Nadpozemsky voz Zil 41041 ;)
- Pelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 275
- Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
- Bydlisko: Zastávka u Brna
- Kontaktovať užívateľa:
Já jsem toto vozidlo vždycky obdivoval, bohužel fyzicky jsem ho nikdy neviděl. Znám ho z fotek, popisů, záběrů v televizi, dokumentů apod. To víte, k nám do Brna významné návštěvy moc nejezdily. Děkuji tedy všem zúčastněným za cenné informace, které jsem se teď dozvěděl. Dle mého skromného názoru zmíněný Zil 115 ad. plně naplňuje pojem "limuzína". Definovat si ho netroufám, to ponechám erudovanějším. T613 je spíš pokus suplovat u nás v oněch příslušných dobách vůz takového charakteru, protože naše politická a hospodářská reprezentace na něco takového nedosahovala, ale velmi po něčem takovém toužila. Tady přikládám pár podle mého názoru docela zajímavých snímků-samozřejmě z netu.
Myslím si,že bylo v rámci RVHP jasně rozhodnuto kdo bude v socialistickém bloku vyrábět ta největší auta pro nejvyšší politické reprezentace. Jedinyj magučij Savětskyj Sajuz...... Myslím též, že pro kombinát Tatra by nebyl problém vyrobit i podobnou, pravděpodobně i hezčí obludu.Pelda napísal:Já jsem toto vozidlo vždycky obdivoval, bohužel fyzicky jsem ho nikdy neviděl. Znám ho z fotek, popisů, záběrů v televizi, dokumentů apod. To víte, k nám do Brna významné návštěvy moc nejezdily. Děkuji tedy všem zúčastněným za cenné informace, které jsem se teď dozvěděl. Dle mého skromného názoru zmíněný Zil 115 ad. plně naplňuje pojem "limuzína". Definovat si ho netroufám, to ponechám erudovanějším. T613 je spíš pokus suplovat u nás v oněch příslušných dobách vůz takového charakteru, protože naše politická a hospodářská reprezentace na něco takového nedosahovala, ale velmi po něčem takovém toužila. Tady přikládám pár podle mého názoru docela zajímavých snímků-samozřejmě z netu.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
No, ještě bych dodal, že T613, aby se mohla vůbec vyrábět, muselo se mimo jiné nejdříve přesvědčit čelní představitele našeho velkého bratra o tom, že vozidlo Tatra bude vykrývat mezeru mezi Volhami na jedné straně a Čajkami a Zily na straně druhé. Jinak by k povolení výroby nedošlo, neboť Tatra podle centrálního řízení byla plánována jen pro výrobu nákladních vozů. Nakonec první kroky ke zrušení výroby osobních vozů byly již na konci výroby Tatraplánů. Mimo jiné se při prosazování T613 i využívalo motoristicky laděného Štrougala, který dostal k soukromému užívání jeden z červených prototypů. Jeho dobré dojmy svou měrou také přispěly.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Já tu normu zase někde vyhrabu, maně si vzpomínám - koncepčním uspořádáním sedan/sallon - uzavřená karoserie s pevnou střechou, která však může být zčásti otevíratelná, min. délka 5400 mm, přepážka pevná, alternativě v horní části spustitelná, minimálně 2 řady plnohnotných sedadel + třetí řada nouzových sedadel, může být konstrukčně ukryta, zavazadlový prostor zcela oddělený od kabiny, počet bočních dveří 4 nebo 6, ještě něco tam bylo.... já to najdu....
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Michale, měl bys o tom "povolování a přesvědčování" nějaké důvěryhodné dokumenty? Takové ty zprávy typu JPP se šíří velmi rychle a všichni je velmi snadno a s radostí přijímají, ale že jsou v přímém rozporu s oficiálními plány na výstavbu a rozšiřování závodu v Příboře ze 70. let, kdy se pořád počítalo s dominantní osobní výrobou, to nikoho příliš netrápí. Výkony pro t148 začaly v tom OZ převažovat až kolem roku 1979-80.Michal B. napísal:No, ještě bych dodal, že T613, aby se mohla vůbec vyrábět, muselo se mimo jiné nejdříve přesvědčit čelní představitele našeho velkého bratra o tom, že vozidlo Tatra bude vykrývat mezeru mezi Volhami na jedné straně a Čajkami a Zily na straně druhé. Jinak by k povolení výroby nedošlo, neboť Tatra podle centrálního řízení byla plánována jen pro výrobu nákladních vozů. Nakonec první kroky ke zrušení výroby osobních vozů byly již na konci výroby Tatraplánů. Mimo jiné se při prosazování T613 i využívalo motoristicky laděného Štrougala, který dostal k soukromému užívání jeden z červených prototypů. Jeho dobré dojmy svou měrou také přispěly.
Radku, nezapomeň, že ta norma musí svou platností odpovídat době vzniku těch posuzovaných vozidel, po třiceti letech to nikdo nebude "přetypovávat"...
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Podle mně na tom povolování a přesvědčování něco bude. Hlavně v tuhých 70. tých letech. Uvědomme si, že vlastně stát přerozděloval finance nás všech. A tedy pod různou záminkou mohlo se tvrdit, proč financovat závod Příbor - vyrábějící T613 když zde máme "spolehlivé" volhy a "reprezentativní" zily. . .
Osobně jsem dost hledal ve vědecké knihovně moravskoslezského kraje kdysi nařízení vlády 42/1977 kde se omezuje prodej T613 pouze na příděl a do státního sektoru, no, marně. V tom N.V. není o tatře ani ťuk.
Jen vím ze slov pamětníků, že T613 byla dráždítko publika. Třeba otec, který dělal v OV 1 několik let náčelníka policie, mi tvrdil, že ač chtěli tehdy nové T613 bylo jim řečeno z hůry, že nelze, je třeba používat vozy Lada 1600 jako rychlé a vozy Volha a Škoda. Odůvodňoval to tím, že by bylo civilní obyvatelstvo pobuřováno použitím takové krávy pro běžné účely policie....
Jako vozidla v civilních barvách však měli mnoho T603 které jezdily na severní moravě u policie do pozdních 80. tých let.
Osobně jsem dost hledal ve vědecké knihovně moravskoslezského kraje kdysi nařízení vlády 42/1977 kde se omezuje prodej T613 pouze na příděl a do státního sektoru, no, marně. V tom N.V. není o tatře ani ťuk.
Jen vím ze slov pamětníků, že T613 byla dráždítko publika. Třeba otec, který dělal v OV 1 několik let náčelníka policie, mi tvrdil, že ač chtěli tehdy nové T613 bylo jim řečeno z hůry, že nelze, je třeba používat vozy Lada 1600 jako rychlé a vozy Volha a Škoda. Odůvodňoval to tím, že by bylo civilní obyvatelstvo pobuřováno použitím takové krávy pro běžné účely policie....
Jako vozidla v civilních barvách však měli mnoho T603 které jezdily na severní moravě u policie do pozdních 80. tých let.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra dostala pri vývoji T613 jasné zadanie - tak, ako to tu bolo už spomenuté - vyrábať vozidlo kategórie medzi Volgou a Čajkou pre štátnu a podnikovú reprezentáciu - v rámci RVHP jediné tejto kategórie. Nemá to nič spoločné s tým, čo by naša vtedajšia vládnúca diktátorská komunistická garnitúra rada, alebo nie...
Tohle chápu jako popíchnutí k flamewar. Kdyby někdo napsal "nadpozemský" o T613, jsem si jist Ondreji, že bys to bral jako jasný důkaz o výjimečnosti T613.ondrej napísal:Hm, celkom zaujímavá debata o zaujímavom aute, s peknými obrázkami, hlavne od Čadíka, ale - čo má byť na tom aute "nadpozemské"!?
No ja si to tiez myslim.Ambiciózní tajemníček napísal:Tohle chápu jako popíchnutí k flamewar. Kdyby někdo napsal "nadpozemský" o T613, jsem si jist Ondreji, že bys to bral jako jasný důkaz o výjimečnosti T613.ondrej napísal:Hm, celkom zaujímavá debata o zaujímavom aute, s peknými obrázkami, hlavne od Čadíka, ale - čo má byť na tom aute "nadpozemské"!?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Mrzí ma, že práve ty si napísal taký nezmysel. Ani na T613 nevidím nič "nadpozemské", rovnako ani na T700
Na rozdiel od väčšiny prispievateľov tohoto fóra si dobre pamätám na dobu, kedy sa na cestách objavili prvé T613, ako aj na jej postupné modernizácie. Poznám situáciu, v akej sa tieto autá rodili, a v akej boli používané. Vždy som toto auto bral s triezvou hlavou také, aké je. Nikdy som ho nepovažoval za "najlepšie na svete", a preto som ním - na rozdiel od väčšiny ostatných prispievateľov - ani nemohol byť sklamaný.
Za rovnakú chybu, ako jeho nekritické vychvaľovanie, považujem aj jeho nekritické hanenie - obidve často plné emócií, avšak prosté komplexnho uvažovania, vytrhávajúce však veci z kontextu.
Môj názor na T613 sa preto rokmi už zásadne nemení - beriem to ako auto, ktoré je mi sympatické také, aké je - so všetkými jeho pozitívami, aj negatívami. Myslím, že je potrebné sa dostať trocha nad vec, aby to človek dokázal správne vidieť - a u teba by som práve takýto nadhľad akosi podvedome tiež očakával...
Na rozdiel od väčšiny prispievateľov tohoto fóra si dobre pamätám na dobu, kedy sa na cestách objavili prvé T613, ako aj na jej postupné modernizácie. Poznám situáciu, v akej sa tieto autá rodili, a v akej boli používané. Vždy som toto auto bral s triezvou hlavou také, aké je. Nikdy som ho nepovažoval za "najlepšie na svete", a preto som ním - na rozdiel od väčšiny ostatných prispievateľov - ani nemohol byť sklamaný.
Za rovnakú chybu, ako jeho nekritické vychvaľovanie, považujem aj jeho nekritické hanenie - obidve často plné emócií, avšak prosté komplexnho uvažovania, vytrhávajúce však veci z kontextu.
Môj názor na T613 sa preto rokmi už zásadne nemení - beriem to ako auto, ktoré je mi sympatické také, aké je - so všetkými jeho pozitívami, aj negatívami. Myslím, že je potrebné sa dostať trocha nad vec, aby to človek dokázal správne vidieť - a u teba by som práve takýto nadhľad akosi podvedome tiež očakával...
Hele upřímně. Je mi jedno co je limuzína,pro mě za mě ať si auto nese název třeba trakař první třídy. Tuto citaci definice sem kdysi vložil Luboš:LimuzínaMichal B. napísal:Miloši, Radku a co vy? Které vlastnosti dělí limuzínu od sedanu ? Podle vašeho přesvědčivého vyjádření jsem doufal, že byste mohli hranice mezi sedanem a limuzínou vysvětlit. Je to snad zmíněná minimální délka 5400 ?
Má čtyři dveře, místo pro 6 osob, sedadla ve dvou řadách a sklopná sedátka mezi oběma řadami. Vnitřní prostor bývá obvykle rozdělen mezistěnou za předními sedadly.
Vykoukal, R.: Automobily pro 1.-3. ročník OU a UŠ, Praha 1971
A je to. Tak jsem to přesně předpokládal. A i s tím Štrougalem máš pravdu.Nejprve měl červenou chromku v barvě dle vzorníku. Potom měl trojku v barvě netypické, něco jako Havrlova karkulka. Když toto jeho soukromé auto přijelo na servis do Veleslavína z úst techniků se posměšně ozývalo: Hele hasič přijel!!!Michal B. napísal:No, ještě bych dodal, že T613, aby se mohla vůbec vyrábět, muselo se mimo jiné nejdříve přesvědčit čelní představitele našeho velkého bratra o tom, že vozidlo Tatra bude vykrývat mezeru mezi Volhami na jedné straně a Čajkami a Zily na straně druhé. Jinak by k povolení výroby nedošlo, neboť Tatra podle centrálního řízení byla plánována jen pro výrobu nákladních vozů. Nakonec první kroky ke zrušení výroby osobních vozů byly již na konci výroby Tatraplánů. Mimo jiné se při prosazování T613 i využívalo motoristicky laděného Štrougala, který dostal k soukromému užívání jeden z červených prototypů. Jeho dobré dojmy svou měrou také přispěly.
Jako služební vůz Štrougal používal taktéž Zil.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných