Paralerní zapojení baterií
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Paralerní zapojení baterií
Všem přeju pěknou neděli.
Má někdo z osazenstva TP zkušenost s paralerním zapojením dvou 12ti voltových 44 amperhodinových akumulátorů u vozu T603..?? Když je ve voze jedna baterie 12V 100Ah, nejen že čouhá z kastlíku, ale taky neustále zatěžuje levé přední kolo, což není zrovna to pravé ořechvé. O dvou 6ti voltových bateriích zapojených do serie neuvažuji.
Napište vaše zkušenosti. Dík.
Má někdo z osazenstva TP zkušenost s paralerním zapojením dvou 12ti voltových 44 amperhodinových akumulátorů u vozu T603..?? Když je ve voze jedna baterie 12V 100Ah, nejen že čouhá z kastlíku, ale taky neustále zatěžuje levé přední kolo, což není zrovna to pravé ořechvé. O dvou 6ti voltových bateriích zapojených do serie neuvažuji.
Napište vaše zkušenosti. Dík.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
U T603 bych se na to vykašlal, několik let jsem jezdil s baterkou, která nestartovala, pouze dávala proud pro tyristor a klika je po ruce vždycky.
Teď z pohodlnosti (nějak stárnu) mám v T603 1x 12V 44Ah, na to občasné ježdění to stačí. A nebo se dá úplně bez baterky a nějakou tu 9V obyč baterečku vždycky s sebou, aby alespoň zapalování házelo jiskru, klika zmůže vše.
Teď z pohodlnosti (nějak stárnu) mám v T603 1x 12V 44Ah, na to občasné ježdění to stačí. A nebo se dá úplně bez baterky a nějakou tu 9V obyč baterečku vždycky s sebou, aby alespoň zapalování házelo jiskru, klika zmůže vše.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Nevím no..je sice fakt, že budu s 603jou jezdit jen pár krát v roce..ale na druhou stranu šaškovat někde s klikou, to přeci není pro T603 důstojné. Ale je to jedna z možností.
Co se týče Lubošova nápadu. Jednu dlouhou 12V baterku do kastlíku nenarvu. A jezdit na jednu malou 44Ah...to bych ji mohl taky rychle odrovnat.
Co se týče Lubošova nápadu. Jednu dlouhou 12V baterku do kastlíku nenarvu. A jezdit na jednu malou 44Ah...to bych ji mohl taky rychle odrovnat.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Máš zbytečný obavy, že baterii rychle odrovnáš... Na ten styl provozu "párkrát doroka" je to naprosto adekvátní volba.
A ještě k tej klice, jde o úhel pohledu, já s Koušákem sme se takhle celý léto bavili, kamkoli sme přijeji, tak se seběhnul houf lidí a okukovali... Mě bylo blbý, jen tak otočit klíčkem a odjet... tak se vytahnul onen zázrak, otočilo se motorem a byl slyšet potlesk a jásot lidí a pod tím hlukem šepot exhaustorů.... Sice muší bejt motor seřízenej jak švícary, ale o to se u Koušákovo 603 nemusim vůbec bát.
A ještě k tej klice, jde o úhel pohledu, já s Koušákem sme se takhle celý léto bavili, kamkoli sme přijeji, tak se seběhnul houf lidí a okukovali... Mě bylo blbý, jen tak otočit klíčkem a odjet... tak se vytahnul onen zázrak, otočilo se motorem a byl slyšet potlesk a jásot lidí a pod tím hlukem šepot exhaustorů.... Sice muší bejt motor seřízenej jak švícary, ale o to se u Koušákovo 603 nemusim vůbec bát.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Tak motor mám seřízený jak tříplášťový Glasshütte, ale pro AUTO jakým je 603ka, klika je vhodná opravdu a jenom na seřizování vůlí ventilů..Jerry napísal:t... tak se vytahnul onen zázrak, otočilo se motorem a byl slyšet potlesk a jásot lidí a pod tím hlukem šepot exhaustorů.... Sice muší bejt motor seřízenej jak švícary, ale o to se u Koušákovo 603 nemusim vůbec bát.
Ale vždy říkám..proti gustu žádnej dyšputát..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Já si myslím, že když konstruktéři navrhli dva kastlíky na baterie, kvůli rozložení vah..tak asi pro to měli pádný důvod. A s názorem, že 603ja je předimenzovaná, ta toho snese, se neztotožňuji. I když je vidět, že je stavěná opravdu bitelně.. Stačí se jen mrknout na torzní tyč přední nápravy.Štěpán napísal:v autě které má víc jak tunu snad není 20kg u jednoho kola problém. Snad někdo neřeší jestli jede v autě sám nebo nemá třeba o X0 kg lechčího spolujezdce?? A co tak třeba umístění krabice s nářadím v kufru?
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Ladis má pravdu, když dáš baterku doprava bude vše OK, vyváží řidiče na levé straně. Na druhou stranu pokud to vyvážení řešíš kvůli pneumatikám - stejně dřív ztvrdnou a zpuchřejí než aby se jednostraně sjely. A pokud to řešíš kvůli jízdním vlastmostem - máš při ostré jízdě přesně odváženého spoljezdce? Takže nakonec mi to přijde vcelku bezpředmětný řešit. Mimochodem, kam chodíš do školy?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných