Startovanie T613
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 21 Aug 2008, 17:38
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Startovanie T613
Mam otazocku na ktoru si rad vypocujem komentare ako to ma byt spravne.
Jedna sa o startovanie motora pri teplotach blizko 0 stupnov cezlia a pod nulou. Vozidlo T613/4 motor E.
Zaujimalo by ma dalej {odrazam sa od nazoru co som tu viac krat postrehol ze nechat motor zohriat} ci ho nechavat uplne v neutrale a bez sytica alebo ci mu dat niejake otacky.
Dalej nasiel som clanok na nete http://auto.pravda.sk/poradna-premrznut ... oradna_P39 osobne mi pride ze sa to tyka skor novych aut ale rad si necham poradit co si myslite o zahrievani motora tatier pod malou zatazou.
Ak mozem tak rad by som poprosil o odpovede s odovodenim ktora metoda je spravna, preco, na co vplyva jej dodrzanie pripadne nedodrziavanie ale za kazdu odpoved budem vdacny
Vlado
Jedna sa o startovanie motora pri teplotach blizko 0 stupnov cezlia a pod nulou. Vozidlo T613/4 motor E.
Zaujimalo by ma dalej {odrazam sa od nazoru co som tu viac krat postrehol ze nechat motor zohriat} ci ho nechavat uplne v neutrale a bez sytica alebo ci mu dat niejake otacky.
Dalej nasiel som clanok na nete http://auto.pravda.sk/poradna-premrznut ... oradna_P39 osobne mi pride ze sa to tyka skor novych aut ale rad si necham poradit co si myslite o zahrievani motora tatier pod malou zatazou.
Ak mozem tak rad by som poprosil o odpovede s odovodenim ktora metoda je spravna, preco, na co vplyva jej dodrzanie pripadne nedodrziavanie ale za kazdu odpoved budem vdacny
Vlado
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startovanie T613
Myslím, že jediná správná metoda, je nechat Tatru v tomto počasí hezky v suchu v garáži.
Jinak si myslím, že v tom článku to je napsané celkem dobře. U benzínových motorů co nejdříve vyjet po nastartování a zahřát motor , aby benzin zbytečně nesmíval olejový film z válců motoru a dále neředil olej.
Pro dnešní moderní celohliníkové motory může být poskakování po městě v tomto počasí aniž by se pořádně prohřály, fatální. Voda, která kondenzuje uvnitř se usazuje na dně olejové vany a benzín ředí olej, takže může v krajním případě dojít k zadření motoru. Když se hladina "oleje" dostane nad horní rysku měrky, značí to, že není něco v pořádku a je potřeba jednat. Ale tohle se vzduchem chlazených motorů netýká.
Jinak si myslím, že v tom článku to je napsané celkem dobře. U benzínových motorů co nejdříve vyjet po nastartování a zahřát motor , aby benzin zbytečně nesmíval olejový film z válců motoru a dále neředil olej.
Pro dnešní moderní celohliníkové motory může být poskakování po městě v tomto počasí aniž by se pořádně prohřály, fatální. Voda, která kondenzuje uvnitř se usazuje na dně olejové vany a benzín ředí olej, takže může v krajním případě dojít k zadření motoru. Když se hladina "oleje" dostane nad horní rysku měrky, značí to, že není něco v pořádku a je potřeba jednat. Ale tohle se vzduchem chlazených motorů netýká.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startovanie T613
Vladimiro - o štartovaní by sa tu dalo toho naozaj dosť napísať a aj dlho to všelijako rozoberať tak, ako si chcel - asi ale na to takto nemám ani čas, ani chuť. Táto tématika býva však podrobne rozpísaná v mnohých príručkách.
Ak ťa však zaujíma niečo konkrétne, tomu by sa potom dalo venovať aj podrobnejšie..
Ak ťa však zaujíma niečo konkrétne, tomu by sa potom dalo venovať aj podrobnejšie..
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startovanie T613
Startování motoru T613 se postupem nijak neliší od startování jiných automobilů této éry. Je to popsáno i v návodu k obsluze, který je k dispozici např. tu: http://t613.wz.cz/navod04.html Pokud se to při těchto teplotách nedaří natočit, je něco špatně.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Startovanie T613
A nejšetrnější je samozřejmě start bez účasti benzínu, ale to snad ani člověk nemusí připomínát, to je stará známá milionkrát ověřená věc.....
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startovanie T613
Třeba LPG ?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Startovanie T613
Přesně tak.....je tak "depresivní" každých 10 tis km při výměně vypouštět z motoru průhledný a takřka čistý olej, prostý sazí, karbonu a jiných "benzínových" radostí..... a to nemluvím třeba o tom, jak hrozně vypadají zevnitř karburátory po 8ti letech startování a používání studeného i teplého motoru výhradně na toto "žluté", mnohými neználky proklínané vysokooktanové palivo..... (foto je z roku 2006, pořízené po sundání karburátorů ze sacího potrubí kvůli výměně tekoucího olejového chladiče)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný