Tatra 57 "Áčko"
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ten to inzeruje už delší čas. Zajímalo by mě proč jsou všechna ta auta tak očesaná. U všech např. schází panty. Ta kombíková kastle by se mi hodila, ale do Ostravy kvůli ní nepojedu. Navíc je to poválečná kastle na Béčkový podvozek. Místo lišty má na boku prolis, ve dveřních oknech falešné větračky a zadní dveře se otvírají doleva. Zadní blatníky jsou upravené (řekl bych že z Káčka).
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
tohle áčko nebo kříženec áčka s béčkem nebo co to je ...je teď prodej na německým ebay...docela zajímavé - prodejce u toho píše že je to exportní verze a originál...myslíte že je to možné že tohle auto spatřilo světlo světa v r. 37 ???
http://cgi.ebay.de/Tatra-57-L-Baujahr-1 ... 3caa376682
pak jeden pozůstatek káčka....
http://cgi.ebay.de/Oldtimer-Tatra-57K_W ... 2eab25da12
http://cgi.ebay.de/Tatra-57-L-Baujahr-1 ... 3caa376682
pak jeden pozůstatek káčka....
http://cgi.ebay.de/Oldtimer-Tatra-57K_W ... 2eab25da12
Re: Tatra 57 "Áčko"
Z toho Káčka toho moc nezbylo.
Ten kombík bude s největší pravděpodobností opět poválečné produkce (zadní dveře otvírané doleva, volant vlevo, místo lišty na boku pouze prolis, falešné větračky ve dveřích).
Jak zde již bylo několikrát zmíněno, po válce vznikla serie kombíků na Béčkových podvozcích s Áčkovou kastlí, která se od předválečných kastlí lišila právě výše zmíněnými detaily.
Před válkou sice asi vznikla serie vozů s levostraným řízením, ale ty měli lištu na boku přišroubovanou a v oknech nebyli falešné větračky (měly celoplošná dveřní okna a jiný mechanizmus jejich stahování). V pozdějších letech ale mezi jednotlivými typy dost často docházelo k míchání dílů, dokladů i výrobních štítků a tak je dnes dost problematické určit skutečný rok výroby. Aby to bylo ještě složitější může jít také o pozdější tovární výměnu poškozené původní karoserie za novější, případně o karoserii vzniklou u licenční firmy. Každopádně obsah motoru 1256 a výkon 25 Ks mi k roku výroby 1937 moc nesedí.
Ten kombík bude s největší pravděpodobností opět poválečné produkce (zadní dveře otvírané doleva, volant vlevo, místo lišty na boku pouze prolis, falešné větračky ve dveřích).
Jak zde již bylo několikrát zmíněno, po válce vznikla serie kombíků na Béčkových podvozcích s Áčkovou kastlí, která se od předválečných kastlí lišila právě výše zmíněnými detaily.
Před válkou sice asi vznikla serie vozů s levostraným řízením, ale ty měli lištu na boku přišroubovanou a v oknech nebyli falešné větračky (měly celoplošná dveřní okna a jiný mechanizmus jejich stahování). V pozdějších letech ale mezi jednotlivými typy dost často docházelo k míchání dílů, dokladů i výrobních štítků a tak je dnes dost problematické určit skutečný rok výroby. Aby to bylo ještě složitější může jít také o pozdější tovární výměnu poškozené původní karoserie za novější, případně o karoserii vzniklou u licenční firmy. Každopádně obsah motoru 1256 a výkon 25 Ks mi k roku výroby 1937 moc nesedí.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ještě k tomu kombíku. Prodávající se odvolává na muzeum, ale obávám se že v muzeu vůz vůbec neviděli a informace poskytli jen na základě telefonického popisu. Jak jsem již psal v provozu se to později mixovalo jak to přišlo pod ruku a migrace dokladů a výrobních štítků byla u nás velmi rozšířená a populární
V každém případě je ten vůz zajímavý, ať už je předválečný nebo poválečný
K tomu ,,Číňanovi,, mohu opět jen dodat že za chvíli jich bude víc než se jich skutečně vyrobilo (a vyvezlo)
V každém případě je ten vůz zajímavý, ať už je předválečný nebo poválečný
K tomu ,,Číňanovi,, mohu opět jen dodat že za chvíli jich bude víc než se jich skutečně vyrobilo (a vyvezlo)
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Poprosim mieru na B stlpik.Na spodnej casti som mal hnite a nie som si isty ci mam dobru mieru.Dvere maju byt blizko o spodny nosnik?Vdaka
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
A moze to byt problem na pantoch problem?B stlpik a dvere nerysuju na spodku.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To je správné, že ty dveře při zavření nelícují, měla by tam být na spodní části dveří naklepaná hřebíčky něco jako těsnící guma.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Přesně tak. Mezi trámkem ve spodní části dveří a prahem je dost velká mezera. Nezapomeň že tam ještě přijde deska s tapecírem. Já tam měl také jakousi ,,mechovou gumu,,. Při lakování jsem ji ale sundal a zpět jsem ji už nedával.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý večer, máte prosím někdo nějaký grif na změření sbíhavosti (nebo vůbec správné polohy ) předních kol? V příručce se píše, že se to změří na discích vepředu a vzadu. Nechápu ale jak to měřit, když metru překáží skříň převodovky.
- David ABA
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12 Júl 2008, 21:33
- Tatry, ktoré vlastním: T623(S)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
na to se používa takové zařízení které ma tvar U a na jedné strně je hrot ktarý se nastaví na střed kola a potom se přesune na okraj ráfku a na druhé straně je hrot se stupnicí v mm a měří se jeden údaj na předním okraji ráfku a potom se celý to zařízení přesune dozadu tj. na zadní stranu předního ráfku a odečte se hodnota a měla by tam být nejaká sbíhavost páč je to zadokolka
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Používám tohle jednoduché zařízení ,které jsem odkoukal od známého. Samozřejmě metr k tomu nutností.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jo, jo, to je ono,to půjde udělat. Děkuji vám oběma, pánové.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dnes som daval stare predne blatniky z kapoty dole.Mam nove.Zaskocilo ma na vodicovej strane sedi dobre a lavej strane su blatniky uzsie ako je ten ram.Ktory je pred stupackamy.Je to asi 5cm.Maju to bezne Tatry 57a tak rozdielne v tych blatnikoch?Dik
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
V místě napojení kapoty na nášlapy mám stejné míry a to cca 26,5 cm ,ta fotka s metrem hodně zkresluje .
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
JaPavel vdaka za tie fotky.Potesili. Ten novy lavy blatnik je na konci asi 5 cm uzsi.Nastastie predok je dobre.Majster zamocnik to musi pri nejako pridat ten chybajuci 5 cm...Pre aky typ to mohlo byt?
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To jsou teda brutální barevné kombinace, že by vozidla dobových silničářů?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných