No já si myslím, že právě filozofie kaizen japonskému průmyslu i firmám velmi pomohla. Před II.sv.v. Japonsko moc průmyslu nemělo. Auta začalo vyrábět až tak počátkem 60.let a pokud se matně pamatuji, výrobní metody přebírali jak "masové" z jůesej, tak snahy o preciznost z Mnichova. Pamatuji, že ještě celá 70. a 80. léta byl kauf "japončíka" velkou loterií s malou pravděpodobností výhry, ačkoliv Hirohito permanentně, leč naprosto symbolicky císařoval a v parlamentu se permanentně hádali. Naštěstí si průmysl obou institucí velmi úspěšně nevšímal stejně, jako ony jich. Japonsko nezbrojilo a státní ekonomika a průmysl se v klidu věnovaly jen "civilu". Není pravda, že komunisti v Japonsku nejsou. Mají a znají je tam a v parlamentu jich stále sedává 5-10%. Po II.sv.v. byli dost dlouho velkým problémem a nebýt McArthura a pak dlouhodobě úspěšného "dozoru" USA, bůhví, jak by Japonsko v 50.letech dopadlo.
Ergo, já neumím posoudil výšku laťky "kvality" aut.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Používání kategorie "kvalita" je pro mě v souvilosti s (nejen) auty značně metafyzické a až nesmyslně subjektivní. Kvalitní či kvalitnější
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)