Jak se rozpozna T30 od T52 a T54
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
A vida, tady je dva-a-padesatkovita lista na boku taky:
http://www.tatraportal.com/popisky/t52/t52_03.jpg
http://www.tatraportal.com/popisky/t52/t52_03.jpg
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
hranate blatniky: vzdy jsem si myslel, ze to byla zalezitost jen toho prototypu, ale ted vidim, ze az posledni verze T30 mely blatniky kulate.
A jak s tou T54. To je pro me celkem zahada. Uvadi se, ze slo o jeden z nejspolehlivejsich vozu koprivnicke Tatry, ktery zurocil zkusenosti z T30, T52 apod. Ma taky nejake dobre definovatelne odlisujici znaky od T30 a T52 ?
A jak s tou T54. To je pro me celkem zahada. Uvadi se, ze slo o jeden z nejspolehlivejsich vozu koprivnicke Tatry, ktery zurocil zkusenosti z T30, T52 apod. Ma taky nejake dobre definovatelne odlisujici znaky od T30 a T52 ?
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
1). TATRA 54 („čistá“) dvoudvéřová limuzína: Motor T-54 má vrtání 70mm a zdvih 95mm, je opticky stejný jako u typu T30 a 52. Podvozek je stejný jako u T-30 = stejná přední náprava, převodovka, zadní náprava ( listových per je méně ), nosná roura ( její délka je upravena pro danou karoserii ). Brzdy mechanické. Motor dává název vozu T-54( „čistá“).
Karoserie: Hlavním rozpoznávacím znakem při prvním pohledu je to, že má ukončené dveře v jedné rovině ze stupačkou a nemá hranu při přechodu „torpéda“(část před čelním sklem).Tento typ se dá jednoduše spléct s typem Tatra 52 krátká dvoudveřová limuzína, nebo také s posledními T-12.
2). TATRA 54/30 dvoudvéřová limuzína: Je typem karosérie stejná jako výše popsaná TATRA 54 („čistá“). Označení T54/30 je proto, že byl původní motor T-54 o síle 20 koní nahrazen motorem z TATRY 30 o síle 24 koní. Podvozek a karosérie zůstala beze změny.
Tato úprava byla provedena kvůli zákazníkům ( nebo také z přebytků motorů typu TATRA 30?).
3). TATRA 54/30 (54?) čtyřdvéřová limuzína: Tento typ, spíše jeho karosérie je totiž použita a upravena z Tatry 52 (já jsem tento model nazval přechodový, protože jeto něco mezi starou 52kou a všem jistě známou 52 s novým tvarem kapoty jako ÁČKO) řekl bych z roku 1934/1935. Tuto 52jku poznáte podle zešikmeného okna, a také podle dveří které kopírují zešikmení okna! Vůz má taky plechový „šiltík“ nad oknem, který je už části střechy.
Při úpravě karoserie vlastně vynechali zadní (třetí) okno a zadní díl karoserie přimontovali hned za zadní dveře a tím vznikla tato karoserie. Přední dveře nechaly stejné, akorát zadní upravily výkrojem pro zadní blatník a tím zíkali karoserii velice podobnou vozu TATRA 75 čtyřdvéřový Sedan.Délka podvozku zůstala beze změny. Tento typ vznikl podle mých informací z důvodů přebytku a nevyužití karosářských dílů z TATRY 52 „přechodový model“ . Zatím jsem viděl tři po renovaci a dva před renovací.
4). TATRA 54/30 Sanitní vůz : Začnu od podvozku: Tady už bylo potřeba delší nosné roury a proto to ozančení 54/30 a použití podvozku „dlouhé Tatry 30. Motor ponechali asi kvůli hospodárnosti z Tatry 54 („čistá“). Karosérie se vyráběly v největším počtu v České Lípě – BOHEMIA ( no v největším počtu do pěti kusů ). Další karosářské úpravy u jiných karosářů jsou pravděpodobné.
- První Tatry 54 jsou z roku 1931-1932
Tento typ bych přirovnal k posledním vyráběným 12ctkám
Omlouvám se za případné chyby v textu
Karoserie: Hlavním rozpoznávacím znakem při prvním pohledu je to, že má ukončené dveře v jedné rovině ze stupačkou a nemá hranu při přechodu „torpéda“(část před čelním sklem).Tento typ se dá jednoduše spléct s typem Tatra 52 krátká dvoudveřová limuzína, nebo také s posledními T-12.
2). TATRA 54/30 dvoudvéřová limuzína: Je typem karosérie stejná jako výše popsaná TATRA 54 („čistá“). Označení T54/30 je proto, že byl původní motor T-54 o síle 20 koní nahrazen motorem z TATRY 30 o síle 24 koní. Podvozek a karosérie zůstala beze změny.
Tato úprava byla provedena kvůli zákazníkům ( nebo také z přebytků motorů typu TATRA 30?).
3). TATRA 54/30 (54?) čtyřdvéřová limuzína: Tento typ, spíše jeho karosérie je totiž použita a upravena z Tatry 52 (já jsem tento model nazval přechodový, protože jeto něco mezi starou 52kou a všem jistě známou 52 s novým tvarem kapoty jako ÁČKO) řekl bych z roku 1934/1935. Tuto 52jku poznáte podle zešikmeného okna, a také podle dveří které kopírují zešikmení okna! Vůz má taky plechový „šiltík“ nad oknem, který je už části střechy.
Při úpravě karoserie vlastně vynechali zadní (třetí) okno a zadní díl karoserie přimontovali hned za zadní dveře a tím vznikla tato karoserie. Přední dveře nechaly stejné, akorát zadní upravily výkrojem pro zadní blatník a tím zíkali karoserii velice podobnou vozu TATRA 75 čtyřdvéřový Sedan.Délka podvozku zůstala beze změny. Tento typ vznikl podle mých informací z důvodů přebytku a nevyužití karosářských dílů z TATRY 52 „přechodový model“ . Zatím jsem viděl tři po renovaci a dva před renovací.
4). TATRA 54/30 Sanitní vůz : Začnu od podvozku: Tady už bylo potřeba delší nosné roury a proto to ozančení 54/30 a použití podvozku „dlouhé Tatry 30. Motor ponechali asi kvůli hospodárnosti z Tatry 54 („čistá“). Karosérie se vyráběly v největším počtu v České Lípě – BOHEMIA ( no v největším počtu do pěti kusů ). Další karosářské úpravy u jiných karosářů jsou pravděpodobné.
- První Tatry 54 jsou z roku 1931-1932
Tento typ bych přirovnal k posledním vyráběným 12ctkám
Omlouvám se za případné chyby v textu
- Prílohy
-
- Tatra 54 - 54/30 dvoudvéřová limuzína. Na pohled jsou stejné, rozdíl je pod kapotou.
- sejmout0010.jpg (85.34 KiB) 23177 zobrazení
Naposledy upravil/-a Michael v 22 Jan 2005, 22:10, upravené celkom 1 krát.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Jeste T30 vs T52: Zajimavy detail je design prednich kulatych blatniku. Porovnejte nasledujici obrazky:
u techto T30 zacinaji predni blatniky POD urovni predelu kapota - hlinikova vana pred motorem (nevim, jak se ten kus spravne jmenuje ):
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_14.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_10.jpg
u modrozelene taxikarske T30 zacinaji blatniky NA stejne urovni:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_03.jpg
U T52 zacinaji kulate blatniky take NA stejne urovni, navic se mi zdaji vpredu vice vykrojene:
http://www.tatraportal.sk/data/fotogaleria/t57_07.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t52/t52_03.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t52/t52_02.jpg
u techto T30 zacinaji predni blatniky POD urovni predelu kapota - hlinikova vana pred motorem (nevim, jak se ten kus spravne jmenuje ):
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_14.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_10.jpg
u modrozelene taxikarske T30 zacinaji blatniky NA stejne urovni:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_03.jpg
U T52 zacinaji kulate blatniky take NA stejne urovni, navic se mi zdaji vpredu vice vykrojene:
http://www.tatraportal.sk/data/fotogaleria/t57_07.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t52/t52_03.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t52/t52_02.jpg
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Slibena T52 s modernejsi kabinou (jestli se to tak da nazvat ) Jak na to ted ale koukam, tak ma hranate blatniky .
- Prílohy
-
- t52_01.jpg
- (36.52 KiB) 1032 stiahnutí
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných