Ono by to chtělo větší nadhled a z pohledu "historické věrnosti" asi i poznání souvislostí: když byla T613 konstruovaná, šlo o nový služební sedan zapasovaný na hranu dnešní vyšší střední třídy do mezery mezi GAZ24 a GAZ13 Čajka, tedy dostatečně prostorný, pohodlný, mírně luxusní až reprezentativní, pouze pro vozbu osob od vyšších úředníků přes ředitele po ministry.IRONCLAD napísal:... T613-3 to nemám zakazané,ale není to povoleno. U T613-2 to zakazané je !...
Jenže, když generální ředitel podniku trval na odvozu sebe s rodinou a příslušnou batožinou na zimní rekreaci výhradně služební T613, nezbylo garážmistru než nějak přizpůsobit vozidlo k parametrům podnikové Škody 1203 ... což se pochopitelně neshoduje s původním zaměřením vozidla.
Když pak nařízení vlády 3/78 omezilo okruh osob oprávněných používat T613, ta se jak mávnutím kouzelného proutku najednou té Volze vzdálila a byla téměř na roveň Čajce , nezbývalo pak, než všemožně výše popsané výstřelky potírat...
Díky mnoha okolnostem se T613 v prakticky nezměněné podobě dočkala roku, ve kterém se díky společenským změnám stala alternativní volbou při hledání prostorného rodinného povozu vyšší střední třídy v přiměřeném standardu té doby za velmi přiznivou cenu, k čemuž přispěl i "výprodej nových vozidel T613-3" přímo od výrobce. A rodina potřebuje zmíněnou zahrádku i přívěs, k čemuž se i výrobce kupodivu přizpůsobil (viz Radek: ...kterýžto požadavek platí dle scháleného typového listu zpětně...)
A vypadá-li po čase nadějně vládní zakázka na reprevůz, je z rodinného vozu škrtem pera vládní limuzína ( ostatně takto se přizpůsobují poptávce/zákazníkům snad všichni výrobci - za nejgeniálnější tah považuji vládní limuzínu Š-Octavii, byť prodlouženou o 8cm ).
Takže já osobně bych z "historického hlediska" na chromce a na T700 tažné a zahrádku nerad vídal, na ostatní modely bych je však montoval bez jakáchkoliv skurpulí, obzvláště nehonosí-li se vůz barvou černou