nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
OK, super. A davate ich na sucho? Lebo niekde som pocul, ze je dobre ich jemne potriet olejom. No neviem...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
To dělám já, ten papír nabobtná a nepropustí vzduch. A když mi někdo oponuje, že to při rozebírání roztrham... Však to nedělám každej rok a vystřihnout to z kladívkový čtvrtky neni problém
- peterzz
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 20 Sep 2005, 22:08
- Tatry, ktoré vlastním: Ex 613-3 `87,84,81,91
- Bydlisko: Pod horou,v zime trochu nizsie
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Na spodne papierove staci vystrihnut vacsiu dieru no a vrchne gumene pasuje presne...
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Prečistil som to rukou, ide to teraz veľmi pekne. ďakujem za rady.
Jerry: Tie akceleračné pumpičky ale idem meniť tiež, všetko nakúpim a všetko pomením Dobré auto to je, dobré
Jerry: Tie akceleračné pumpičky ale idem meniť tiež, všetko nakúpim a všetko pomením Dobré auto to je, dobré
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Páni dlhšie som tu nebol...
problém je vyriešený, nové palivové hadice, nové medené tesnenia, nové tesnenia nad karburátorom, pod karburátorom, nové hadičky na podtlaky, nové membrány do pumpičiek a aj na druhé stupne karburátorov.
Poriadne vyčistené na 5x pri 4500 rpm za sebou.
Poctivo som ten motor naladil - karburátory aj predzápal, teraz ide znamenito. Na 4-tý prevod tam mám dajme tomu 1200-1300 otáčok, pridám úplne na podlahu, ventily ani neklepnú, s autíčkom jemne škubne a začne nádherne ťahať. Znamenité.
Neviem v čom bola chyba, keďže som urobil vlastne všetko ale Radek ďakujem a aj Jerry. Mal som tam naozaj trošku malý predzápal a pri poriadnom naladení je to naozaj lepšie
problém je vyriešený, nové palivové hadice, nové medené tesnenia, nové tesnenia nad karburátorom, pod karburátorom, nové hadičky na podtlaky, nové membrány do pumpičiek a aj na druhé stupne karburátorov.
Poriadne vyčistené na 5x pri 4500 rpm za sebou.
Poctivo som ten motor naladil - karburátory aj predzápal, teraz ide znamenito. Na 4-tý prevod tam mám dajme tomu 1200-1300 otáčok, pridám úplne na podlahu, ventily ani neklepnú, s autíčkom jemne škubne a začne nádherne ťahať. Znamenité.
Neviem v čom bola chyba, keďže som urobil vlastne všetko ale Radek ďakujem a aj Jerry. Mal som tam naozaj trošku malý predzápal a pri poriadnom naladení je to naozaj lepšie
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
No tak to ti závidím. Tie tesnenia na karburátore aj pod ním mám dosť v biednom stave. Cez víkend to skúsim vymeniť. Čo sa týka toho predzápalu, už som to tu písal, ako ho mám správne nastaviť bez stroboskopu? Keď zošlápnem pedál až na podlahu a otvorí sa druhý stupeň, v motore tak sekundu - dve chrastí. To budú asi ventily, že? Takže ho mám moc alebo málo...? Tiež by som sa mal asi pozrieť na ventilové vôle, lebo aj na voľnobeh je ich dosť počuť ako klepocú. Môže byť toto problém mojej "lenivej" Tatry?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Předstih sem si nastavoval podle rady jednoho starýho automechanika. Nejdřív sem seřídil ventily, potom nastavil karburátory na volnoběh (cca 800 ot), a po zahřátí motoru sem povolil rozdělovač a za běhu motoru ho nastavil tak, aby byl nejvyšší volnoběh a motor netrhal. Nakonec sem znova seřídil volnoběh a zajel si na analyzátor plynů (ME) nastavit bohatost směsi, která je udaná v příručce pro seřízení karburátorů na stolici JSK. Od tý doby sem na to nesahnul a jezdím bezproblémů i za mrazu sem po nastarování po 30 sec zatahl sytič a motor se krásně kolíbá na 300 až 500 otáčkách a po ohřátí drží na 850 ot. Spotřeba s takhle seřízenym motorem je 11 litrů (převážně cesty do 30 - 50 km a to sem nejezdil příliš piánko ) Podle tachometru má již odkrouceno 230 tis km.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
No v prvom rade treba začať s tým že si treba nastaviť ventily. Vôľa za studena je 0,1 mm pre sací aj pre výfukový.
Predpokladáme že rozvodové remene máš správne namontované a nie o zub posunuté
Určite si pomeň tesnenia nad karburátormi a pod karburátormi, to sú korunové záležitosti. Boh vie kedy tam kto naposledy menil tie membrány otvárania druhého stupňa - vymeniť. Stojí to 109 korún u nás, za 2 kúsky to je 218 dukátov to snáď ešte nikoho nezabilo
Keď budeš mať von karburátory skontroluj či sú správne natryskované. Najmä tryska prvého stupňa má byť 115 alebo 118, či to niekto neochudobnil aby mu to nežralo.
A nakoniec by som ešte vymenil gumičky na šrubkách voľnobehu a bohatosti zmesi. Stoja ani nie korunu.
Aj membrána akceleračnej pumpy vrátane pružiniek sa dá veľmi pohodlne vymeniť a stojí to pár korún.
Spravíš si taký drobný repas, všetko je to veľmi jednoduché, je to lacné a autíčko sa odvďačí
To zarachotanie ventilmi by som riešil:
1. pri tankovaní paliva tankuj tak 20-30 percent paliva 98 alebo 100 oktán a ztíchne to. Ak nepomôže, máš vysoký predzápal a treba ho veľmi jemne ubrať.
Môj motor sa správa tak, že ak tam tankujem 95 UNI, musím mať predzápal už tak malý že zlenivie a ťahá ako stará struna. Preto si miešam palivo a vtedy ho viem pekne nastaviť aby aj ťahal ako šíp a ani necinkal. A má aj pekný záťah v širokom spektre otáčok
Predpokladáme že rozvodové remene máš správne namontované a nie o zub posunuté
Určite si pomeň tesnenia nad karburátormi a pod karburátormi, to sú korunové záležitosti. Boh vie kedy tam kto naposledy menil tie membrány otvárania druhého stupňa - vymeniť. Stojí to 109 korún u nás, za 2 kúsky to je 218 dukátov to snáď ešte nikoho nezabilo
Keď budeš mať von karburátory skontroluj či sú správne natryskované. Najmä tryska prvého stupňa má byť 115 alebo 118, či to niekto neochudobnil aby mu to nežralo.
A nakoniec by som ešte vymenil gumičky na šrubkách voľnobehu a bohatosti zmesi. Stoja ani nie korunu.
Aj membrána akceleračnej pumpy vrátane pružiniek sa dá veľmi pohodlne vymeniť a stojí to pár korún.
Spravíš si taký drobný repas, všetko je to veľmi jednoduché, je to lacné a autíčko sa odvďačí
To zarachotanie ventilmi by som riešil:
1. pri tankovaní paliva tankuj tak 20-30 percent paliva 98 alebo 100 oktán a ztíchne to. Ak nepomôže, máš vysoký predzápal a treba ho veľmi jemne ubrať.
Môj motor sa správa tak, že ak tam tankujem 95 UNI, musím mať predzápal už tak malý že zlenivie a ťahá ako stará struna. Preto si miešam palivo a vtedy ho viem pekne nastaviť aby aj ťahal ako šíp a ani necinkal. A má aj pekný záťah v širokom spektre otáčok
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Jerry: Túto metódu najvyššieho voľnobehu som neraz čítal a počul. Ja keď to tak urobím na najvyšší voľnobeh, v motore mi tak rachocú ventily že každý kto má srdce by s tým neprešiel ani 15 metrov.
Čím to asi je? Nepochybujem že táto metóda je účinná, sám ju používam na fiatkách a podobne ale tá moja mašina ju totálne ignoruje
Predzápal som nastavoval spôsobom:
Zohriaty motor, plný plyn.
Ak neklepú ventily pod plným plynom - pridať predzápal.
Plný plyn.
Ak neklepú ventily pod plným plynom - pridať predzápal. Ak začnú klepať, jemne ubrať predzápal.
Vyladil som to až na bomby.
Čím to asi je? Nepochybujem že táto metóda je účinná, sám ju používam na fiatkách a podobne ale tá moja mašina ju totálne ignoruje
Predzápal som nastavoval spôsobom:
Zohriaty motor, plný plyn.
Ak neklepú ventily pod plným plynom - pridať predzápal.
Plný plyn.
Ak neklepú ventily pod plným plynom - pridať predzápal. Ak začnú klepať, jemne ubrať predzápal.
Vyladil som to až na bomby.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Tak to taky jde. Ale jak si psal sám, je to pak o kvalitě benzínu, která se mění, co čerpací stanice Ono už to je druhej rok, co sem to nastavil a nějakou korekci sem tam taky dělal. Jesti sem to ve finále ubral o jeden stupeň, to už si přesně nepamatuju. Ale co se týká motorů 613, tak nejsou dva stejný, kerý by šli naladit stejně a stejně se chovaly, chce to vypozorovat a pohrát si s ním. Každej motor je jinak opotřebovanej a od toho se odvíjí nastavení.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Múdre slová bratu, s Tebou je šaj reč
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
No, tak dnes sa teda do toho pustím, nakúpim si, čo ste napísali a pomením to. Tie tesnenia už nikto dlho nemenil, veď vyzerajú hrozne. Keď som ich mal minulí týždeň vonku, musel som tam dať naspäť tieto staré, bola nedeľa a potreboval som ísť na nej preč. Skúsim to všetko pomeniť, a uvidím, čo sa zmení. Jazdím na nej asi tri mesiace, predtým stála skoro rok. Takže tiež by som si mal obetovať ruku a zapchávať sanie, môže byť nejaký kanálik upchatý?
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Cuker:
Potom ako budeš mať všetko vymenené - čiže bude predpoklad že už nikde nebude prisávaný falošný vzduch a pomery v karburátoroch sú OK, určite by som metódou "!!!ruka!!! uaaa!" vyčistil karburátory.
easy shit.
Nahreješ motor na 70-80 stupňov oleja
vytočíš 3000-5000 otáčok - proste nech motor riadne reve
a na bomby dáš ruku na karburátor - je dôležité aby si ju dal tak aby ho podľa možnosti upchala. Popritom pridávaš plyn druhou rukou lebo motor začne strácať otáčky. Ponecháš zo 5 sekúnd takto ruku.
uvoľníš ruku.
Urobíš párkrát Broom brooom.
Zopakuješ toto tak... ja som to robil 5x na každom karburátore.
To isté na druhom karburátore.
Veľmi to pomôže, mne to neraz pomohlo. Krátko po tom ako toto urobíš začne možno kapať na voľnobeh, treba to iba rozjazdiť a vráti sa to do normálu.
Potom ako budeš mať všetko vymenené - čiže bude predpoklad že už nikde nebude prisávaný falošný vzduch a pomery v karburátoroch sú OK, určite by som metódou "!!!ruka!!! uaaa!" vyčistil karburátory.
easy shit.
Nahreješ motor na 70-80 stupňov oleja
vytočíš 3000-5000 otáčok - proste nech motor riadne reve
a na bomby dáš ruku na karburátor - je dôležité aby si ju dal tak aby ho podľa možnosti upchala. Popritom pridávaš plyn druhou rukou lebo motor začne strácať otáčky. Ponecháš zo 5 sekúnd takto ruku.
uvoľníš ruku.
Urobíš párkrát Broom brooom.
Zopakuješ toto tak... ja som to robil 5x na každom karburátore.
To isté na druhom karburátore.
Veľmi to pomôže, mne to neraz pomohlo. Krátko po tom ako toto urobíš začne možno kapať na voľnobeh, treba to iba rozjazdiť a vráti sa to do normálu.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Jehlový ventil pasuje do tatrováckého SEDRu ze Š120, nebo máme nějaký jiný, s větším průřezem?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
U Škodovek je 1,5 průtok a u Tatry je to 2 já ho shánim už dlouho a nejsou k mání, tak mam v jednom karbu 1,5... jinak sem v prodeji viděl i neoznačený, tak sem o nich ani neuvažoval.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
zhánam tie jehlové ventily tiež. mám tam tie škodovácke a karburátoru dojde bencín pri prudkom pridaní a podržaní 3 jky a 4ky v cca 4000ot..... ak tam dám staré je to ok, ale potom to preplavuje........... niečo je asi špatne...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Hmm, 1.5 průtok? Není to náhodou průměr 1.5 resp. 2mm? Třeba Rektorys je v ceníku má - jestli je to ono. A kdyby tam Heky šel, mohl by pro mě vzít 4ks a alespoň 2ks pro Marka. Bryskně doručíme
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Tak nevim přesně jestli i ventily, nebo pouze trysky. Ale bylo mi řečeno, že u trysek se neznačí průměr, ale průtok tryskou. A nějak sem si dal do souvislosti i ten ventil...
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
Do autodílů 2r jsem volal včera odpoledne a pán povídal, že nějaké ventily mají, ale že nijak označené nejsou. A divil se, že by jich mělo být víc druhů.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nedobrý chod motora T613 E1/I na prvé stupne karburátorov
určite sú označené.. tak ako to navrhol ladis by to bolo super.
apropo tá elektrická pumpa z 1203, by na 613ku pasovala ako dočerpávacie čerpadlo?
apropo tá elektrická pumpa z 1203, by na 613ku pasovala ako dočerpávacie čerpadlo?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných