Tatra 603 v BB
- hector
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
- Bydlisko: BB
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
A sme vo finále
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Co tatra, už jezdí tak jak má.
- hector
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
- Bydlisko: BB
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
zatiľ nie
čakám na sviečky+nové fajky
našiel som tam zo tri v prdeli asi... dve dolámané a v jednej hrdzda
ale každá je omotaná páskou izolačnou neviete má to nejaký význam?
asi aby neklepkali o víko na motore
čakám na sviečky+nové fajky
našiel som tam zo tri v prdeli asi... dve dolámané a v jednej hrdzda
ale každá je omotaná páskou izolačnou neviete má to nejaký význam?
asi aby neklepkali o víko na motore
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Spíš přes obal fajfky přeskakovala jiskra a pak nepálila svíčka, proto jsou fajfky omotaný. Na to jsem upozorňoval.
- hector
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
- Bydlisko: BB
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Našiel som odtrhnutý nejaký káblik na pravej strane motora...
olej výmena filter vyčistený trošku maturácia ale nakoniec všetko v poriadku prebehlo
neviete čo to je za káblik resp. do čoho ide?
je na pravej strane motora niečo ako čidlo?
je nad tým malý blesk že elektrika
vo filtry vzduchovom neskutočný bordel a to nehovorím o olejovom
som somár že som sa vôbec na tom aute vozil
po koľko sa mení olej zhruba rátam tak 2000km alebo raz do roka čo som sa dočítal kade-tade
olej výmena filter vyčistený trošku maturácia ale nakoniec všetko v poriadku prebehlo
neviete čo to je za káblik resp. do čoho ide?
je na pravej strane motora niečo ako čidlo?
je nad tým malý blesk že elektrika
vo filtry vzduchovom neskutočný bordel a to nehovorím o olejovom
som somár že som sa vôbec na tom aute vozil
po koľko sa mení olej zhruba rátam tak 2000km alebo raz do roka čo som sa dočítal kade-tade
- hector
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
- Bydlisko: BB
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Do karburátora je prívod paliva kovovými trubkami + tie spojovacie duté šrouby : je tam fibrová podložka neviete nahodou ?
sviečky boli staré pal...
sviečky boli staré pal...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Ten kabel jde k palubovce pro červenou kontrolku bez znaku (tušim). Je to signalizace praskýho řemenu, po roztržení řemenu, nebo zastavení motoru přestane bejt pod plechama podtlak a membrána sepne kontakt. Kontrolka s bleskem je pro druhou stranu, je to kontrolka dobíjení, ale zastane i funkci prasklýho řemenu.
Na holendrech jsou podložky hliníkový, nebo vyžíhaná měď, fíbrový bych moc nepokoušel, jak motor tepelně pracuje, tak by to mohlo prolínat. Na 805 a i na 603 to chce holendry kontrolovat a popřípadě dotahovat. Pak jedině trubky říznout a udělat dilatační spoje hadičkou, už jsem to viděl a holendry se dotahovat nemusely.
Na holendrech jsou podložky hliníkový, nebo vyžíhaná měď, fíbrový bych moc nepokoušel, jak motor tepelně pracuje, tak by to mohlo prolínat. Na 805 a i na 603 to chce holendry kontrolovat a popřípadě dotahovat. Pak jedině trubky říznout a udělat dilatační spoje hadičkou, už jsem to viděl a holendry se dotahovat nemusely.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Jen trochu upřesním. Podtlakové čidlo je zapojeno na žlutou kontrolku na přístrojovce a nápisem STOP.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Luboši díky za upřesnění. Už jsem v 603 dloooouho neseděl tak mi to nějak vymizelo z paměti. Ale na T2-603 jsou dva druhy provedení kontrolek pod budíkama. Jedna má oranžový kontrolky blinkrů, žlutou (spíš do oranžova) stopku a zelený mazání. Druhá má blinkry zelený, červenou stopku a červený mazání. Možná tam bude ještě víc rozdílů.
- hector
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
- Bydlisko: BB
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Sviečky nové brisk, fajky nové, kábel nový, olej vymenený+filter vyčistený.
Iskra ide, bez problemov ma koplo
vytiahol som sviečku a iskríí
neviete mi poradiť kde je asi problém ?
vzduchový filter som dal dole a ked pridám benzín strekne v obidvoch karburátoroch
môže to byť "prechlastané"?
iba točí,točí ...
Iskra ide, bez problemov ma koplo
vytiahol som sviečku a iskríí
neviete mi poradiť kde je asi problém ?
vzduchový filter som dal dole a ked pridám benzín strekne v obidvoch karburátoroch
môže to byť "prechlastané"?
iba točí,točí ...
- hector
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
- Bydlisko: BB
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Takže to nešlo a na sviečke som našiel olej...
otec hovorí že motor v pr..li,
neviete mi poradiť?
rozmýšlam o vymontovaní motora a kompletnej generálke...
stále točí len sa bojím že oddrbem štartér
už som mal rozobrané aj karburátory a v pohode so ich zložil podla dielenskej príručky samozrejme som sa ani nechytil nastavovacích skrutiek
a to som sa chcel trochu povoziť v lete
otec hovorí že motor v pr..li,
neviete mi poradiť?
rozmýšlam o vymontovaní motora a kompletnej generálke...
stále točí len sa bojím že oddrbem štartér
už som mal rozobrané aj karburátory a v pohode so ich zložil podla dielenskej príručky samozrejme som sa ani nechytil nastavovacích skrutiek
a to som sa chcel trochu povoziť v lete
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Určitě hází svíčky jiskru na správnej válec? Opravdu jsi na nich našel olej? Včera jsem jeden motor T603A startoval a když nechtěl naskočit, tak jsem vytahal svíčky, vyfoukal a očistil od sazí (4-8 válec všechny mokrý, na levej straně jedna), protočil motor bez svíček a po zašroubování nastartoval bez sytiče a bez plynu. Čapnul na otočení... Před vyndáním svíček pouze ulehčoval práci startéru, jak občas jedna ze tří svíček zapálila směs.
Začni systematicky od jednoho konce a postupuj najisto. Tkusim jiskru na vstupu do rozdělovače, pak si najdu horní úvrať prvního válce, k tomu nastavím palec rozdělovače na první vývod na víčku (ornařen ryskou, nebo výstupkem), potom pokračuju k dalším válcům proti směru otáčení hodinových ručiček, nakonec nasadim všechny svíčky (do fajvek a opřu je o kostru motoru) a zkusím točit klikou, přitom sleduju, jak hází jiskru a jesli podle pořadí zapalování. Pokud je to OK ještě zkusim předstih, pokud je kolem 10° motor musí jít natočit. Pak se svíčky hodí do motoru a zkusí se. Pokud ne, tak přijde na řadu příprava paliva (předpúokládam, že AC pumpa je ok a karburátory naplněný benzínem)..... atd. Ještě se mi nestalo, že bych takhle nějakej motor neoživil.
Začni systematicky od jednoho konce a postupuj najisto. Tkusim jiskru na vstupu do rozdělovače, pak si najdu horní úvrať prvního válce, k tomu nastavím palec rozdělovače na první vývod na víčku (ornařen ryskou, nebo výstupkem), potom pokračuju k dalším válcům proti směru otáčení hodinových ručiček, nakonec nasadim všechny svíčky (do fajvek a opřu je o kostru motoru) a zkusím točit klikou, přitom sleduju, jak hází jiskru a jesli podle pořadí zapalování. Pokud je to OK ještě zkusim předstih, pokud je kolem 10° motor musí jít natočit. Pak se svíčky hodí do motoru a zkusí se. Pokud ne, tak přijde na řadu příprava paliva (předpúokládam, že AC pumpa je ok a karburátory naplněný benzínem)..... atd. Ještě se mi nestalo, že bych takhle nějakej motor neoživil.
- hector
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
- Bydlisko: BB
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
keď som menil káble tak po jednom pekne prvý valec nová sviečka nová fajka nový kábel(na aute som prešiel asi 300km od kúpi-fungovalo pekne)
iskru som skúšal sviečka o prvú skrutku na kostre iskrila
s cievky tiež o skrutku na kostre
olej som menil a chytil hneď taký zlatý nádych ale asi s tých olejových chladičou a presne ten aj na sviečkach je na hornej riske tej tyčinky na meranie oleja
nešiel do jedného karburátora benzín ale ako som ho rozobral a vyfúkal+zložil pekne strieka sú tam male netesnosti ale kupim tesnenia a ok
tak skúsim ešte raz vyberem sviečky-všetky pretočím na prázdno a uvidíme
ako hľadáš hornú úvrať?
som laik ale každý nejako začínal..
pozriem do valca baterkou a keď bude najvyššie?
a prvý je ktorý?
postavým sa pred motor a po ľavej ruke1,2,3,4 a po pravej 5,6,7,8 ?
skúšal som aj AC pumpu a pekne naťahala benzín aj s bandasky karburátory pekne streknú ručným plynom
zatiaľ diiik budem informovať
iskru som skúšal sviečka o prvú skrutku na kostre iskrila
s cievky tiež o skrutku na kostre
olej som menil a chytil hneď taký zlatý nádych ale asi s tých olejových chladičou a presne ten aj na sviečkach je na hornej riske tej tyčinky na meranie oleja
nešiel do jedného karburátora benzín ale ako som ho rozobral a vyfúkal+zložil pekne strieka sú tam male netesnosti ale kupim tesnenia a ok
tak skúsim ešte raz vyberem sviečky-všetky pretočím na prázdno a uvidíme
ako hľadáš hornú úvrať?
som laik ale každý nejako začínal..
pozriem do valca baterkou a keď bude najvyššie?
a prvý je ktorý?
postavým sa pred motor a po ľavej ruke1,2,3,4 a po pravej 5,6,7,8 ?
skúšal som aj AC pumpu a pekne naťahala benzín aj s bandasky karburátory pekne streknú ručným plynom
zatiaľ diiik budem informovať
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
První válec je (při pohledu na motor od názazíku) vpravo vzadu u setrvačníku, čtvrtej u cívky, pátej vlevo u setrvačníku (za nim za přepážkou je startér) a osmej je u rozdělovače. pořadí zapalování je: 1 3 6 2 7 8 4 5. Horní úvrať se pozná, že je píst nahoře a oba koníky jsou volný => oba ventily zavřený. V tomhle natočení kliky se na danym válci seřizuje i vůle ventilů. Když nebudeš mít večer co napráci, tak si v klidu přečti dílenskou příručku a ono se ti to v hlavě do pár dnů rozleží. A pokud si přijel 300 km po ose a po výměně oleje jde na svíčky... to je něajká divočina. Jedině, že bys vypustil se starym olejem i pístní kroužky. Nedivoč a studuj, pokud to auto jezdilo, tak musí i nadále, pokud v něm divně nezabouchalo.
- hector
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
- Bydlisko: BB
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 603 v BB
Tak som sa rozhodol karburátory dole, zrepasovať
chcel som sa ešte povoziť ale nechám to tak keď som začal s kamarátom štartovať tak s nich cáka benzín všade...
aby to ešte nezbĺklo
akú farbu sýto červenú kupujete alebo kde?
nakoniec som ich dal dole a vzadu chýbala skrutka , vlastne to tiahlo s pravej strany karburátorov(keď stojím motor predomnou) asi vôbec nefongovalo je to nejaký ventil sa vysúva von a dnu
chcel som sa ešte povoziť ale nechám to tak keď som začal s kamarátom štartovať tak s nich cáka benzín všade...
aby to ešte nezbĺklo
akú farbu sýto červenú kupujete alebo kde?
nakoniec som ich dal dole a vzadu chýbala skrutka , vlastne to tiahlo s pravej strany karburátorov(keď stojím motor predomnou) asi vôbec nefongovalo je to nejaký ventil sa vysúva von a dnu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní