rozdíl motorů E1/1 a 613-4
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
rozdíl motorů E1/1 a 613-4
nemůžu se dopátrat jaký je rozdíl mezi motory E1/1 a 613-4. Zjistil sem jenom že 4 má AlFer válce. Jsou jinak stejné?
5° převodovka a jiný stálý převod se dával i do 4 bez katalyzátoru?
5° převodovka a jiný stálý převod se dával i do 4 bez katalyzátoru?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
vypínatelný prevod ventilátora-hydrospojka, iná lamela, resp. mekano, katy. Ale je ťažké to presne určiť, kedže vo fabrike sa montovalo to, čo bolo práve poruke.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
katalyzátory mala iba menšia časť motorov 613-4 (karburačných), stály prevod sa používal 3,15 a menej aj "chromkový" 3,9,
všetky však mali elektronickú reguláciu chladenia, AL-olejový chladič a valce AlFer, hlavy mali ventilové sedlá v úprave na bezolovnatý benzín,
spojky sa myslím montovali aj s vinutými pružinami, aj s tanierovou pružinou,
niekedy bol motor doplnený aj el. čerpadlom paliva,
myslím, že sa výrobca opäť vrátil k hlavnej tryske 118, aj keď asi až ku koncu výroby (nemám na 100% overené)..
bol to veľmi príjemný motor, asi najvhodnejší variant motora T-613 na denné jazdenie, aj keď bol subjektívne po väčšom km prebehu trocha viac náchylný na detonačné spaľovanie..
všetky však mali elektronickú reguláciu chladenia, AL-olejový chladič a valce AlFer, hlavy mali ventilové sedlá v úprave na bezolovnatý benzín,
spojky sa myslím montovali aj s vinutými pružinami, aj s tanierovou pružinou,
niekedy bol motor doplnený aj el. čerpadlom paliva,
myslím, že sa výrobca opäť vrátil k hlavnej tryske 118, aj keď asi až ku koncu výroby (nemám na 100% overené)..
bol to veľmi príjemný motor, asi najvhodnejší variant motora T-613 na denné jazdenie, aj keď bol subjektívne po väčšom km prebehu trocha viac náchylný na detonačné spaľovanie..
- Pa3k
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
- Tatry, ktoré vlastním: 613-4
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
Chcem sa opytat prave na tu regulaciu chladenia. nejde mi totiž tak ako by mala a niekedy vobec čiže mi vrtula ide aj na studeno dal som premerať tu elektronicku čast a je ok taktiež ventyl som vyčistil a vyskušal mate niekto radu? na čo sa ešte zamerat?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
Většinou nefungujou čidla v hlavách válců, to byla nejčastější bolest regulace.
- Pa3k
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
- Tatry, ktoré vlastním: 613-4
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
Važne dik na tie čidla som tak nejako pozabudol daju sa ešte kupiť? Alebo z niečoho pasuju?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 12 Apr 2005, 20:48
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
při vší úctě, skutečně regulace nefunguje? někdy je vrtule ventilátoru unášena i při funkční ale vypnutém ventilátoru regulace..
- Pa3k
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
- Tatry, ktoré vlastním: 613-4
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
No niesom si isty či to tak nieje ale v takom pripade by som čakal aspon vyzualne pomalšie otačky vrtule no tu je ten prievan poriadne citit ešte rozmyšlam pozriet vyskospojku
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
Pokud na ventil připojíš 12V tak cvakne a uzavře průtok oleje, připrav si to bez připojený jednotky a pak nastaruj (vypínačem si to sepneš sám) a pokud se vrtule zastaví, tak hledej problém v čidlech... Osobně jsem se se čtyřkovym kompletním motorem nesetkal, ale rozhodně bych tak při diagnostice postupoval.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
V tom ventilátoru žádná visco-spojka není a oběžné kolo ventilátoru - vrtule, opravdu může být již při otáčkách zvýšeného volnoběhu (studený motor i studený olej) unášena. Dopručuju tak tři minutky chodu studeného motoru, poté chcípnutí, vyčkání tak pěti - deseti minut (teploty se sálavě rozloží po celém motoru) a pak opakování pokusu. Jo a vídal jsem v servisech, zejména na moravě, testování ventilátoru tak, že byl za chodu motoru proveden pokud o jeho zastavení prostrčením svazečku 2-4 špejlí krze pevé lopatky, když je vrtule jen unášena, tak ji to zasatví, pokud je hydrospojka naplněná olejem, špejle to samozřejmě nevydrží.........
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
Viackrát som sa stretol s prípadom, kedy na 4-kovom motore bol jednoducho namontovaný 3-kový ventilátor, s priebežnou hriadelou medzi remenicou a vrtulou, motor sa sice ne prvý pohlad tváril ako 4-kový, ale vrtula s remeniciu bily napevno. Poznám minimálne 3 takéto prípady, zrejme tunning, vyplývajúci z nefunkčného hydroprevodu. najprv by som skontroloval možnosť vzájomného pootáčania remenice a vrtule v klude.
- Pa3k
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
- Tatry, ktoré vlastním: 613-4
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
Dik za info keď sa konečne dostanem do garaže tak to všetko postupne vyskušam a dam veďieť ako to dopadlo
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
mám to tak ako píše roman
- Pa3k
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
- Tatry, ktoré vlastním: 613-4
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: rozdíl motorů E1/1 a 613-4
No dnes som sa tam zastavil cez obednu prestavku ale zabudol som v teplej pivničke baterky tak som skusil len variantu z potačanim ventylatoru v poho som ho potočil a remenica stoji takže nieje natvrdo Tak ked sa zas odhodlam nesmiem zabudnut tie baterie.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných