T 613-4 Problem..
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
mojžo ??? http://www.ngk.de/Productfinder.659.0.h ... RA&m=613-4
a to "V power" má aké označenie?
používam brisk, ale skúsil by som aj ngk, ale zatial mám v tom označení hokej...
a to "V power" má aké označenie?
používam brisk, ale skúsil by som aj ngk, ale zatial mám v tom označení hokej...
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 26 Jan 2009, 01:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
Jak tak koukam tak jsem se měl nejdřív poradit se zkušenějšíma než věřit prodejci v mototecně.
Když on o tom mluvil tak že sem myslel že tatra bude litat.. (mladej a hloupej)..
Nejspíš zvolim ty Brisk je mi nejznámnější.. A ještě jak se dá nejlíp zjistit že mi spravně chodí zapalování..?
Jestli se to da nějak proměřit a co tomu potřebuju??
Když on o tom mluvil tak že sem myslel že tatra bude litat.. (mladej a hloupej)..
Nejspíš zvolim ty Brisk je mi nejznámnější.. A ještě jak se dá nejlíp zjistit že mi spravně chodí zapalování..?
Jestli se to da nějak proměřit a co tomu potřebuju??
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
Tatra 613 má dosť atypické kondenzátorové zapaľovanie (ľudovo nazývané "tyristor") charakteristické síce vysokým preskokovým napätím, ale veľmi krátkym trvaním iskry. Z toho vyplývajú určité špecifické požiadavky, ktoré je potrebné dodržať. Výrobca jasne predpisuje, sviečky akej tepelnej hodnoty používať a akú vzdialenosť elektród nastaviť. Rôzne amatérske experimenty mimo tohoto odporúčania prinesú iba horšie výsledky.
Ostatné o sviečkach tu už bolo napísané, treba to akceptovať.
Kondenzátorové zapaľovanie PAL vyžaduje pre svoju správnu funkciu dobré ukostrenie všetkých komponentov. Často sa podceňuje napr. dostatočné ukostrenie tienenia káblov, kde býva tento kovový oplet na koncoch poškodený, alebo uvoľnený spod koncoviek, a tiež je dôležitá čistota (kontakt bez oxidov) a dobré utiahnutie skrutkovacích koncoviek.
Pokiaľ frekvenčný menič píska a ručička otáčkomera nekmitá, mala by byť zapaľovacia súprava OK. Potom ešte skontrolovať vysokonapäťovú časť, vrátane dobrého ukostrenia a správneho typu cievky.
Ostatné o sviečkach tu už bolo napísané, treba to akceptovať.
Kondenzátorové zapaľovanie PAL vyžaduje pre svoju správnu funkciu dobré ukostrenie všetkých komponentov. Často sa podceňuje napr. dostatočné ukostrenie tienenia káblov, kde býva tento kovový oplet na koncoch poškodený, alebo uvoľnený spod koncoviek, a tiež je dôležitá čistota (kontakt bez oxidov) a dobré utiahnutie skrutkovacích koncoviek.
Pokiaľ frekvenčný menič píska a ručička otáčkomera nekmitá, mala by byť zapaľovacia súprava OK. Potom ešte skontrolovať vysokonapäťovú časť, vrátane dobrého ukostrenia a správneho typu cievky.
- team613
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 26 Aug 2009, 19:06
- Tatry, ktoré vlastním: tatra 613-1 1977
- Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
Mojžo napísal:Ešte pridám fotku čo myslím:
jedná se o unifikovanou řadu od výrobců Brisk a NGK
pro karburační motory se svíčkou na 21klíč
jsou určený Brisk A-LINE 19 ,NGK V-LINE 19
pro novější provedení na 16klíč je to
A-LINE 28 a V-LINE 28 svíčky mají delší živtnost výrobce udává 45tis km
cena za balení 4ks je v Brně v prodejně s ND
Brisk 220kč a NGK 369KČ
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
NGK ktoré používam ja, majú označenie BCP 6 E. Keby sa volali BCP 6 ES, tak majú štandardný iskrič.
BKR znamená že sú odrušené, (R), K myslím znamená že majú veľký šesťhran a C sú s malým. P znamená nejaký typ izolátora, neviem presne.
V princípe BKR 6 E a BCP 6 E sú teplotne rovnaké, aj iskrič bude sedieť, len jedna je odrušená, druhá nie a bude tam rozdiel vo veľkosti 6 - hranu.
team613: Také Brisky som nikdy nevidel Ale šalené, ďakujem za info
BKR znamená že sú odrušené, (R), K myslím znamená že majú veľký šesťhran a C sú s malým. P znamená nejaký typ izolátora, neviem presne.
V princípe BKR 6 E a BCP 6 E sú teplotne rovnaké, aj iskrič bude sedieť, len jedna je odrušená, druhá nie a bude tam rozdiel vo veľkosti 6 - hranu.
team613: Také Brisky som nikdy nevidel Ale šalené, ďakujem za info
- team613
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 26 Aug 2009, 19:06
- Tatry, ktoré vlastním: tatra 613-1 1977
- Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
já je používám a z úspěchem mám na nich najeto cca6tis km a zatím v pohoMojžo napísal:NGK ktoré používam ja, majú označenie BCP 6 E. Keby sa volali BCP 6 ES, tak majú štandardný iskrič.
BKR znamená že sú odrušené, (R), K myslím znamená že majú veľký šesťhran a C sú s malým. P znamená nejaký typ izolátora, neviem presne.
V princípe BKR 6 E a BCP 6 E sú teplotne rovnaké, aj iskrič bude sedieť, len jedna je odrušená, druhá nie a bude tam rozdiel vo veľkosti 6 - hranu.
team613: Také Brisky som nikdy nevidel Ale šalené, ďakujem za info
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
A mám v tom stále guláš . a preto používam L14YC
na stránach brisku http://www.brisk.cz/catalog.php
píšu pre 613-3 , L14YC, a-line 19
píšu pre 613-4, DR15YC, a-line 28
na stránkach NGK http://www.ngk.de/Productfinder.659.0.h ... RA&m=613-3
píšu pre 613-3 BCP6ES (V‑Line 17)
píšu pre 613-4 BKR6E (V‑Line 28)
v tej porovnávacej tabulke na fotke
je k BCP6ES udávaná D15YCY čo je rada A/V line 17
je k BKR6E udávaná DR15YCY čo je rada A/V line 28
je k LR14YCY udávaná BPR7E čo je rada A/V line 19
tak si vyberte. ju?
máte tam niekto tie DR15YC?
na stránach brisku http://www.brisk.cz/catalog.php
píšu pre 613-3 , L14YC, a-line 19
píšu pre 613-4, DR15YC, a-line 28
na stránkach NGK http://www.ngk.de/Productfinder.659.0.h ... RA&m=613-3
píšu pre 613-3 BCP6ES (V‑Line 17)
píšu pre 613-4 BKR6E (V‑Line 28)
v tej porovnávacej tabulke na fotke
je k BCP6ES udávaná D15YCY čo je rada A/V line 17
je k BKR6E udávaná DR15YCY čo je rada A/V line 28
je k LR14YCY udávaná BPR7E čo je rada A/V line 19
tak si vyberte. ju?
máte tam niekto tie DR15YC?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
To jsou odrušené svíčky, které by se měly používat s jinými kabely, ne?
- team613
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 26 Aug 2009, 19:06
- Tatry, ktoré vlastním: tatra 613-1 1977
- Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
na stránky NGK se nedívej udaje tam nesouhlasí já mám namontovane od Brisku ty A-LINE 19 aMarekK napísal:A mám v tom stále guláš . a preto používam L14YC
na stránach brisku http://www.brisk.cz/catalog.php
píšu pre 613-3 , L14YC, a-line 19
píšu pre 613-4, DR15YC, a-line 28
na stránkach NGK http://www.ngk.de/Productfinder.659.0.h ... RA&m=613-3
píšu pre 613-3 BCP6ES (V‑Line 17)
píšu pre 613-4 BKR6E (V‑Line 28)
v tej porovnávacej tabulke na fotke
je k BCP6ES udávaná D15YCY čo je rada A/V line 17
je k BKR6E udávaná DR15YCY čo je rada A/V line 28
je k LR14YCY udávaná BPR7E čo je rada A/V line 19
tak si vyberte. ju?
máte tam niekto tie DR15YC?
je to v poho jinak co uvádí Brisk na svých stránkách to souhlasí
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
DR15YC by teplotne sedeli na Mi motor.
Výrobca (Tatra) sám v príručke na Mi motor uvádza alternatívu NGK BCPR 7 E a zdá sa mi že aj Brisk DR15YC.
inak Brisk D14YC mám namontované v Tatre 603 v H motore a páli to pekne No majú zatiaľ nastrieľané tak hodinku
Výrobca (Tatra) sám v príručke na Mi motor uvádza alternatívu NGK BCPR 7 E a zdá sa mi že aj Brisk DR15YC.
inak Brisk D14YC mám namontované v Tatre 603 v H motore a páli to pekne No majú zatiaľ nastrieľané tak hodinku
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
Jo a inak Luboš dal pomerne dobrú otázku: Niekedy platilo že pre odrušené sviečky sa používali káble s inými "fajkami". Ako je to teraz, v dobe napríklad tých tlustých 8 mm Tesla káblov páni? V tomto mám ešte trocha guláš
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 613-4 Problem..
Prečo chcete používať odrušené sviečky? Máte snáď v aute rozhlasový vysielač, alebo nejaké podobné zariadenie? Radšej sa im vyhnúť, ako možnému zdroju problémov...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných