História jednej Tatry...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
História jednej Tatry...
po sviatkoch som dostal CD s týmto textom a so spústou obrázkov, z ktorých niektoré prikladám:
Milí kolegovia Tatrováci,
Voláme sa Marián(26) a Miroslav(20) Mitríkovci. Posielame Vám fotografie našej Tatry 613-3, prerobenej na štvorku. Na nový rok ráno 1.1.2005 Marián o 00:43 zišiel v ľavotočivej zatáčke pri približne 70km/h na zľadovatelej vozovke z cesty. Bol to dosť smutný začiatok nového roka. Samozrejme s 0% alkoholu v krvi. Vyviazol som s ľahkým zranením hlavy-dôsledok nezapnutia si bezpečnostného pásu. Je vidno, že s týmto vozidlom si treba dávať obrovský pozor na mokrej a zľadovatelej vozovke. Nanešťastie som vytrhol pravým predným kolesom betónovú kocku z odvodňovacieho kanála, ktorá ho úplne odtrhla zo závesu. Pri dosť prudkom náraze sa zdeformovala pravá strana karosérie. Takto zničená Tatrovka je vhodná do šrotu. Je smutné, že auto sme s bratom dokončili v septembri 2004 a ani sme si ho poriadne neužili.
Tatra je neskutočné vozidlo s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. V budúcnosti chcem ostať verný tomuto vozidlu, pretože mi prirástlo k srdcu a nedám naňho dopustiť. Jediné východisko je zohnať dobrú karosériu a postup premeny z trojky na štvorku zopakovať. Pri prvej premene si človek trhá vlasy, lebo je potrebné zohnať Tatru štvorku (zohnal som si skorodovanú z Košíc za 15000Sk), vymeniť komplet elektrickú inštaláciu, prevariť držiaky prístrojovky, vnútorného bufíka atď... Toto prerábanie trvalo celé leto. Moje odporúčanie: ak má človek chuť a dosť silnú vôľu, dokáže to spraviť. Výsledný efekt za to fakt stojí.
-Rok 2001 kúpa trojky z Ministerstva pôdohospodárstva z BA za 38000SK
-Tatra najazdila 461728km – motor zažil svoje
-Ošetrenie podvozku a drobných nedostatkov (korózia a pod.) 5000Sk
-Pri prehnanej jazde na diaľnici došlo k zadretiu 5.válca pri 180km/h.
-Apríl 2002 výlet cez Koprivnicu do Bernolákova.
V Čechách kúpený komplet vrch motora – karburátory, ventily, tesnenia, krúžky, piesty, válce. Spolu v hodnote 25000Kč. GO sa uskutočnila u pána Abraháma. Motor je po technickej stránke v 100% stave, bol vynulovaný tachometer. Jediný problém je, že výfuk začal rachotiť. Nenašiel by sa u Vás nejaký?
-Začiatok leta 2004 GO karosérie s prerobením na štvorku.
-Tatra GL 097 AA nás vyšla na 140000Sk.
Tak to bol stručný životopis našej krásavice. Do budúcna máme v pláne spraviť ešte krajšiu. Dovolím si tvrdiť, že naša Tatra bola okrasou Hnileckej doliny a mala veľa obdivovateľov každej vekovej kategórie. Je to pre nás výzva a určite sa nevzdáme aj keď k nám bol osud dosť krutý. Nezaslúžila si taký koniec. Tachometer sa zastavil na 25060km.
Tak to bol v krátkosti príbeh života s Tatrou 613
Naša adresa: Tehelná 6/14
056 01 Gelnica
Tel: 0915146139
0903585297
S pozdravom bratia Mitríkovci
V Gelnici dňa 04.01.2005
Milí kolegovia Tatrováci,
Voláme sa Marián(26) a Miroslav(20) Mitríkovci. Posielame Vám fotografie našej Tatry 613-3, prerobenej na štvorku. Na nový rok ráno 1.1.2005 Marián o 00:43 zišiel v ľavotočivej zatáčke pri približne 70km/h na zľadovatelej vozovke z cesty. Bol to dosť smutný začiatok nového roka. Samozrejme s 0% alkoholu v krvi. Vyviazol som s ľahkým zranením hlavy-dôsledok nezapnutia si bezpečnostného pásu. Je vidno, že s týmto vozidlom si treba dávať obrovský pozor na mokrej a zľadovatelej vozovke. Nanešťastie som vytrhol pravým predným kolesom betónovú kocku z odvodňovacieho kanála, ktorá ho úplne odtrhla zo závesu. Pri dosť prudkom náraze sa zdeformovala pravá strana karosérie. Takto zničená Tatrovka je vhodná do šrotu. Je smutné, že auto sme s bratom dokončili v septembri 2004 a ani sme si ho poriadne neužili.
Tatra je neskutočné vozidlo s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. V budúcnosti chcem ostať verný tomuto vozidlu, pretože mi prirástlo k srdcu a nedám naňho dopustiť. Jediné východisko je zohnať dobrú karosériu a postup premeny z trojky na štvorku zopakovať. Pri prvej premene si človek trhá vlasy, lebo je potrebné zohnať Tatru štvorku (zohnal som si skorodovanú z Košíc za 15000Sk), vymeniť komplet elektrickú inštaláciu, prevariť držiaky prístrojovky, vnútorného bufíka atď... Toto prerábanie trvalo celé leto. Moje odporúčanie: ak má človek chuť a dosť silnú vôľu, dokáže to spraviť. Výsledný efekt za to fakt stojí.
-Rok 2001 kúpa trojky z Ministerstva pôdohospodárstva z BA za 38000SK
-Tatra najazdila 461728km – motor zažil svoje
-Ošetrenie podvozku a drobných nedostatkov (korózia a pod.) 5000Sk
-Pri prehnanej jazde na diaľnici došlo k zadretiu 5.válca pri 180km/h.
-Apríl 2002 výlet cez Koprivnicu do Bernolákova.
V Čechách kúpený komplet vrch motora – karburátory, ventily, tesnenia, krúžky, piesty, válce. Spolu v hodnote 25000Kč. GO sa uskutočnila u pána Abraháma. Motor je po technickej stránke v 100% stave, bol vynulovaný tachometer. Jediný problém je, že výfuk začal rachotiť. Nenašiel by sa u Vás nejaký?
-Začiatok leta 2004 GO karosérie s prerobením na štvorku.
-Tatra GL 097 AA nás vyšla na 140000Sk.
Tak to bol stručný životopis našej krásavice. Do budúcna máme v pláne spraviť ešte krajšiu. Dovolím si tvrdiť, že naša Tatra bola okrasou Hnileckej doliny a mala veľa obdivovateľov každej vekovej kategórie. Je to pre nás výzva a určite sa nevzdáme aj keď k nám bol osud dosť krutý. Nezaslúžila si taký koniec. Tachometer sa zastavil na 25060km.
Tak to bol v krátkosti príbeh života s Tatrou 613
Naša adresa: Tehelná 6/14
056 01 Gelnica
Tel: 0915146139
0903585297
S pozdravom bratia Mitríkovci
V Gelnici dňa 04.01.2005
- Prílohy
-
- 02 Tatra Jaklovce 010m.jpg (76.64 KiB) 11810 zobrazení
-
- 01 Tatra servis 012m.jpg (243.86 KiB) 11810 zobrazení
Ty kokso, to je teda skoda. To je najhorsie, clovek sa nadrie a potom bum, vsetko je v kely. No chudaci chalani.
Jedna vec mi nereze, co bola spomenuta v ich clanku: neviem ako si to vysvetlit. V clanku su tieto dve vety:
- Je vidno, že s týmto vozidlom si treba dávať obrovský pozor na mokrej a zľadovatelej vozovke.
- Tatra je neskutočné vozidlo s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami.
Jedna vec mi nereze, co bola spomenuta v ich clanku: neviem ako si to vysvetlit. V clanku su tieto dve vety:
- Je vidno, že s týmto vozidlom si treba dávať obrovský pozor na mokrej a zľadovatelej vozovke.
- Tatra je neskutočné vozidlo s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami.
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Luboško, tým ich tunningom nič nepokazili, ba naopak predok Tatry to opticky zväčšilo a dodalo mohutnosť. Auto nie je veterán a majiteľ si s ním môže robiť čo chce.
A to že Šedo tu ide slovíčkariť o vetách v článku, tak to ma zarazilo. Ja by som chcel vedieť, čo by kto z vás robil, keby dostal šmyk na zladovatelej vozovke. Mohol by si iba založiť ruky do klina a čakať kde ho to hodí.
Tí mladí chalani si zaslúžia uznanie aj napriek ortodoxným názorom niektorých z vás.
A to že Šedo tu ide slovíčkariť o vetách v článku, tak to ma zarazilo. Ja by som chcel vedieť, čo by kto z vás robil, keby dostal šmyk na zladovatelej vozovke. Mohol by si iba založiť ruky do klina a čakať kde ho to hodí.
Tí mladí chalani si zaslúžia uznanie aj napriek ortodoxným názorom niektorých z vás.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
koušák napísal:Luboško, tým ich tunningom nič nepokazili, ba naopak predok Tatry to opticky zväčšilo a dodalo mohutnosť. Auto nie je veterán a majiteľ si s ním môže robiť čo chce.
To bych teda dvakrát netvrdil, používání neschválených a nehomologovaných dílů je v rozporu jak s českými, tak i slovenskými předpisy! A navíc se mi to vůbec nelíbí...
Vzhledem k tomu, že žiju v odlehlejší oblasti v podhůří, vede sem jen silnice 3. třídy a náchodská správa silnic zásadně nesolí a nesype, tak si toho na zledovatělém povrchu užiju za zimu dost a dost. Smyk se vždycky vyrovnává, od toho je tam ta kulatá věc před řidičem, víš? Když to nezvládám v 70, jedu pomaleji...koušák napísal: Ja by som chcel vedieť, čo by kto z vás robil, keby dostal šmyk na zladovatelej vozovke. Mohol by si iba založiť ruky do klina a čakať kde ho to hodí.
- carlos
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
- Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
!
možno mu pri šmyku zavadzala na volante tá rúčka z vysokozdviž.vozíka /už len na tom je videť,že to má trochu v hlave pomiešané/mali si s toho ministerstva podohospodárstva radšej kupiť traktor,tam si moholi dat aj tu rúčku na volant
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných