Jen Tě trochu Ivkeji nechápu - proč se ptáš, když to všechno víš ???ivkej napísal:to je t-929?IRONCLAD napísal:Tak lepší je v takovém použití
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jen Tě trochu Ivkeji nechápu - proč se ptáš, když to všechno víš ???ivkej napísal:to je t-929?IRONCLAD napísal:Tak lepší je v takovém použití
budem sa snažiťIRONCLAD napísal:chlapci to jsou souboje![]()
Docela mě to pobavilo. A jde to i bez vulgarity
Tak nějak by to mělo vypadat i v ostatních vláknech
Já že som sa sekol, a Ty toto všetko vieš- to je brnkačka ??!!bazilisak napísal:Naprosto přesně jsem věděl, jak budeš reagovativkej napísal:toto všetko viem to je brnkačka ale neviem prečo si sa spýtal že: No , a víš, co je T-948 ?bazilisak napísal:A přitom, je to tak jednoduché !!!![]()
928 - 8 válec
929 - 10 válec
930- 12 válec![]()
to že T-928 je osemvales používaný v T-148,138,180a,OT810,a bohvie čo ešte a aj v nových momentálne vyrábaných autách značky tatra
a že T-929 je desať valec používaný hlavne v T-815 sklápačoch a v menších verziách okrem ťahačov iné ma nenapáda...a t-930 je dvanásť valec používaný v t-813,815(ťahač) a ďalej ma už nenapáda....to viem....ale asi si sa sekol.....t-928 som dal aj na tej fotke....zasa taký tupý nie som neboj sa......! Otázka na Tebe - co je to T-948 - jaký motor ????
Prozradím, že motor T-948 má 4ventily /válec !ivkej napísal:moja stručná odpoveď je že neviem......to číslo motoru som počul prvý krát keď si ho napísal
no to si ma dostal neviem...síce som nikdy o tom nič nehľadal neviem........ tipnem: nebolo to z toho (ako dneska Ján Slota hovoril stále)"údajne" jediný tatra motocykel?alebo čo potom?inák sa už fakt vzdávambazilisak napísal:Prozradím, že motor T-948 má 4ventily /válec !ivkej napísal:moja stručná odpoveď je že neviem......to číslo motoru som počul prvý krát keď si ho napísal(2 sací, 2 výfukové)
Nemyslím, motor T-948 není v dnešních vozidlech. Dnešní motor nemá 4 ventilovou techniku- a jak to vypadá, tak zatím mít ani nebude.ivkej napísal:myslíš nové 8 valcové motory montované do tatier ako Terrn°1 atď... ????
Tak jak vidíš, tak se pleteš, není to motor T-5, jinak ve všech T 162 je motor T-5 .Hynek napísal:bazilisak: Není to náhodou tzv.motor "T5", který byl určen (a pokud SE NEPLETU i v jednom exempláři zastavěn) do prototypu T162??
No a právě proto, že vím DOST , A NEJEN o motoru T-948 , tak proto vím , že byly práce na těchto prototypech ukončeny příkazem "zhora" . Ne proto, že by byl problém s životností , nebo, že by se něco nestihlo. Problém byl vždy v tom ,že se potřebovalo šetřit , a že všechno nové přidělávalo problémy a starosti. Co se týče emisí - tak ty nejsou problém ani u T-5 , ani T-948 -ani T-928, to vše jde naladit a vyřešit. Naopak , ted již klasika, 928 dál nestačí- je třeba si uvědomit, že motor T-928 s obsahem 12,5 l měl v r.1982 170kw a dnes má se stejným obsahem tabulkově 325kw !!! A začínají s tím být problémy. A ten zázrak, že se potají pracovalo na E3 i E4- a nakonec nedostatek cizích motorů zapřičinil legalizaci snažení týmu vývojářů motorů jen dokazuje , že všechno je jinak, než se píše v novinách....Matyjas napísal:bazilisak: O motoru 948 nevím víc než napsal pan Monsport ,ale i z krátkého článku je jasné,že vývoj motoru 948 byl ukončen z jiného důvodu než by byl příkaz z "vrchu". T948 jednoduše řečeno neprokázal svoji životaschopnost a to i přes zdánlivě modernější a smělejší konstrukci než byl T928. Tohle jsou běžné konce prototypů nad kterými pak lidé v muzeiích po letech vzdychají a pronášejí slova ve smyslu "proč se zrovna tohle nevyrábělo" apod. Nic proti,zkrátka, odvážně a pokrokově navržená konstrukce co neskončí v sériové výrobě bývá vděčným exponátem všech muzeí. Stejný osud postihl i projekty motorů T3 a T4 a díky zvěřejnění emisních limitů v.r.1990 platící od r.1993 pak i konec motoru T5,kde nebylo v silách podniku je začít vyrábět do tří let. Zelenou tehdy dostala modernizace T928 a je vidět ,že to bylo dobře.Vzduchem chlazený motor EURO5 !!! je toho jasným důkazem.Když už jsem takhle odbočil tak připomenu slova Ing.Petra Hrdličky CSc. v knize V soukolí okřídleného šípu, (Jan Králík, 2008) na několika místech zpochybňuje oprávněnost vzduchem chlazeného motoru a v 80tých letech předpovídá konec těchto motorů s příchodem turba.Mýlil se. Pěčlivý a dloudobý vývoj ,zkoušky a mnoho let sbírání zkušeností z provozu dokáží někdy vyvráti letité a zažité teorie.
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných