Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
Agente: Tatraplana bych jako lowend aerodynamik určitě neoznačil.Naopak. Ze všech aerodynamik se hřbetní ploutví je nejdokonalejší. Proti T87 mu sice schází nemálo kW,ale je lehčí a má lepší jízdní vlastnosti (nižší těžiště,lépe provedená zadní náprava a podstatně lepší rozdělení hmotnosti). Karosérie je méně okázalá a vykazuje menší odpor vzduchu. Ve výrobě a při údržbě byl Tatraplan jednodušší.Zkrátka,přes svůj méně nápadný vzhled a ubručený čtyřválec byl modernější.
Ivkej:podle vzpomínek Vladimíra Popeláře (vedoucího vývoje os.automobilů) se tehdy Popelář dohodl s vedoucím konstrukce karosérií J. Chalupou a zkušebním řidičem A. Kopečným,který našel způsob jak se s Ledwinkou setkat. Setkání se uskutečnilo asi koncem května nebo začátkem června 1947 v Novojičínské věznici,kde byl Ledwinka internován.Vybaveni potřebnou technickou dokumentací o půlnoci se zhasnutými světly projeli železná vrata věznice . Velitel věznice dovedl Popeláře a spol. za svitu baterky do jedné z místností správní budovy,kde se po 15 minutách opět otevřeli dveře a do temné místnosti byl doveden Ledwinka. Popelář německy moc dobře neuměl a tak úvodní konverzaci s Ledwikou vedl Kopečný (Ledwinkův osobní řidič). Konstruktéři probrali s Ledwinkou celou kostrukci vozu a některými řešeními byl překvapen ,ale nic nenamítal. Největší kritiku čekal Popelář na řešení zadní nápravy-zcela odlišné od dosavadních Tater. Ledwinka ji akceptoval stejně jako řešení plně synchronizované převodovky ( v série bez 1.st.).Nedůvěru projevil k uspořádání řazení,ruční brzdy a uložení agregátu. To vše se později ukazálo jako dobré. Ledwinka předvídal problémy s pohonem ventilátoru a dynama. Asi o půl třetí vchází do místnosti velitel a na stůl pokládá láhev slivovice a čtyři kalíšky .Dává konstruktérům 20 minut a opět mizí. Podle slov Vl.Popeláře měla schůzka s Ledwinkou cenu zlata.Stejnou cestou beze slov se konstruktéři dostávají zpět před vrata věznice.Perfektní režie. Ale stejně si Vl.Popelář nikdy nebyl jistý zda to vše nebylo obsahem archívu ministerstva vnitra.
Ivkej:podle vzpomínek Vladimíra Popeláře (vedoucího vývoje os.automobilů) se tehdy Popelář dohodl s vedoucím konstrukce karosérií J. Chalupou a zkušebním řidičem A. Kopečným,který našel způsob jak se s Ledwinkou setkat. Setkání se uskutečnilo asi koncem května nebo začátkem června 1947 v Novojičínské věznici,kde byl Ledwinka internován.Vybaveni potřebnou technickou dokumentací o půlnoci se zhasnutými světly projeli železná vrata věznice . Velitel věznice dovedl Popeláře a spol. za svitu baterky do jedné z místností správní budovy,kde se po 15 minutách opět otevřeli dveře a do temné místnosti byl doveden Ledwinka. Popelář německy moc dobře neuměl a tak úvodní konverzaci s Ledwikou vedl Kopečný (Ledwinkův osobní řidič). Konstruktéři probrali s Ledwinkou celou kostrukci vozu a některými řešeními byl překvapen ,ale nic nenamítal. Největší kritiku čekal Popelář na řešení zadní nápravy-zcela odlišné od dosavadních Tater. Ledwinka ji akceptoval stejně jako řešení plně synchronizované převodovky ( v série bez 1.st.).Nedůvěru projevil k uspořádání řazení,ruční brzdy a uložení agregátu. To vše se později ukazálo jako dobré. Ledwinka předvídal problémy s pohonem ventilátoru a dynama. Asi o půl třetí vchází do místnosti velitel a na stůl pokládá láhev slivovice a čtyři kalíšky .Dává konstruktérům 20 minut a opět mizí. Podle slov Vl.Popeláře měla schůzka s Ledwinkou cenu zlata.Stejnou cestou beze slov se konstruktéři dostávají zpět před vrata věznice.Perfektní režie. Ale stejně si Vl.Popelář nikdy nebyl jistý zda to vše nebylo obsahem archívu ministerstva vnitra.
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
Matyjasi, díky za vyprávění. Kde jsi byl, když chystali tu reportáž? Něco takového jsem od ní očekával.
Jsem moc rád, že jsi sem napsal i technické argumenty, když v TV chyběly a motto tak vyznělo zcla naprázdno. Ještě bych rád slyšel, proč to má být "to nejlepší NA KONEC"? "Osma" se přeci vyráběla téměř v souběhu, 603 přišla po pár letech. Dělení na "s ploutvičkou a bez ní" neberu, v zakrnělé podobě tam byla až do roku 1975 . A za pomocí agregátů T603 se (oficiálně) upgradovaly jak T87, tak i T600. Takže konec čeho - ptám se znova.
Jsem moc rád, že jsi sem napsal i technické argumenty, když v TV chyběly a motto tak vyznělo zcla naprázdno. Ještě bych rád slyšel, proč to má být "to nejlepší NA KONEC"? "Osma" se přeci vyráběla téměř v souběhu, 603 přišla po pár letech. Dělení na "s ploutvičkou a bez ní" neberu, v zakrnělé podobě tam byla až do roku 1975 . A za pomocí agregátů T603 se (oficiálně) upgradovaly jak T87, tak i T600. Takže konec čeho - ptám se znova.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
Agente děkuji za uznání. Od TV Nova bychom chtěli asi příliš aby se zbavila povrchnosti a prvoplánově úspěšných témat. Tatraplan se k tomu vyloženě nabízel -trnité začátky strmý úspěch a ještě strmější úpadek a konec. Tak jako Ty jsem zařazení do tématu "nejlepší na konec" nepochopil. Osma skončila přece jenom o dva roky dříve a na jejích tvarech byly znát už nějaké archaismy. Tatraplan je na první pohled vyváženější,takový učesaný.Záměrně jsem chtěl rozdělit aerodynamiky na "s ploutví" a "bez ploutve". T603 je samozřejmě pokračovatel proudnicových vozů,ale je o generaci vzdálena Tatraplanu ačkoliv je dělí pouhé3-4 roky. T 603 je proti T600 příliš dokonalá a ve své době posunula možnosti vozů s motorem vzadu o pořádný kus dopředu.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
žeby predzvesť konca TV Nova? aspoň jeden program s poriadnou témou na záver..!?D.A._ napísal:...Ještě bych rád slyšel, proč to má být "to nejlepší NA KONEC"? "Osma" se přeci vyráběla téměř v souběhu, 603 přišla po pár letech. Dělení na "s ploutvičkou a bez ní" neberu, v zakrnělé podobě tam byla až do roku 1975 . A za pomocí agregátů T603 se (oficiálně) upgradovaly jak T87, tak i T600. Takže konec čeho - ptám se znova.
- Pelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 275
- Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
- Bydlisko: Zastávka u Brna
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
ICQ nemám, nejde mi bůhvíproč nainstalovat. Ale zkusím to nějak zkomprimovat a poslat Ti to na mail. Dej mi když tak svou adresu.Mr.Tomash napísal:Pelda -> tak ja by som z toho mohol urobiť mpg ak mi to pošleš na mail. Napíš mi na ICQ
- TORA
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 12 Dec 2007, 01:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nevlastním Vysoké ani Nízké Tatry a žádnou Tatru neprodávám!!!
- Bydlisko: OSTRAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
Pelda napísal:Chyba tu není, on ho k těm narozeninám opravdu dostal, jen se v něm asi nikdy nesvezl. Jinak, mě se ta reportáž líbila, mám ji nahranou na DVD. Taky myslím, že škoda, že nebyla delší.
Byl by na TP zájem o scan kopie přejímacího listu výše uvedeného vozu?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
myslím, že by potešilo..
- TORA
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 12 Dec 2007, 01:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nevlastním Vysoké ani Nízké Tatry a žádnou Tatru neprodávám!!!
- Bydlisko: OSTRAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
OK.
Zkusím se tedy zeptat majitele, zda mi povolí "darovací certifikát" oscanovat a pak ho zde vyvěsím.
Zkusím se tedy zeptat majitele, zda mi povolí "darovací certifikát" oscanovat a pak ho zde vyvěsím.
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
Pelda -> mr.tomash(zavináč)centrum.sk môžeš poslať
- Pelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 275
- Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
- Bydlisko: Zastávka u Brna
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
Fajn, hned, jak to půjde, tak Ti to pošlu. Mám tu reportáž nahranou DVD rekordérem a nahrávám na to médium ještě další věci. Ale už je budu mít plné, pak uzavřu stopu a budu moct ten záznam z něj vytáhnout. P.
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
Možná to tu zrovna nepatří,ale nebudu zakládat nové téma a dám to zde. Včera TV NOVA v pořadu na vlastní oči se mihla hasičská čtverka viz. http://archiv.nova.cz/multimedia/na-vla ... -2009.html v čase cca 2:18.
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
Včera byl v pořadu "před 25 lety" šot s nabouranou chromkou,V3S a 148 jeřáb.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... d-25-lety/
čas cca 8:34 - 9:06
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... d-25-lety/
čas cca 8:34 - 9:06
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatraplan v Tv pořadu Víkend - příští týden
To je pěkný! Kdyby se to někomu podařilo stáhnout, tak bych se vůbec nezlobil...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný