Tatraportal - TATRA forum

Diskusné fórum o automobiloch značky Tatra
Aktuálny čas je 23 Máj 2017, 08:52

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 35 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
Autor Správa
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 22 Sep 2009, 22:48 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 04 Apr 2006, 18:53
Príspevky: 200
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Ahoj,
ja jsem provadel tunning motoru :-)
Kompletni GO, nova klika, panve, valce, atd...
pricemz jsem snizil hlavy o 0,9 mm, posleze jsme prizvedl na 0,7mm aby to jako lip na to LPG jelo :-))

viz:
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbnails.php?album=36

Jinak pokud chces neco brutalniho tak leda koupit hotovou 4,366, nebo dat postavit u Bordovskeho novou.

Dyt je to tak jednoduche :-)))

Havrla


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 23 Sep 2009, 00:35 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06 Jan 2009, 23:23
Príspevky: 162
Bydlisko: Dolny Kubin
Tatry, ktoré vlastním: 613-4
613krakenn píše:
Pa3k --- nemyslis ze ked niekto GENERALKUJE motor tak ho bude renovovat komplet od zakladu?? a nie od a do neviem akej miery ako pises --ved z toho nazvu aj vyplyva nazov ze GO(generalna oprava) A jaro805- vykasli sa na tuning motora a vobec celkoveho vzhladu a parametrov tatry 613 ved taa je kraasa sama o sebe :wink: :twisted:

viewtopic.php?f=10&t=1246 tak taketo niečo som našiel ako GO pred troma romi tak neviem akych 10r alebo či to robia cele


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 23 Sep 2009, 08:55 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Máj 2007, 20:12
Príspevky: 201
maš pravdu že tatra je krasna sama o sebe ale ja by som aj chcel nieco s kasnov zrobit nejaky facelift tatre ako novo zrodena tatra pochopil?


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 23 Sep 2009, 09:10 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Feb 2004, 21:46
Príspevky: 4098
Bydlisko: mám
Budem čakať na hmatateľný výsledok...


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 23 Sep 2009, 14:42 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06 Máj 2008, 20:36
Príspevky: 152
Bydlisko: Presov
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
no nemam slov ked sa ti nieco podary tak to sem hod a drzim palce


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 23 Sep 2009, 16:47 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Máj 2007, 20:12
Príspevky: 201
zatial su len navrhy


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 27 Sep 2009, 22:45 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06 Jan 2009, 23:23
Príspevky: 162
Bydlisko: Dolny Kubin
Tatry, ktoré vlastním: 613-4
jaro805 píše:
zatial su len navrhy

Tak ak to bude v realnej podobe tak sa tu potom pochval už sa na to tešim :D


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 27 Sep 2009, 23:29 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Máj 2004, 11:05
Príspevky: 3867
Havrla píše:
Ahoj,
ja jsem provadel tunning motoru :-)
Kompletni GO, nova klika, panve, valce, atd...
pricemz jsem snizil hlavy o 0,9 mm, posleze jsme prizvedl na 0,7mm aby to jako lip na to LPG jelo :-))
...
Havrla

ako si to prosím ťa znížil o 0,9 mm (prečo o tak veľa?) a hlavne ako potom prizvedl? - to ma celkom zaujíma..


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 29 Sep 2009, 12:10 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 04 Apr 2006, 18:53
Príspevky: 200
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Snizeni se provede uplne stejne jako na motorce :-)

0 ) delas GO motoru, a rikas si tak to zoptimalizuji na provoz LPG
1 ) Zavolas Bordovskemu kolik ti doporuci, doporucil mi 0,6mm tusim
2 ) Ses tvrdohlavej, metodou liteho integralu, kdy vemes injekcni strikacku a napouztis do otocene hlavy kapalinu a zjistujes kolik kapaliny se vejde aby byl kompresni pomer 10:1 a 11:1, zjistis ze nei problem ubrat 1mm
3 ) Pri realizaci vymeknes na 0,9mm
4 ) Realizace
4a) rozebers motod ro sroubku
4b) valce se ve spodni casti ktera doseda na blok stahnou o pozadovane snizeni (na soustruhu)
4c) pisty maji v sobe takove mesicky kam se jakoby vleze zavreny ventil, tak ten mesicek na nejanke freze vyhloubis o pozadovane snizeni
4d) hlava ma ve spalovacim prostoru takove srdcko, teze jej uberes o pozadovane snizeni (vse dokazou udelat v eccore na zakazku)
5 ) slozis celej motor
6 ) slozis zbytek auta
7 ) dojedes na tatrasraz, vse OK
8 ) prijedes z tatrasrazu, zase ti to zacne kourit a detonovat
9 ) rozeberes a zjistis zes mnel vybehle ventilove voditko a sjete nejanka gufera z ventilovych voditek
10) protoze to obcas detonovalo reknes si ze poslechnes Bordovskeho a das 0,6, ale protoze tam mas ubrany material, tak by mohlo stacit 0,7 mm
11) das si vyrobit podlozky pod valce, ktere das mezi blok a valce
12) opravis ventilova voditka, a pro jistotu nova gufera zajistis loctitem, aby fakt drzeli
13) smontujes novy vejfuk, a uz ti to zase vrci
14) koupis t700 a zacnes stavet barak
15) cekas na rok 2010 az budes mit cas dat motor do auta a zas jezdit na PLG :-)


takze asi tak

Havrla


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 29 Sep 2009, 20:02 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Máj 2004, 11:05
Príspevky: 3867
hm... :? - no ale vďaka za popis...


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 29 Sep 2009, 20:14 
Offline
Pravidelný diskutujúci

Registrovaný: 11 Dec 2006, 13:21
Príspevky: 240
ondrej píše:
hm... :? - no ale vďaka za popis...


Tomu hm Ondřeje celkem rozumím. Cítím to podobně. Hmmm.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 27 Sep 2016, 18:27 
Offline
Pravidelný diskutujúci

Registrovaný: 17 Jún 2013, 18:55
Príspevky: 130
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
zdravím,
mám možnosť kúpiť motor s označením E . v mojej tatre je motor s označením E1/I. Oplatí sa vôbec taká kúpa? chcel by som ho na náhradné diely. Aký je rozdiel medzi motormi?


Prílohy:
1.jpg
1.jpg [ 78.73 KiB | Zobrazené 2582 krát ]
2.jpg
2.jpg [ 95.43 KiB | Zobrazené 2582 krát ]
3.jpg
3.jpg [ 88.25 KiB | Zobrazené 2582 krát ]
4.jpg
4.jpg [ 105.79 KiB | Zobrazené 2582 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 27 Sep 2016, 21:32 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Mar 2009, 09:02
Príspevky: 99
Vidím to na kúpu v štýle mačka vo vreci resp. na palete.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 06 Okt 2016, 21:40 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Máj 2004, 11:05
Príspevky: 3867
Hlavný rozdiel medzi motormi E a E1/I je v rozdielnom stálom prevode.
Okrem toho sú tu aj konštrukčné rozdiely, z ktorých najdôležitejšie sú:
- iné hlavy
- iné piesty
- rozdiely v sacích potrubiach
- vačkové hriadele s rozličným časovaním
- iné karburátory a podložky pod nimi
Diely sú však vzájomne zámenné.
E1/I je asi najbežnejší motor s realizovanými skoro všetkými ekonomickými úpravami, aké Tatra na T-613 urobila.
E-motory zase umožňujú dynamickejšiu jazdu, avšak pri o niečo vyššej spotrebe paliva. Je ich málo a sú už vzácne.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: motor do 613
PoslaťNapísal: 10 Okt 2016, 21:56 
Offline
Pravidelný diskutujúci

Registrovaný: 17 Jún 2013, 18:55
Príspevky: 130
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
diky za odpoved.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 35 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
POWERED_BY
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.