TATRA 75
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Michaeli i Páco máte ty šestisedadlovky pěkné...to je dobře že se jich vzhledem k počtu vyrobených kusů zachovalo celkem dost...já zatím viděl naživo jen kusy před renovací a moc se těším až to uvidím naživo v super stavu...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
D.A.: Byl to kulaťák...
Lukas: Toho Longa už bohužel nemáme... Už je ale po renovaci !!!
Pustil jsem ho, protože vím o jednom hezčím a zachovalejším Longu !!! Jen čekám, jak se rozhodne majitel Drahé by to být nemělo ....
Lukas: Toho Longa už bohužel nemáme... Už je ale po renovaci !!!
Pustil jsem ho, protože vím o jednom hezčím a zachovalejším Longu !!! Jen čekám, jak se rozhodne majitel Drahé by to být nemělo ....
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Znám člověka, který má long podvozek a chtěl na tom postavit dlouhé čtyřmístné kabrio něco jako ta červená T52 s dlouhým čumákem na drátěných kolech. Ale ještě se k tomu nedostal. Škoda, že továrna na tom podvozku nepostavila něco takového, jediné co jsem na tom podvozku na fotkách viděl bylo jakési četnické pohotovostní kabrio - tedy kastle nic moc. Nebo se na tom podvozku mohl dělat nějaký pěkný užitkový náklaďáček. Možná kdyby nebyla válka buhví čeho by jsme se dočkali...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
lukas: Ten červený sporťák na dátech se nějak záhadně zašantročil... Zajímavé je, že jezdil na SPZ z nějakého Renaulta . Majitel byl z Kopřivnice, ale zemřel na zač. 80tých let... Ani lidi z Kopřivnice nemají info kde to skončilo....
Tento vůz nemusí být vůbec dobový originál................. Já osobně si myslím, že je to vlastní karosářský výtvor ( ve stylu Ajrovky 30 a Áčka sport ). Na voze už od pohledu 18" kola nesedí k blatníkům.... Až uvidím dobovou fotku, tak uvěřím !
Fotku kterou popisuješ jako T-75 pro četnictvo jsi asi viděl v knize K. Rosenkranze, vydaná ku 100 letům.
Jedná se o chybný popisek !
Automobil je Tatra 52. Je to starší provedení otevřeného šestimístného vozu - má ještě nasazovací "železné" čelní sklo.
Pozdější verze už mají přední čelní sklo s výdřevou jako limuzíny ( i se sloupky ).
Sodomka udělal na dlouhém podvozku T-75 dodávku.
O přestavbě T-75 long na valník jsem už také slyšel. Jedna tato úprava byla na Libhošťsku. majitele stavěl domek a tak uříznul kus karosérie a namontoval korbu. Zhotoveno to bylo po roce 1965.
Ovšem mohla také vzniknout dobová přestavba Longa za války, nebo i po válce !
Tento vůz nemusí být vůbec dobový originál................. Já osobně si myslím, že je to vlastní karosářský výtvor ( ve stylu Ajrovky 30 a Áčka sport ). Na voze už od pohledu 18" kola nesedí k blatníkům.... Až uvidím dobovou fotku, tak uvěřím !
Fotku kterou popisuješ jako T-75 pro četnictvo jsi asi viděl v knize K. Rosenkranze, vydaná ku 100 letům.
Jedná se o chybný popisek !
Automobil je Tatra 52. Je to starší provedení otevřeného šestimístného vozu - má ještě nasazovací "železné" čelní sklo.
Pozdější verze už mají přední čelní sklo s výdřevou jako limuzíny ( i se sloupky ).
Sodomka udělal na dlouhém podvozku T-75 dodávku.
O přestavbě T-75 long na valník jsem už také slyšel. Jedna tato úprava byla na Libhošťsku. majitele stavěl domek a tak uříznul kus karosérie a namontoval korbu. Zhotoveno to bylo po roce 1965.
Ovšem mohla také vzniknout dobová přestavba Longa za války, nebo i po válce !
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Tato 75 long se prohani po Jiznich Cechach. Ma pevnou strechu.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: TATRA 75
Proč tomu všichni říkáte "long"? To se někdy oficiálně používalo?
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
D.A.: Protože je to krátké a výstižné . Oficiální označení to není.... Šestisedadlová a sechssitziger je to pravé....
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Na Aukru jsem zahlídl jednu notoricky známou kresbu T75 pana Zapadlíka - neviděl jste to někdo alespoň na fotce? Nebo se to dokonce zachovalo?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
To je "bezna" T75 kabriolet s delenymi blatniky (=1936 nebo novejsi), nebo mi neco uniklo?lukas. napísal:Na Aukru jsem zahlídl jednu notoricky známou kresbu T75 pana Zapadlíka - neviděl jste to někdo alespoň na fotce? Nebo se to dokonce zachovalo?
Jedna ziva, nalestena je napr. zde: http://www.tatraportal.com/popisky/t75/t75_17.jpg
(sekce fotografie technickeho popisku T75: http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t75_sk&lang=sk )
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Myslim, ze sa jedna o ine prevedenie, zriedkavejsie - vid ram predneho okna
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Mas pravdu, i ta bocni lista konci na zadnim blatniku misto toho aby pokracovala okolo blatniku az dolu. To jsem zvedav, co na to "pan ucitel"Julo600 napísal:Myslim, ze sa jedna o ine prevedenie, zriedkavejsie - vid ram predneho okna
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
No pr
No právě ta kastle je nižší, dveře menší, rám předního okna něco jako T57A sport, možná to bude jenom 2 sicDRracer napísal:Mas pravdu, i ta bocni lista konci na zadnim blatniku misto toho aby pokracovala okolo blatniku az dolu. To jsem zvedav, co na to "pan ucitel"Julo600 napísal:Myslim, ze sa jedna o ine prevedenie, zriedkavejsie - vid ram predneho okna
Re: TATRA 75
,,Velký učitel,, asi není právě připojen a tak bych si dovolil zastoupit ho svými chabými znalostmi.
Řekl bych že jde o 4 místné sportovní provedení : http://www.tatraportal.com/popisky/t75/t75_09.jpg
Řekl bych že jde o 4 místné sportovní provedení : http://www.tatraportal.com/popisky/t75/t75_09.jpg
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Nazdar !
Nemám teď moc času....
Také bych řekl, že Maestro Zapadlík měl vzorem sportovní Tatru 75 s nízkou boční hranou.
Kresba sklouzla spíš do vzhledu nějakého sportovního Áčka… Ovšem je to pěkný obrázek a smekám…
Sám ani nevím, zda se nějaká tato T-75 dochovala. Nikdy jsem ji v reálu ani neviděl…
Co jsem vypozoroval, tak jsou dvě verze těchto T-75 se „sportovně“ laděnou karosérií !
Osobně si myslím, že to byla výrobní záležitost v roce 1935 a 1936.
Obě varianty T-75 mají první provedení kapot = zvedá se pouze střed.
První varianta: Je zachycena na prvních dvou fotech.
Tato varianta byla asi vyrobena ve větší sérii ( 20 – 30 kusů ???, nevím… ).
Druhá varianta: Je zachycena na třetím obrázku.
Markantní odlišností je pouze tvar zadní části vozu ( těchto se už asi moc neudělalo ).
Dobové foto bohužel zatím žádné nemám.
Nemám teď moc času....
Také bych řekl, že Maestro Zapadlík měl vzorem sportovní Tatru 75 s nízkou boční hranou.
Kresba sklouzla spíš do vzhledu nějakého sportovního Áčka… Ovšem je to pěkný obrázek a smekám…
Sám ani nevím, zda se nějaká tato T-75 dochovala. Nikdy jsem ji v reálu ani neviděl…
Co jsem vypozoroval, tak jsou dvě verze těchto T-75 se „sportovně“ laděnou karosérií !
Osobně si myslím, že to byla výrobní záležitost v roce 1935 a 1936.
Obě varianty T-75 mají první provedení kapot = zvedá se pouze střed.
První varianta: Je zachycena na prvních dvou fotech.
Tato varianta byla asi vyrobena ve větší sérii ( 20 – 30 kusů ???, nevím… ).
Druhá varianta: Je zachycena na třetím obrázku.
Markantní odlišností je pouze tvar zadní části vozu ( těchto se už asi moc neudělalo ).
Dobové foto bohužel zatím žádné nemám.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Ještě dodám, že toto provedení karosérie nemělo asi moc velký úspěch....
Myslím, že skutečný úděl ROADSTERU převzala série "bombónků" T-75 od Bohemky.....
Myslím, že skutečný úděl ROADSTERU převzala série "bombónků" T-75 od Bohemky.....
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Michaeli díky za super fotky!!!
Nedivím se že tento typ karoserie nebyl úspěšný, jenom ten prospekt (jakási podivná koláž nebo fotomontáž) je pro případné zákazníky přímo odstrašující.
Zdá se mi na foto jakoby typ "A" měl nějaké speciální sedačky narozdíl od pozdějších typů na fotkách, které mají orig. sedačky...
Nedivím se že tento typ karoserie nebyl úspěšný, jenom ten prospekt (jakási podivná koláž nebo fotomontáž) je pro případné zákazníky přímo odstrašující.
Zdá se mi na foto jakoby typ "A" měl nějaké speciální sedačky narozdíl od pozdějších typů na fotkách, které mají orig. sedačky...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Těch sedaček jsem si také všimnul... Madla jsou více do oblouku.
Od normálního kabrioletu T-75 jsou změny na "Roadsteru" opravdu malé.... Sportsman si spíš koupil Aero 30, páč to už mělo ten správný šmrnc ( sice dvoutaktní ).
Od normálního kabrioletu T-75 jsou změny na "Roadsteru" opravdu malé.... Sportsman si spíš koupil Aero 30, páč to už mělo ten správný šmrnc ( sice dvoutaktní ).
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
"OBĚV"
Našel jsem v knize K.R. ještě pár fotek....
Na jedné z nich je sportovní T-75 s kapotou posledního provedení = střed se zvedá včetně blatníků
Vůz z této fotografie má také jinou barvu střední části vozu ( dosti tmavá ).
Řekl bych, že je vyroben v půlce roku 1936.
Našel jsem v knize K.R. ještě pár fotek....
Na jedné z nich je sportovní T-75 s kapotou posledního provedení = střed se zvedá včetně blatníků
Vůz z této fotografie má také jinou barvu střední části vozu ( dosti tmavá ).
Řekl bych, že je vyroben v půlce roku 1936.
Re: TATRA 75
Velmi pěkný objev. Ta dvoubarevná kombinace mohla být pěkná (řekl bych že ten boční prolis byl asi ve stejné barvě jako blatníky).
Nechci rejpat, ale domnívám se že ta dvoubarevná byla focena na tom mostě asi až v roce 1937 (to ale neznamená že nemohla být vyrobena dříve). Má totiž vyšší pol.číslo než moje limusínka, která dostala 1. 6. 1937 číslo P-33031 (i když je možné že byla zaregistrována na jiném ,,okrsku,, kde mohli mít přidělený jiný číselný interval). Rovněž poklice na kolech (Buldog) jsou novějšího typu než u vozů z roku 1936 (k mojí limusínce byly dodány s poznámkou že jde o poklice ,,nového typu,,).
Nechci rejpat, ale domnívám se že ta dvoubarevná byla focena na tom mostě asi až v roce 1937 (to ale neznamená že nemohla být vyrobena dříve). Má totiž vyšší pol.číslo než moje limusínka, která dostala 1. 6. 1937 číslo P-33031 (i když je možné že byla zaregistrována na jiném ,,okrsku,, kde mohli mít přidělený jiný číselný interval). Rovněž poklice na kolech (Buldog) jsou novějšího typu než u vozů z roku 1936 (k mojí limusínce byly dodány s poznámkou že jde o poklice ,,nového typu,,).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných