom prípade bude stačiť správne nastaviť voľnobeh. Odporúčam zahriať motor, správne a hlavne rovnako nastaviť klapky, všetky 4 skrutky bohatosti zmesi jemne dotiahnuť do sedla, povoliť o 180° a potom ešte o 90° a následne pritiahnuť späť asi o šírku drážky. Myslím, že potom sa začnú diať veci..
Samozrejme ako posledné nasleduje jemné doladenie, čo však u T-603 už vyžaduje dosť veľký cvik..
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Pominu že je vše v pořádku.Jak vypadají po těchto zkoušeních všechny svíčky?Tipl bych to na to že jeden karbec se přeplavuje,protože nastartovat studený motor bez sytiče je dosti podivné ikdyž někteří to tak mají a chválí si to.Měl jsem tuto závadu že motor nechtěl jít do otáček dusil se a neběžel na všech osm válců a jak jsem zkoušel tak 4 svíčky byly totálně černé a mokré a pak jsem si myslel že tam je něco jiného.Svíčky jsem vyměnil za jiné hlavně suché seřídil hladinu hladinoměrem z díl příručky na karbece SSOP a bylo po problému.(Měl jsem ten plíšek u osičky prasklý a držel jen na vlásku)
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Já mám dost čerstvý zážitek se 613 - chovalo se to, jako by neměla 2. stupně karbů, maximálka tak 100, kopce na dvojku. Přitom pohodové starty, volnoběh, šla do otáček. Nové kabely, motor po seřízení...
Nakonec stačilo zahodit nové Brisky a dát tam postarší z bedny. Jede o5 jak ďas.
Nakonec stačilo zahodit nové Brisky a dát tam postarší z bedny. Jede o5 jak ďas.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Taková závada se po netu špatně dignostikuje, může to být vše výše uvedené a nemusí. Když budeme předpokládat správně nastavený rozvod motoru, nastavený základní předstih a těsné sací potrubí. Správné utahovací momenty neznamenají těsnost , ale to motor neběží dobře na volnoběh, neběží na všech osm , ale po přidání se přece jenom sebere. Takže bych zkontroloval osazení karburátorů. Starší měly průměr difuzorů 19mm a k tomu odpovídající trysky a vzdušníky. Z hlavy nevím jestli karburátory motorů F,G a první háčka měly stejné trysky a vzdušníky i když průměr difuzorů byl 19mm. Tabulky nemám po ruce, musel bych zalovit v knihovně. Jestli to někdo nakombinoval, může to dělat podobnou paseku. Podobně se mi choval motor i na T 805. Složil jsem karburátor a osadil přesně podle příručky, nastavil hladinu, namontoval na motor. Motor chytil na otočení na sytič, vycouval jsem z dílny, po zahřátí vypnul sytič a nebyl jsem se schopen rozjet . Motor při přechodu skoro zhasnul. Chvili jsem laboroval s hladinou, s bohatostí, ale na nic to nereagovalo. Nakonec jsem tam našrouboval původní trysky a vzdušníky, i když vůbec neodpovídají tabulce a tatra jede jak z praku. Přitom průměr difuzoru je správný. I spotřeba vypadá dobrá, ale to zjistím až o víkendu, kdy vyrážím na sraz do Kolína.
Divné je, že motor startuje bez sytiče, to nedokážu ani u jedné tatry. Musí tam někudy jít více benzínu nežli by mělo. Takže bych ještě jednou zkontroloval karburátory nebo si někde půjčit jiné u kterých by byla jistota, že fungují správně a případně hledat chybu jinde.
Divné je, že motor startuje bez sytiče, to nedokážu ani u jedné tatry. Musí tam někudy jít více benzínu nežli by mělo. Takže bych ještě jednou zkontroloval karburátory nebo si někde půjčit jiné u kterých by byla jistota, že fungují správně a případně hledat chybu jinde.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Páni ďakujem za všetky postrehy, víkend je môj a riešim to.
karburátory sú osadené presne podľa príručky. Motor pred rozobratím viacmenej normálne fungoval s presne spomenutými karburátormi. Len neviem ako bol predtým nastavený.
Verím že na to prídem aj vďaka Vašim tipom a potom určite napíšem
karburátory sú osadené presne podľa príručky. Motor pred rozobratím viacmenej normálne fungoval s presne spomenutými karburátormi. Len neviem ako bol predtým nastavený.
Verím že na to prídem aj vďaka Vašim tipom a potom určite napíšem
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Inak na saní som si sáms vyrábal tesnenia z klingeritu, toho hrubého, aj tmel tesniaci som použil. Originálne tesnenia som nemal a staré sa mi pri demontáži úplne rozpadli.
- chupacabra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 24 Dec 2005, 20:56
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 603; 603-2
Tatra 613-2 - Bydlisko: mam
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Neviem aký tmel si použil, ale podľa mojich skúseností nikdy nepoužívam na utesnenie sania žiadny tmel, chová sa nevyspytateľne. Takže moja rada rozobrať, očistiť od tmelu, použiť radšej papierové alebo iné tesnenia. Dosadacie plochy radšej prerovnať. Mal som tiež taký problém aj keď to bola škodovka. Je to len rada, nehovorím, že to musí byť zrovna v tvojom prípade riešenie problému.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Pokiaľ to inak nepôjde, samozrejme to budem musieť urobiť. Uvidíme, dúfam že nie
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Dal som tam karburátory od môjho dlhoročného kamaráta čo roky chodí okolo Tatroviek a sáme jednu nádhernú 603-ku vlastní, so slovami "tieto išli ako keby tam bola riadiaca jednotka, osaď, musí to bežať"
Nuž, nebežalo, tak som dal základné nastavenie podľa Ondreja. Nebežalo
Skontroloval som sanie, je tesné. Proste jak oči, tadiaľ neprejde ani vírus.
Nová hadica od posilovača - zrepasovaný posilovač, ešte naňho záruka. Utiahnuté aj sťahovacími páskami pre istotu
Nové hadičky podtlaku, pretesnené tesnenia pod karburátormi.
Predzápal od 10 do 15 stupňov, nič nepomohlo.
Rozdelovač nový, no skúsil som aj použitý, overený. Žiadna zmena. Logiku otáčania má dodržanú.
Motor naštartuje - ale už nie bez sýtiča - okamžite. To mu proste iba poviem "Choď" Nedymí, krásne bafká, no pridám mu plyn a je zle, nedobre.
Nateraz všetko, ďalej pokračujem vybratím sviečok, osadením NGK BCP 6 ES, odskúšaných na motore T613, dám tam nové! nové sviečkové káble - sadu na T613 a uvidíme. Nastavím aj 0,7 mm
Som celkom ochotný veriť tomu že napriek tomu že je tam nepoužitý sviečkový kábel a nové fajky Tesla 13 - 5, že to nemá správnu iskru.
Presne takto sa mi správala stará Omega keď prebíjala. Všetko musí byť dobré, to proste nebude mať dobrú iskru.
Jo - a strieľa do výfuku asi metrové plamene keď podržím plynový pedál. A to som si sám vyrábal výfukové potrubie a odolalo. Aspoň niečo.
Zatiaľ ďakujem za trpezlivosť, napíšem potom keď pomením sviečky a sviečkové káble. Ak to už potom nepôjde, ponúkam niekomu z expertov na 603-ku preplatený výlet do Košíc - zabezpečím ubytovanie, pohostenie.
Nuž, nebežalo, tak som dal základné nastavenie podľa Ondreja. Nebežalo
Skontroloval som sanie, je tesné. Proste jak oči, tadiaľ neprejde ani vírus.
Nová hadica od posilovača - zrepasovaný posilovač, ešte naňho záruka. Utiahnuté aj sťahovacími páskami pre istotu
Nové hadičky podtlaku, pretesnené tesnenia pod karburátormi.
Predzápal od 10 do 15 stupňov, nič nepomohlo.
Rozdelovač nový, no skúsil som aj použitý, overený. Žiadna zmena. Logiku otáčania má dodržanú.
Motor naštartuje - ale už nie bez sýtiča - okamžite. To mu proste iba poviem "Choď" Nedymí, krásne bafká, no pridám mu plyn a je zle, nedobre.
Nateraz všetko, ďalej pokračujem vybratím sviečok, osadením NGK BCP 6 ES, odskúšaných na motore T613, dám tam nové! nové sviečkové káble - sadu na T613 a uvidíme. Nastavím aj 0,7 mm
Som celkom ochotný veriť tomu že napriek tomu že je tam nepoužitý sviečkový kábel a nové fajky Tesla 13 - 5, že to nemá správnu iskru.
Presne takto sa mi správala stará Omega keď prebíjala. Všetko musí byť dobré, to proste nebude mať dobrú iskru.
Jo - a strieľa do výfuku asi metrové plamene keď podržím plynový pedál. A to som si sám vyrábal výfukové potrubie a odolalo. Aspoň niečo.
Zatiaľ ďakujem za trpezlivosť, napíšem potom keď pomením sviečky a sviečkové káble. Ak to už potom nepôjde, ponúkam niekomu z expertov na 603-ku preplatený výlet do Košíc - zabezpečím ubytovanie, pohostenie.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Buď jsi dal špatně káble do hlavy rozdělovače (bacha doleva!!!) nebo máš špatně nasazený rozvodový řetěz.
- Tatra 75
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 chod motora - prechody
Ak nič nepomôže daj si tú robotu a pozri tie rozvody !
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných