Geometrie T613-4
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Geometrie T613-4
Nesetkali jste se náhodou s problématickým seřízením geometrie v tatra servise v Brně Holáskách? Jaké máte v poslední době ušenosti? Netvrdím zatím, že za to mohou oni.
Po opravě přední nápravy jsem dopadl takto:
Když jsem začal jezdit s T613 po vyzvednutí ze servisu, tak se chovala normálně, ale časem se mi začalo zdát, že nesedí v zatáčkách a občas jsem měl pocit, že jde do smyku.
Z počátku jsem tomu moc pozornost nevěnoval, protože jsem měl hodně práce a s T613 jsem nejezdil. 28. září jsme pořádali akci k 80. letům Masarykova okruhu na starém startu v Bosonohách, ten den hodně pršelo. Byl jsem tam i se synem. Cestou domů jsem dostal na mokré vozovce smyk, který nešel zvládnout , ale naštěstí se nic vážného nestalo, jen jsem zavadil nárazníkem o mez (nárazník už mám opravený).
Nejdříve jsem příčinu přičítal vadným pneu, jejichž stav opravdu byl horší, ale po výměně pneumatik se to vůbec nezlepšilo a mám pocit, že je to horší a horší.
Příznaky:
1. v zatáčkách mám pocit, že má tendenci ustřelit zadek, i když projíždím zatáčku rychlostí do 30 km/h.
2. mám pocit,jakoby každé přední kolo zatáčelo jinam
3. špatně se vrací volant, musím ručně (toto jsem začal pozorovat jako první, již v první půlce září)
Přijde mi že je geometrie špatně, jak středy os přední a zadní nápravy, tak sbíhavost předních kol (jako by se rozbíhaly), jako by nebyl dotažen šroub na čepu rejdové tyče (povolil se) nebo se uvolnil monoblock.
Upozorňuji, že se jedná o T613-4 MiLong M'95 s monoblockem.
Rozhodně jsem divné chování zaznamenal již před nehodou, ale stále se to zhoršuje.
Prostě jsme se s tím autem málem i se synem zabili , naštěstí jsem jel hodně pomalu a odnesl to pouze nárazník
Po opravě přední nápravy jsem dopadl takto:
Když jsem začal jezdit s T613 po vyzvednutí ze servisu, tak se chovala normálně, ale časem se mi začalo zdát, že nesedí v zatáčkách a občas jsem měl pocit, že jde do smyku.
Z počátku jsem tomu moc pozornost nevěnoval, protože jsem měl hodně práce a s T613 jsem nejezdil. 28. září jsme pořádali akci k 80. letům Masarykova okruhu na starém startu v Bosonohách, ten den hodně pršelo. Byl jsem tam i se synem. Cestou domů jsem dostal na mokré vozovce smyk, který nešel zvládnout , ale naštěstí se nic vážného nestalo, jen jsem zavadil nárazníkem o mez (nárazník už mám opravený).
Nejdříve jsem příčinu přičítal vadným pneu, jejichž stav opravdu byl horší, ale po výměně pneumatik se to vůbec nezlepšilo a mám pocit, že je to horší a horší.
Příznaky:
1. v zatáčkách mám pocit, že má tendenci ustřelit zadek, i když projíždím zatáčku rychlostí do 30 km/h.
2. mám pocit,jakoby každé přední kolo zatáčelo jinam
3. špatně se vrací volant, musím ručně (toto jsem začal pozorovat jako první, již v první půlce září)
Přijde mi že je geometrie špatně, jak středy os přední a zadní nápravy, tak sbíhavost předních kol (jako by se rozbíhaly), jako by nebyl dotažen šroub na čepu rejdové tyče (povolil se) nebo se uvolnil monoblock.
Upozorňuji, že se jedná o T613-4 MiLong M'95 s monoblockem.
Rozhodně jsem divné chování zaznamenal již před nehodou, ale stále se to zhoršuje.
Prostě jsme se s tím autem málem i se synem zabili , naštěstí jsem jel hodně pomalu a odnesl to pouze nárazník
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
ušenosti = zkušenosti
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Ahoj
No asi bejt tebou bych se ohnul a kouknul pod auto v jakem stavu to tam vsechno je ))
Havrla
No asi bejt tebou bych se ohnul a kouknul pod auto v jakem stavu to tam vsechno je ))
Havrla
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Lucián - píšeš, že auto sa sprvu chovalo normálne a až neskôr sa správanie auta začalo zhoršovať, takže podľa toho geometria bola nastavená v servise dobre. Pracovníkov spomínaného servisu považujem za dobrých odborníkov.
Ja by som auto zobral zase k D&S, nech sa na to pozrú - na podvozku sa mohlo zatiaľ udiať všeličo - od povolených nejakých skrutiek až po prasknutú nápravnicu...
Ja by som auto zobral zase k D&S, nech sa na to pozrú - na podvozku sa mohlo zatiaľ udiať všeličo - od povolených nejakých skrutiek až po prasknutú nápravnicu...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
s duom D+S mám dobré skusenosti...
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Co by mělo praskat nebo, proč by měl být náprava ve špatném stavu, když právě prodělal předek kompletní repasi.
Zajedu tam na kontrolu geometrie.
Zajedu tam na kontrolu geometrie.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
ja by som to tiež typoval na odhnitú zadnú nápravnicu, na vedení vozidla sa totiž podielajú všetky kolesá, nie len predok a pokial bol predok v stave, v akom bol tak zadok na tom nebude lepšie
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Zítra se ukáže, jestli uhnilo uchycení zadní nápravy nebo se povolilo něco na předku.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Mám verdikt a pravdu měl Roman!
Je uhnilé uchycení nápravnice ke karosérii na obou stranách, díry durch. Takže plave zadek.
Monoblok se nehýbe a předek drží.
Jen mi přidali na předku sbíhavost o 2 mm, prý to bude lepší a opravdu se o trochu jízdní vlastnosti zlepšili.
Je uhnilé uchycení nápravnice ke karosérii na obou stranách, díry durch. Takže plave zadek.
Monoblok se nehýbe a předek drží.
Jen mi přidali na předku sbíhavost o 2 mm, prý to bude lepší a opravdu se o trochu jízdní vlastnosti zlepšili.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Jo, a vlastně i Ondrej!
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
nebolo to auto, nedávno kompletne vyvárané?To je divné, že po kompletnej rekonštrukcii karoserie najprv odhnije mcpherson a nasledne nápravnica, hm, nič v zlom
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Ostatne riešiť odhnitú nápravnicu pridaním zbiehavosti, mi tiež príde divné
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Počkej chvíli, jak to bude lepší, když Ti upravili sbíhavost o 2 mm? Snad když teď víš v jakém je auto stavu, tak pro bezpečnost svou a hlavně pro bezpečnost ostatních účastníku silničního provozu, nevyjedeš na cestu dřív, než po opravě?!
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
U D+S neumí napoprvé trefit geometrii, že se čeká až se zákazník s autem skoro zabije, a pak ji tedy milostivě udělají? To je vskutku originální přístup, až z něj jde mráz po zádech.... nemůže podle nich za plavání auta taky současná politická situace v této zemi v kombinaci s kurzem eura?
Si vlastně vzpomínám na opravu dveřní zádrže od tohoto dua, to byl taky čin pětiletky....
Si vlastně vzpomínám na opravu dveřní zádrže od tohoto dua, to byl taky čin pětiletky....
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Radku cetl jsi cele forum, nebo jenom zacatek ?
Jemu to plave protoze ma vzadu unilou napravnici ..., ne pro to ze ma spatne serizenou geometri... no tu ted uz ma po tom co to uhnilo, ale predpoklad je ze v dobe serizovani to auto drzelo aspon trosku pohromade, a postupem casu...
Havrla
Jemu to plave protoze ma vzadu unilou napravnici ..., ne pro to ze ma spatne serizenou geometri... no tu ted uz ma po tom co to uhnilo, ale predpoklad je ze v dobe serizovani to auto drzelo aspon trosku pohromade, a postupem casu...
Havrla
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Četl Zdenku, pokud si anabázi pamatuju správně, Lucián kdyžtak upřesní, tak:
- auto jezdilo a drželo na silnici úplně normálně, s novým servem řekl bych až moc pěkně, jako hodně málo T613, řídilo se příjemně a v rámci trvajícího konstrukčního nedostatku "prázdný kufr" i poměrně přesně
- pak náhle, za běžného ježdění s nezměněnými jízdními vlastnostmi korozí oslabený person povolil tlaku pružiny, z auta byly tedy demontovány oba mcpersony, zrenovovány, vč. tlumičů dány zpět a udělána prý geometrie, ještě se do toho nějakým způsobem vložil "S.O.S" řka něco o tom, že monoblok serva nebyl vystředěn vůči ose auta a tak s ním a tím celým řízením při té repasi nápravy nějak manipulovali
- od této renovace přední nápravy a tajemným "středěním" monobloku se auto začalo postupně chovat hůře a hůře až životu nebezpečně (crash na "starém" okruhu)
- Duo D+S na toto reaguje tím, že za to nemůže přední náprava, za jejíž ustavení zodpovídají, ale nahnilé vnější domečky zadní nápravnice, které jsou na tom autě chatrné už hodně dlouho a které z nějakého neznámého důvodu najednou mají zásadní vliv na to, že nejde projet zatáčka víc jak třicítkou (úsměvné, ale nechci takovéto odůvodnění komentovat), přesto honem šoupnou sbíhavostí o 2 mm, aby se s tím vůbec dalo jet (a možná utáhnou něco, co předtím utáhnout zapomněli, kdo ví....)
Suma sumárum mi to přijde jako velký ojeb při seřizování geometrie přední nápravy a špatné přesazení monobloku serva (se kterým pokud hnuli, MĚLI krom geometrie přední nápravy udělat geometrii též nápravy zadní a sestředit nápravy k podélné a příčné ose auta, což jim ale přeci nebude radit zákazník), možná kombinované s tím, že při té geometrii něco opomněli utáhnout. Svádět rozbíhavá přední kola a nesamočinně se vracející volant na korozi uchycení zadní nápravnice je holý nesmysl.....
- auto jezdilo a drželo na silnici úplně normálně, s novým servem řekl bych až moc pěkně, jako hodně málo T613, řídilo se příjemně a v rámci trvajícího konstrukčního nedostatku "prázdný kufr" i poměrně přesně
- pak náhle, za běžného ježdění s nezměněnými jízdními vlastnostmi korozí oslabený person povolil tlaku pružiny, z auta byly tedy demontovány oba mcpersony, zrenovovány, vč. tlumičů dány zpět a udělána prý geometrie, ještě se do toho nějakým způsobem vložil "S.O.S" řka něco o tom, že monoblok serva nebyl vystředěn vůči ose auta a tak s ním a tím celým řízením při té repasi nápravy nějak manipulovali
- od této renovace přední nápravy a tajemným "středěním" monobloku se auto začalo postupně chovat hůře a hůře až životu nebezpečně (crash na "starém" okruhu)
- Duo D+S na toto reaguje tím, že za to nemůže přední náprava, za jejíž ustavení zodpovídají, ale nahnilé vnější domečky zadní nápravnice, které jsou na tom autě chatrné už hodně dlouho a které z nějakého neznámého důvodu najednou mají zásadní vliv na to, že nejde projet zatáčka víc jak třicítkou (úsměvné, ale nechci takovéto odůvodnění komentovat), přesto honem šoupnou sbíhavostí o 2 mm, aby se s tím vůbec dalo jet (a možná utáhnou něco, co předtím utáhnout zapomněli, kdo ví....)
Suma sumárum mi to přijde jako velký ojeb při seřizování geometrie přední nápravy a špatné přesazení monobloku serva (se kterým pokud hnuli, MĚLI krom geometrie přední nápravy udělat geometrii též nápravy zadní a sestředit nápravy k podélné a příčné ose auta, což jim ale přeci nebude radit zákazník), možná kombinované s tím, že při té geometrii něco opomněli utáhnout. Svádět rozbíhavá přední kola a nesamočinně se vracející volant na korozi uchycení zadní nápravnice je holý nesmysl.....
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Osobně proti D+S nic nemám a v poslední době jsem s nimi byl spíše spokojený než nespokojený. Je fakt, že na nehodě se projevil i fakt, že pneumatiky byly v dosti špatném stavu, viz obrázek. Takže z počátku jsem nevěděl čemu přikládat hlavní díl viny.
Co se týče uchycení zadních nápravnic, tak se to opravdu zhoršuje (lze pozorovat na různém sklonu zadních kol).
Nyní mám pneumatiky nové, byl jsem v pneuservise upozorněn, že z počátku nebudou úplně dobře sedět, dokud se nezajedou.
Po zvýšení sbíhavosti o ty 2 mm se opravdu jízdní vlastnosti zlepšili (ale třeba si i sedly ty pneu). Vysvětleno mi bylo, že na mém autě bude lepší vyšší sbíhavost, bohužel důvod jsem si nezapamatoval (nějak to musí souviset s vahou a bílými tlumiči ATESO).
Bylo mi též řečeno, že se na přední nápravě nic nepohnulo a vše bylo správně dotaženo a nemám důvod nevěřit.
Zadní náprava nebyla seřízena, protože to prý nemá smysl, když nedrží pevně a hýbe se.
Musí se to vyvařit, jen se musí najít prostor u některého klempíře, co to zvládne.
Co se týče uchycení zadních nápravnic, tak se to opravdu zhoršuje (lze pozorovat na různém sklonu zadních kol).
Nyní mám pneumatiky nové, byl jsem v pneuservise upozorněn, že z počátku nebudou úplně dobře sedět, dokud se nezajedou.
Po zvýšení sbíhavosti o ty 2 mm se opravdu jízdní vlastnosti zlepšili (ale třeba si i sedly ty pneu). Vysvětleno mi bylo, že na mém autě bude lepší vyšší sbíhavost, bohužel důvod jsem si nezapamatoval (nějak to musí souviset s vahou a bílými tlumiči ATESO).
Bylo mi též řečeno, že se na přední nápravě nic nepohnulo a vše bylo správně dotaženo a nemám důvod nevěřit.
Zadní náprava nebyla seřízena, protože to prý nemá smysl, když nedrží pevně a hýbe se.
Musí se to vyvařit, jen se musí najít prostor u některého klempíře, co to zvládne.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
No a to mi je práve divné, že auto po renovácii karoserie, musí znova ku klampiarovi, alebo snád spodné partie nie sú karoseria? hm hm
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
Ano, nedělalo se vše, tzn. na spodku skoro nic. Netušil jsem v jak hrozném stavu je.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Geometrie T613-4
To je ovšem iná vec. Aký má však význam robiť rekonštrukciu karoserie na viackrát, je z tohoto prídadu asi jasné. Mimochodom, keby sa to robilo u mňa, odmietol by som , len čiastočnú rekonštrukciu, najmä preto, že majitel spravidla ani netuší v akom stave jeho auto je
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných