LPG
- j.tommy
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
- Bydlisko: Jeseník
- Kontaktovať užívateľa:
LPG
Zdravím,poradíte mi někdo jak máte provedené vyhřívání LPG tak aby nezamrzalo??Mám to vodou,které se ohřívá přes výfuk,v servisu kde to mám na seřízení a přetěsnění mi tvrdí,že je to však málo...Poradíte někdo??Díky
Re: LPG
Ahoj,dnes jsem dorazil se servisu,mám stejný problém. Zamrzne po pár minutách. Ohřev mám přes výfuk,chladič s termostatem nemám zapojený,ale stejně zmrzne.Nemrzka se ohřeje tak tipuju do 50°C.j.tommy napísal:Zdravím,poradíte mi někdo jak máte provedené vyhřívání LPG tak aby nezamrzalo??Mám to vodou,které se ohřívá přes výfuk,v servisu kde to mám na seřízení a přetěsnění mi tvrdí,že je to však málo...Poradíte někdo??Díky
Radu mi žádnou nedali,bohužel
- francomk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 277
- Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Keď už sme pri tom plyne, rád by som sa spýtal. Nemá niekto prehľad o tom, či je možné niekde na Slovensku legálne prestavať Tatru na LPG pohon?
Resp. kedy to bude platné aj v legislatíve?
Resp. kedy to bude platné aj v legislatíve?
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Noo, byvše zde již zmíněn, přispěji tedy též mým drobtem v diskusi, jak plííín v autě / nahřívati.
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.
Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů?
P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.
Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best!
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.
Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů?
P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.
Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best!
Re: LPG
Byl bys tak hodný a poslal bys mi také fotky? 613tsj@centrum.czziza napísal:Noo, byvše zde již zmíněn, přispěji tedy též mým drobtem v diskusi, jak plííín v autě / nahřívati.
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.
Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů?
P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.
Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best!
- j.tommy
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
- Bydlisko: Jeseník
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
ziza napísal:Noo, byvše zde již zmíněn, přispěji tedy též mým drobtem v diskusi, jak plííín v autě / nahřívati.
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.
Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů?
P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.
Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best!
Díky aspoň za tohle.Já to mám tímhle samým způsobem provedený.Už jsem to tak koupil a když už LPG tam zabudované je,tak se ho snažím opět ,,rozchodit,,.Měl jsem tam propadlou nádrž,ta už je nová,jen ještě řeším to zamrzání.Taky se mi v to nechce zrovna celé předělávat,aspoň né teď.
Napadlo mě to ještě domyslet na vyhřívání olejovou náplní,což si myslím že by mohlo být taky schůdné.
- j.tommy
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
- Bydlisko: Jeseník
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
613tsj napísal:Byl bys tak hodný a poslal bys mi také fotky? 613tsj@centrum.czziza napísal:Noo, byvše zde již zmíněn, přispěji tedy též mým drobtem v diskusi, jak plííín v autě / nahřívati.
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.
Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů?
P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.
Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best!
Nějaké fotky bych ti poslat mohl,ale nelekej se jak to vypadá
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Tak to fakt nedělej (olej se ohřívá dost dlouho a při zimním provozu by se nemusel zahřát vůbec). Radši pořiď spirály do obou výfuků a pro provoz v tropickém horku zabuduj chladič s temostatem.j.tommy napísal:Napadlo mě to ještě domyslet na vyhřívání olejovou náplní,což si myslím že by mohlo být taky schůdné.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Mirek napísal:Tak to fakt nedělej (olej se ohřívá dost dlouho a při zimním provozu by se nemusel zahřát vůbec). Radši pořiď spirály do obou výfuků a pro provoz v tropickém horku zabuduj chladič s temostatem.j.tommy napísal:Napadlo mě to ještě domyslet na vyhřívání olejovou náplní,což si myslím že by mohlo být taky schůdné.
Mirek má s olejem nejspíš pravdu. Pokud je mi známo, nějaké experimenty v tomto směru snad i prováděny byly, leč funkční ohřev olejem jsem neviděl.
Daleko lepší ideou se mi zdá odporový elektroohřev přímo v reduktoru. Kdysi se na foru TKB vyskytl jedinec, který tento systém uváděl jako již realizovaný a plně funkční. Ovšem tehdy ještě nemusel svítit ve dne a jeho tatra měla (neklame-li mě paměť) nějaký silnější alternátor. Možná, že pro pilné zlepšovatele a konstruktéry vede tudytudycestička. Mně už se nechce.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Když už bych měl v tatře vodní okruh, tak bych vyhodil vnitřního bufa a místo něj dal vodní topení:-) Má to takhle někdo?
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
A čo Vy, Kefalín, myslítě takým vodným okruhom? Hovorítě: vodní topení...michal heky napísal:Když už bych měl v tatře vodní okruh, tak bych vyhodil vnitřního bufa a místo něj dal vodní topení:-) Má to takhle někdo?
A topiť v ňom buděte čím? Hnedým uhlom?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Kefalín myslí něco s větší teplosměnnou plochou, jako má třeba Lucy a co bude jistě součástí výfuků druhé generace. Odpadní teplo by potom mohlo ohřívat nejen LPG, ale i topit do klasického vodního radiátoru. Jen si představ, nepotřeboval bys bencín ani na topení.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
No to by bylo úúúúžasné! Leč mám zkušenost, že i přes veškeré využití tepla ze zaizolovaného! výfuku bylo kdys nutné do Traboucha katalytická kamínka (uhádneš palivo?) v NDR zakoupiti a do ČSSR propašovati. Ale máš recht. Tolik tepla co V8 vyprodukuje bůhzdarma...ladis napísal: Jen si představ, nepotřeboval bys bencín ani na topení.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Mně by víc zajímalo... nemá někdo doma po dědovi generátor a karbec na dřevoplyn? Dědova Praga Alfa s ním v časech Böhmen und Mähren (i pár let po nich) úspěšně jezdila. Možná by ten kotel na vysoce ekologickou a obnovitelnou biomasu "utáhl" i spotřebu 3,5V8duoOHCaircooled motoru a nahradil oba bufíky Bordelu = biomasy mám na zahradě na rozdávání.Ergo_sum napísal:Neberte to prosim ako flame, ale ma niekto T613(Mi), T700 upravenu na CNG?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
To teplo právě zdarma není, je zaplaceno spáleným palivem. Ach, jak jsou ty výbušné motory trapně neúčinné! Trabouch v zimě celkem topí, ovšem je třeba novějšího typu s trubkami dia 100mm (doufám, že si rozměr pamatuju správně), starší typy mají menší průřez a není ani tak problém v tom, že by byl přiváděný vzduch příliš chladný, jak v jeho malém množství, které nestačí pokrýt ztráty. Bufík má asi 4kW a kdybys měl pocit, že se to na výfuku nenajde, navrhuju opláštěné svody
Biomasu je lépe na methan (to je to CNG, že...) doma přeměniti, potom jím topiti a za ušetřené peníze sobě LPG zakoupiti
Biomasu je lépe na methan (to je to CNG, že...) doma přeměniti, potom jím topiti a za ušetřené peníze sobě LPG zakoupiti
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Proboha proč? A ještě ke všemu na naftu???
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných